خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۰

مصوبات شورای عالی کار قدرت خرید کارگران را بالا برد

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: افزایش 25 درصدی حداقل مزد ایده آل جامعه کارگری نبود ولی با توجه به مصوبات شورای عالی کار قدرت خرید کارگران را بالا برد و تا حدی خلا پایین بودن دستمزد را برطرف کرد. هادی ابوی اظهار کرد: با توجه به وضع معیشت کارگران و تورم

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: افزایش 25 درصدی حداقل مزد ایده آل جامعه کارگری نبود ولی با توجه به مصوبات شورای عالی کار قدرت خرید کارگران را بالا برد و تا حدی خلا پایین بودن دستمزد را برطرف کرد.

هادی ابوی اظهار کرد: با توجه به وضع معیشت کارگران و تورم موجود، افزایش 25 درصدی دستمزد ایده آل جامعه کارگری نبود ولی با بحث‌های فشرده و پیشنهاداتی که در جلسه شورای عالی کار برای بالا بردن رقم دستمزد کارگران مطرح شد، در مجموع این رقم خلا کم بودن دستمزد کارگران را برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های جامعه کارگری بحث تورم انتظاری سال 93 بود، دولت اعلام کرد که تورم سال آینده بیش از 25 درصد نخواهد بود لذا در جلسه شورای عالی کار وزیر کار این قول را دادند که اگر سال 93 به تورم 25 درصد نرسیدیم و اهداف دولت در این بخش محقق نشد، تجدیدنظری روی دستمزد تعیین شده کارگران صورت گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران در ادامه با اشاره به افزایش 6.1 درصدی بن خواربار کارگران اظهار کرد: خوشبختانه بن کارگران پس از مدتها افزایش پیدا کرد و وزیر کار هم قول مساعد دادند که ساز و کار آن را پیش‌بینی کنند تا همه کارگران بتوانند بن کارگری بگیرند و در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت آن به گفته وزیر کار با این موضوع برخورد می‌شود.

این فعال کارگری در عین حال افزایش 12 درصدی سایر سطوح مزدی را از دیگر مصوبات خوب شورای عالی کار برشمرد و افزود: این مصوبه همه کارگران قرارداد دائم و حتی قراردادی را که در پایان سال نسبت به دریافت سنوات و تسویه حساب خود اقدام کردند و همچنان در آن واحد مشغول کار هستند شامل می‌شود.

وی در پایان از برگزاری جلسات مستمر و ماهانه شورای عالی کار از سال آینده خبر داد و گفت: معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این قول را به ما داده‌اند که از سال آینده جلسات شورای عالی کار به طور منظم و ماهانه برگزار شود تا از تشکیل جلسات فشرده در پایان سال که می‌تواند به اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و شتابزده بیانجامد جلوگیری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.