خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۱۱۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرگردانی صرافی‌های خیابان فردوسی / قیمت دلار در بازار آزاد چقدر است؟

سرگردانی صرافی‌های خیابان فردوسی / قیمت دلار در بازار آزاد چقدر است؟

از روز گذشته دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی با محدودیت مواجه شده، در همین راستا سایت صرافی ملی که منبع قیمت‌گذاری دلار و یورو در بازار ارز محسوب می‌شده، امروز قابل دسترس نبوده و صرافی‌های بسیاری را سرگردان کرده است.

محدودیت اینترنت، صرافی‌ها را سرگردان کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی با محدودیت مواجه شده، در همین راستا سایت صرافی ملی که منبع قیمت‌گذاری دلار و یورو در بازار ارز محسوب می‌شده، امروز قابل دسترس نبوده و صرافی‌های بسیاری را سرگردان کرده است.

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از چند صرافی، قیمت‌های متفاوتی از قیمت دلار در صرافی‌های مجاز و صرافی ملی در بازار امروز، دوشنبه 27 آبان ماه به دست آمده که جای تامل دارد.

یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی با نارضایتی از عدم دسترسی به سایت صرافی ملی، قیمت دلار را 12450 تومان اعلام و عنوان کرد قیمت دلار به طور لحظه‌ای در حال تغییر است.

این در حالی است که بیش از چهار صرافی خیابان فردوسی به علت عدم دسترسی به قیمت دلار صرافی ملی، اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی خرید و فروشی نخواهند داشت و تا رفع محدودیت اینترنتی صبر خواهند کرد.

صرافی دیگری عنوان کرد که از صبح امروز تا این لحظه، قیمت دلار در صرافی ملی بین 12100 تا 12300 تومان نوسان داشته و این صرافی نیز دلار را به متقاضیان در قیمت 12350 تومان می‌فروشد.

دیگر صرافی مجاز بانک مرکزی با اعلام دلار 12200 تومانی از سوی صرافی ملی اعلام کرد که نرخ فروش دلار در این صرافی 12250 تومان است.

مورد عجیبی که در تماس با یکی از صرافی‌های شمال شهر تهران رخ داد، اعلام دلار حدود 13 هزار تومانی بود که با پیگیری‌های بیشتر، صرافی دیگری هشدار داد که عدم دسترسی به سایت صرافی ملی، صراف‌ها را سرگردان کرده و موجب شده دلار چند نرخی به وجود آید و برخی صرافی‌ها نیز از این شرایط به نفع خود سوءاستفاده کنند، اما مردم در خرید و فروش‌های خود احتیاط کنند.

صراف دیگری عنوان کرد سایت صرافی ملی در دسترس نیست اما نرخ دلار که در سامانه سنا 12200 تومان بوده را ملاک قرار داده و با معیار قرار دادن آن نرخ فروش دلار را 12250 تومان اعلام کرده است.

به نظر می‌رسد محدودیت اینترنت و عدم دسترسی به منبع موثق قیمت‌گذاری موجب دلار چند نرخی و تشدید نوسانات آن شده است. باید دید بانک مرکزی برای کنترل و مدیریت بازار چه اقدامی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    سلام من از دوتا از دلال های دلار سبزه میدان و فردوسی آمار گرفتم میگن 13تومان فروش. هرکی یه قیمت اعلام میکنه اگه نت وصل بود لااقل میدونستیم قیمت واقعی بازار چنده باز دمه همین تجارت نیوز گرم لااقل میتونیم اخبار ازش دنبال کنیم

  • ناشناس

    آقا اینترنت وصل نمیکنند.اینجوری که کشور فلج شده

  • شکری

    من ساعت 14 بود که 13100 تومن خریدم

    • ناشناس

      اشتباه کردی داداش که خریدی

  • ناشناس

    من توی شهر سقز امروز یک هزار دلار ۱۲۱۰۰ خریدم ، اینجا معمولا صد دویصد تمن از تهران ارزونتره

  • ناشناس

    دلار قیمتش حدودا ۱۲۸۰۰ الی ۱۳ واسه فروشه
    اما چون اینترنت قطع شده حتی صراف ها هم بی انصافی میکنن و ۱۲ یا ۱۲۱۰۰ میخریدن امروز