کد مطلب: ۲۷۹۵۰۸

یک مقام مسئول اعلام کرد:

معافیت برخی حلقه‌های تولید فرش از مالیات بر ارزش افزوده

معافیت برخی حلقه‌های تولید فرش از مالیات بر ارزش افزوده

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: قرار است تا حلقه های فعال در صنعت فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش تبریز بیان کرد: با توجه به قدمت فرش دستباف درکشور و میزان فعالان این حوزه از گذشته تاکنون فرش دستبافت شناسنامه مردم و پرچم دوم ایران تلقی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،این مقام مسئول اشاره کرد: در لایحه‌ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده قرار است تا حلقه‌های فعال در صنعت فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند که امیدداریم تا مجلس شورای اسلامی با درایتی که دارد این مهم را به مرحله اجرا برساند.

وی افزود: براساس تحقیق‌و پژوه‌ هایی که این مرکز در دستورکارخود قرار داده در برنامه داریم تا یکی از روزهای سال که نقطه عطف صنعت فرش دستباف است را به عنوان روز فرش دستباف نام گذاری کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش تشریح کرد: قرار است تا شورایی به عنوان شورای فرش دستباف متشکل از روسای اتحادیه‌ها به ریاست شخص وزیر صنعت تشکیل شود.

رئیس‌ اتحادیه فرش دستباف تبریز هم در این مراسم گفت: لزوم بیمه شدن افرادی که در خانه به بافت فرش اشتغال دارند توسط مجلس براساس قانون تصویب شد اما از تعداد ۲ میلیون بافنده فقط ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده‌اند این نظام‌متعلق به زحمت کشان و افرادی است که با سختی ، هویت ایرانی را خلق می‌کنند اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

این‌ تولیدکننده فرش دستباف تشریح کرد:یکی دیگر از موضوعاتی که در این سال‌ها قابل توجه است انتشار آمار صادرات این بخش بوده که عمدتا نشان از افزایش آن‌دارد درحالیکه بخش زیادی از تجار صادراتی به کشور های دیگر نداشته اند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.