کد مطلب: ۴۱۱۲۸۵

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز اقتصاد ایران گزارش می‌دهد:

سردرگمی در بازارها همزمان با محدودیت‌های اینترنتی / آغاز توزیع یارانه نقدی / قیمت مسکن چه می‌شود؟

سردرگمی در بازارها همزمان با محدودیت‌های اینترنتی / آغاز توزیع یارانه نقدی / قیمت مسکن چه می‌شود؟

محدودیت‌های اینترنتی امروز در وضعیت بازار ارز و طلا مشکلاتی مانند مشخص نبودن قیمت‌ها را به وجود آورد. همچنان سایت صرافی ملی در دسترس نیست و صرافی‌ها هم نرخ واحدی را اعلام نمی‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان سایت صرافی ملی در دسترس نبوده و قیمت مشخصی از آن را نمی‌توان مورد اشاره قرار داد. درباره قیمت دلار در بازار امروز نیز تجارت‌نیوز گزارش داده است: از روز گذشته دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی با محدودیت مواجه شده، در همین راستا سایت صرافی ملی که منبع قیمت‌گذاری دلار و یورو در بازار ارز محسوب می‌شده، امروز قابل دسترس نبوده و صرافی‌های بسیاری را سرگردان کرده است.

اما در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام که روز گذشته با شوک فروش مواجه شده بود در سومین روز هفته با یک عقبگرد روند مثبتی را در پیش گرفت، به طوری که شاخص کل بورس با بازدهی ۰٫۱۳ حدود ۴۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۲ هزار واحد باقی ماند.

final

شاخص بازار سهام امروز روند صعودی داشت.

از اخبار مهم امروز این بود که اعلام شد: به گفته رئیس جمهور از امروز قرار است در مرحله اول توزیع یارانه پس از اصلاح قیمت سوخت، به ۲۰ میلیون نفر یارانه نقدی داده شود.

حسن روحانی دیروز در نشست هیات دولت اعلام کرد که در مرحله اول توزیع یارانه پس از اصلاح قیمت سوخت از روز دوشنبه به ۲۰ میلیون نیازمند یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین اعلام کرد تا پایان هفته جاری در مرحله دوم این اقدام، به ۲۰ میلیون نفر دیگر یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و در مرحله سوم و پایانی در اوایل هفته آینده به ۲۰ میلیون نفر دیگر یارانه داده خواهد شد.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد هرکس که مشمول یارانه نشود و نسبت به این موضوع اعتراض خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کند، پس از بررسی و تایید آن متقاضی، یارانه به او تعلق خواهد گرفت. روحانی تصریح کرد که در این مورد اگر تعداد مشمولان یارانه بیشتر هم شود مشکلی در پرداخت یارانه به آنها وجود ندارد.

آینده قیمت مسکن

اما امروز دو پیش‌بینی از آینده قیمت مسکن منتشر شده است.

رئیس انبوه‌سازان قم می‌گوید: امسال قیمت اجاره‌بها مسکن ۳۰ درصد گران شد، پیش‌بینی می‌شود سال آینده نیز قیمت اجاره‌بها مسکن ۱۰ درصد دیگر گران شود..

در همین حال وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت هواپیما تاثیری نخواهد داشت، گفت: افزایش قیمت سوخت تاثیری در قیمت مسکن نخواهد گذاشت و احدی اجازه ندارد تغییری در قیمت‌ها ایجاد کند و اگر چنین موردی مشاهده شود قطعا تعزیرات برخورد جدی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودتون قیمتها رو افزایش ندید احدی افزایش نمیده
    باید با شما برخورد جدی بشه نه با مردم

  • ناشناس

    خدایا ……..