کد مطلب: ۴۴۲۹۳۴

مسکن ملی خرید و فروش می‌شود؟

مسکن ملی خرید و فروش می‌شود؟

در حالی مسئولان همواره بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تاکید می‌کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد سودجویان هنوز از این کار دست برنداشته‌اند؛ وزارت راه و شهرسازی امروز اعلام کرد که امتیاز متخلفان باطل و خاطیان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سال گذشته که برخی آگهی های خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در فضای مجازی مشاهده شد وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش امتیاز این واحدها ممنوع است و قابلیت انتقال ندارند.

با این حال، گشتی در سایت های مجازی فروش ملک نشان می‌دهد خرید و فروش امتیاز مسکن ملی نه تنها متوقف شده بلکه افزایش یافته است.

قیمت‌های غیرواقعی آگهی‌های مسکن ملی

جالب این که در بعضی آگهی ها قیمت هر متر مربع نیز تعیین شده است. به طور مثال در یکی از آگهی‌ها قیمت فروش مسکن ملی در شهر جدید ایوانکی ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده و این در حالی است که حداقل هزینه ساخت هر واحد ۲.۵ میلیون تومان است.

در آگهی دیگری اعلام شده که به خریدار تعهد محضری داده می‌شود و انتقال قطعی یک سال آینده انجام خواهد شد. نکته قابل توجه دیگر اینکه در بعضی‌ آگهی‌ها نام شهر واحد مورد نظر درج نشده است.

امتیاز مسکن ملی ارزش معاملاتی ندارد

با وجود آن که وزیر راه و شهرسازی و معاون او همواره بر ممنوعیت فروش امتیاز مسکن ملی تاکید کرده بودند امروز هم معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای تصریح کرد: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و … فاقد هر گونه ارزش است. بنابراین، خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است.

این معاونت در اطلاعیه خود از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد:‌ امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود، همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

در ادامه این اطلاعیه، آمده است: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این قوانین فرسوده ومدیران ضعیف هیچامیدی به اجرا نیست .