کد مطلب: ۷۱۵۷۱۲

وزارت امور خارجه بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران را محکوم کرد

وزارت امور خارجه بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای بی‌اساس در مورد انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در مورد استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین را قویا مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی اقدام شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، به بهانه‌های واهی و بی‌اساس استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در همین مورد را قویا مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت، ادعاهای بی‌اساس در مورد انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کنیم.

وی افزود: ما همواره بر این امر تاکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل از جمله استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین از طریق یک فرآیند سیاسی حمایت می‌کنیم.

کنعانی اظهار داشت: طرف‌های یادشده در ادامه اقدامات غیرمسئولانه، مخرب و غیرقانونی خود برای ایجاد فضای مسموم سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یک تفسیر گمراه کننده ارائه کرده و بین ادعاهای بی اساس خود و قطعنامه۲۲۳۱ ارتباط برقرار نمایند. این در حالیست که موضوعات حول درگیری جاری در اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ در موضوع و محتوا کاملا بی ارتباط است.

کنعانی در تشریح فریبکاری طرفهای اروپایی گفت: ملت بزرگ ایران هرگز فراموش نمی کند که برخی کشورهای اروپایی مدعی علیه جمهوری اسلامی ایران با گسیل سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات شیمیایی برای صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله او علیه ایران، در جنایات او سهیم هستند و جمهوری اسلامی ایران همچنان آن کشورها را شریک جنایات صدام حسین و در نتیجه مسؤل و پاسخگو می داند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکردهای تحریک‌آمیز جاری اتحادیه اروپا و انگلیس را بخشی از یک سناریوی هدفمند سیاسی و مغایر با ادعاهای پوچ و توأم با نفاق آنها برای کمک به صلح و ثبات پایدار در جهان می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با مخرب توصیف کردن تحرکات اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از منافع ملی و تأمین حقوق حقه مردم شریف ایران، حق پاسخگویی نسبت به هرگونه اقدام غیرمسئولانه را برای خود محفوظ می داند و در دفاع از منافع ملت ایران اندکی تردید به خود راه نخواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حجت اله رحمان ستایش

    من پیرمرد61ساله باسه تامریض ازکارافتاده سال96دفترپیشخوان اعلام ورشکستگی کردم تازه امسال تیرماه پیامکی.امدبرای شما کارت ولایت صادرشدبکمیتیه محل مراجعه کنید کارت خودراتحویل بگیریدمراجعه کردم کارتی وجود نداشت پیامک که.نشانشان دادم واردسیستم شدن باکل خرج کردن کپی گرفتن کارت المثمابا چندشماپس پیش به من دادن تاالان دوتا هفتصدهشتادتومان واریزکردی یه جزیش گریم امدمابقیشم داد پول آب برق گازاجاره خانه ماندازهیچ جاه حقوقی دریافت نمیکنم چجوراماری که گرفتیدوالسلام