کد مطلب: ۵۳۴۳۹۵

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران خبر داد

چالش تازه برای مرغداران / احتمال کشتار جوجه‌های یک روزه به دلیل کمبود خوراک

چالش تازه برای مرغداران / احتمال کشتار جوجه‌های یک روزه به دلیل کمبود خوراک

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران می‌گوید: مرغداران بیش از ۵۰ روز است که خوراک مرغ ندارند و در خرداد ماه تولید جوجه افزایش می‌یابد و ممکن است به دلیل نبود دان دوباره این جوجه‌ها معدوم شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوباره زمزمه چالش تازه در بازار مرغ به گوش می‌رسد. رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران گفته، مرغداران بیش از ۵۰ روز است که خوراک مرغ ندارند. این در حالی است که در خرداد ماه تولید جوجه افزایش می‌یابد و ممکن است به دلیل نبود دان دوباره این جوجه‌ها معدوم شوند!

ناصر نبی‌پور به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: چنانچه این وضعیت ادامه‌دار باشد دوباره با بحران کمبود تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن مواجه می‌شویم!

حالا به گفته این مقام صنفی از ۱۳۸ واحد مرغداری فعال، تنها ۶۰ مرغداری با ظرفیت کامل فعالیت دارند. هر چند این تعطیلی‌ها از سال ۹۶ شروع شده اما در سال ۹۹ به دلیل کمبود دان مرغداری‌های زیادی فعالیت‌شان را متوقف کردند.

ناصر نبی‌پور اظهار کرد: مرغداری‌های تهران تنها با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند و تخم‌مرغ از سایر استان‌ها برای تهرانی‌ها تامین می‌شود.

افزایش ۵ برابری قیمت جوجه!

آشفتگی در بازار مرغ یکی دو تا نیست و اخیرا جوجه ۸۰ درصد نسبت به یک ماه گذشته گران شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار اظهار کرد: سال گذشته قیمت جوجه سه هزار تومان بود؛ این در حالی است که امروز قیمت جوجه به ۱۵ هزار تومان رسیده است. با این اوصاف قیمت واقعی تخم‌مرغ کیلویی ۱۷ هزار تومان است اما دولت اجازه افزایش قیمت تخم‌مرغ را به مرغداران نمی‌دهد.

در حال حاضر قیمت یک شانه تخم‌مرغ در بازار آزاد ۳۵ هزار تومان است. این در حالی است که به گفته نبی‌پور قیمت یک شانه تخم‌مرغ درب مرغدرای ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است و اینکه عده‌ای یک شانه تخم‌مرغ را کیلویی ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان می‌فروشند، بی‌انصافی است.

همچنین رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار از کاهش مصرف تخم‌مرغ در ماه رمضان خبر داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب بجای معدوم سازی بیاید پخش کنید بین مردم اخه گرفتن جون حیوانات بدون دلیل یا خطر نمیتونه قابل بخشش باشه. مگه ما خدا هستیم که تصمیم میگیریم این جوجه ها زنده بمونن یا بمیرن؟