کد مطلب: ۵۰۶۱۷۰

وزیر صمت:

مدافع سهامداران خرد بورس هستیم

مدافع سهامداران خرد بورس هستیم

وزیر صمت که در چند روز اخیر به دلیل ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد مورد انتقاد کارشناسان بازار سرمایه قرار گرفته بود، امروز بیان کرد: وزارت صمت سهم عمده‌ای در بازار سرمایه دارد و ما مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صمت که در چند روز اخیر به دلیل ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد مورد انتقاد کارشناسان بازار سرمایه قرار گرفته بود، امروز بیان کرد: وزارت صمت سهم عمده‌ای در بازار سرمایه دارد و ما مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه هستیم.

طبق گزارش رسانه‌ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید در رابطه با آنچه در مورد فولاد در طول روزهای گذشته مطرح شده باید تاکید کرد که این وزارتخانه به هیچ عنوان موافق قیمت گذاری دستوری نیست.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: من همان طور که پیش از این بارها اعلام کرده‌ام مخالف قیمت گذاری دستوری هستم و شیوه‌ نامه‌ای که امروز اجرای آن نهایی شده مربوط به سرپرست قبلی این وزارتخانه است.

به گفته وی هرچند در همه جای دنیا برای ورود کالاها به بورس یک قیمت پایه تعیین می‌شود و این قیمت ارتباطی با قیمت گذاری دستوری ندارد، اما سهامداران خرد باید بدانند که این وزارتخانه با قدرت پیگیر منافع آنهاست.

وزیر صنعت، معدن و معدن با بیان این‌که در مدت کوتاه واگذاری این وزارتخانه امکان برخی اصلاحات ساختاری وجود ندارد اما تلاش‌ها برای برطرف کردن برخی مشکلات آغاز شده است، توضیح داد: از ۲۲ آبان ماه و براساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پرونده در سامانه جامع تجارت ثبت شده که از این مقدار حدود سه میلیارد دلار آن تاکنون به سفارش نهایی تبدیل شده است. از این‌رو این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال ما افزایش صادرات داشته باشیم و حتی تراز تجاری کشور مثبت شود.

رزم‌حسینی ادامه داد: با برخی اصلاحات صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش کردیم با همکاری و تعامل با بانک مرکزی شرایط رفع تعهد ارزی و پرونده‌های صادرکنندگان فراهم شود تا بتوانیم اوضاع را برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم در این مدت افزایش آمار واردات که بخش مهمی از آن به واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه اختصاص داشته نشان‌دهنده بهبود نسبی شرایط است که امیدواریم همین عملکرد در ماه‌های باقی‌مانده از فعالیت دولت ادامه پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این وزارتخانه به هیچ وجه موافق قیمت گذاری دستوری نیست!!!!!!!!!!!!!!!! ?? خودتی

  • ناشناس

    مدافع سهامدار خرد که هیچی خود کارخونه هم باشید کافیه چون خود شرکت هم با قیمت گذاری دستوری ضرر میکنه و روی ارزش سهامش تاثیر داره فقط به نفع دلاله و تو بازار هم گرون بدست مصرف کننده میرسه

  • ناشناس

    حقیقی با کد حقوقی داره میخره که ریا نشه!!!

  • خرزوخان

    همه که حامی بورس و سهامداران خرد هستند. احتمالا این منم که باعث ریزش بورسم.

  • ناشناس

    کیییییی به سلامتی؟
    وقتی -۳۰۰%شدیم؟
    کی قراره کاری بکنید؟
    حرف
    حرف
    حرف
    بسه دیگه کمتر حرف بزنید یکم عمل کنید دیگه حرف نزنید خواهشا .با اعصاب و روان مردم کمتر بازی کنید

  • ناشناس

    شما اگر ساکت باشید بهتر است.

  • علیرضا م

    یه روز ریس بورس یه روز ریس هیت مدیره بورس یه روز وزیر اقتصاد و حالا هم شما وزیر صمت نطق میکنید و از بورس میگید حمایت میکنید (فقط حرف وشعار) اصلا چند میگیرید از بورس حمایت نکنید
    1- شما ها چه تدابیری برای ورود 50 میلیون سهامدار داشتید
    2- چقدر با حقوقی وبازارگردان های نوسان گیر برخورد کردید
    3- چه قوانین مثبتی برای بهبود بورس گذاشتید
    4-صندوق دولتی پالایشی که محصول خودتان بود با ان چه کردید
    5- ایا از پول ورودی به بورس در بهبود اقتصاد وصنعت استفاده شد ویا بیشتر نصیب نوسان گیر ها شد و از بازار خارج شدو…
    اینقدر اشکال دارید در کارتون و چطوری روی صحبت و حمایت از بورس را دارید
    کاش یک جوانمرد ویا شیر زن این صحبت های حقیر را به گوش مسولین مربوطه میرساند
    من الله التوفیق

  • ناشناس

    هیچ کدامتان مدافع سهام های خوردحقیقی هانیستیدحتی دولت همه اش حرف کسی دیگراعتمادبه بورس ودولت ندارد

  • مهموم

    قبلآ‌ اگر‌ میگفتن‌ دولت‌ هیبت‌ داشت‌ ولی‌ حالا‌ ریس‌ جمهور‌ هر‌ حرفی‌ میزنه‌ کسی‌ گوش‌ نمیکنه‌ خیلی‌ متآسفیم‌ براتون‌ واقعآ‌ چون‌ فقط‌ حرف‌ میزنید‌ ولی‌ عمل‌ نمکنید‌

  • ناشناس

    آقاجان نمیخواد حمایت کنید ، فقط در روزهای منفی بازه بازار رو یک درصدی کنید ، یا اصلا تا۲۲بهمن بورس رو تعطیل کنید