کد مطلب: ۷۲۵۶۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روز متعادل بورس / پایان استراحت شاخص کل؟

روز متعادل بورس / پایان استراحت شاخص کل؟

شاخص کل بورس تهران که در دو روز گذشته پس از یک رشد پرشتاب وارد فاز اصلاح شده بود، امروز سه‌شنبه 24 آبان 1401 روز متعادلی را سپری کرد و رشد 0.13 درصدی تقریبا بدون تغییر نسبت به روز قبل در ارتفاع یک میلیون و 409 هزار و 993 ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه 24 آبان ماه با گام کوتاه 0.13 درصدی، هزار و 819 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 409 هزار و 993 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن درست مانند نماگر اصلی رفتار کرد و توانست با رشد 985 واحدی به ایستگاه 399 هزار و 801 برسد.

بازار امروز شاهد دو فاز معاملاتی بود. در گام اول با شروع دادوستد سهام طرف تقاضا قوی‌تر ظاهر شد و توانست موجب رشد 0.21 درصدی شاخص شود. اما از ساعت 10 تا پایان بازار به یکباره عرضه‌ در بازار زیاد شد و رشد شاخص کل را تنها به 0.13 درصد محدود کرد. ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش با کاهش چشمگیر نسبت روزهای پیش به 2 هزار و 570 میلیارد تومان رسید. 277 میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از معاملات بورس رقم خورد. همچنین 330 نماد مثبت و 278 نماد منفی نقشه بورس تهران را در روز جاری شکل دادند.

امروز نمادهای خودرو، بفجر، وغدیر، فارس، وامید، فملی، وحکشتی و شتران بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای پارس، ومعادن، شبندر، وبملت، شفن و وصندوق نیز توانستند تاثیر منفی روی شاخص کل بگذارند.

در سوی دیگر بازار نمادهای شگویا، شجم، زاگرس، صبا، مادیرا و پخش تاثیر مثبت روی شاخص کل فرابورس داشتند اما فغدیر، فزر، اتکای، تماوند و غصینو توانستند تاثیر منفی روی این شاخص بگذارند.

بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها متعلق به نمادهای شبندر، وبملت، شپنا، بپاس، آریان، خودرو و فولاد بود. وسالت، خوساز، بتک، آبین و فنفت بیشترین صف فروش نمادها را به خود اختصاص دادند. بیشترین صف خرید متعلق به نمادهای شپلی، مادیرا، حتوکا، حشکوه و گدنا بود.

سنتیمنت مثبت امروز بورس

بورس امروز پس از دو روز قرمز، سبزپوش شد تا برخی سخن از پایان استراحت شاخص به میان ‌آورند. اما به گفته کارشناسان دو صندوق قابل معامله دارا و پالایش تاثیر مهمی بر بازار سرمایه دارند و برای تعیین فضای حاکم بازار اهالی بازار سرمایه، گوشه نگاهی به تابلو معاملات این دو نماد دارند.

تعیین بازارگردان برای پالایش یکم و شروع به کار آن از امروز عمده تاثیر مثبت بر جو امروز به خصوص در شروع معاملات بود. بازارگردان با در اختیار گرفتن صدور و ابطال واحد‌ها و نظم دادن به معاملات این صندوق می‌تواند تاثیر بسزایی در روند این نماد بگذارد. همچنین کارشناسان عقیده دارند چشم انداز مثبتی تا ارزش ذاتی این صندوق (NAV) وجود دارد

همچنین امروز خبری مبنی بر انتشار اوراق تبعی که بین اهالی بازار به بیمه کردن سهام شهرت دارند برای صندوق‌های با درآمد ثابت از سمت صندوق تثبیت بازار سرمایه منتشر شد که هدف توانست مقداری آرامش را به بازار منتقل کند. به طور کلی اگر پول در صندوق‌های با درآمد ثابت هم باشد شانس بالاتری برای ورود همین سرمایه‌ها به بورس وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سرمایه داران نباید از عرضه بترسند و فروش هیجانی انجام دهند، عرضه باید وجود داشته باشد تا حباب سهم خارج شود و سهم ارزش واقعی پیدا کند، چنین سهامی چون عاری از حباب هستند در آینده بسیار ارزنده هستند و ریزش چندانی نخواهند داشت.
    سهام در قیمت های فعلی واقعا ارزنده و مناسب خرید هستند و تکنیکال ها در چنین قیمت هایی خرید بالا می زنند و در آینده از سود سهم استفاده می کنند و افراد هیجانی می فروشند و در آینده، پشیمان خواهند شد.
    چند دلیل محکم برای رشد سهام در آینده نزدیک وجود دارد؛
    ۱) حمایت های دولت و مجلس در قالب بسته های حمایتی، بسته ۱۰ بندی جدید، تزریق پول از صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه ملی و … که به مرور زمان باعث افزایش حجم و ارزش معاملات و ورود پول های هوشمند می شود.
    ۲) افزایش قیمت نفت و فراورده های نفتی در بازارهای جهانی.
    ۳) افزایش قیمت و تقاضا در مورد کامودیتی محورها در پی مهار کرونا.
    و …
    پس در قیمت های ارزنده فعلی خرید بالا بزنید، فروش هیجانی نکنید، دید کوتاه مدت را کنار بگذارید تا ان شاء ا… در آینده از رشد ارزش سهام و سود سازی شرکت ها استفاده ببرید.

  • ناشناس

    امروزسهامها خیلی خوب رشد کردند ولی بیمه ایها یی که چند روز پیاپی مثبت بودند عرضه هاشون شروع شد. با این وجود افت چندانی نداشتند به احتمال زیاد فردا نزولی خواهند شد. بانکی ها به جز وکار که اکثر مواقع مثبته ووگردش که همیشه منفیه بقیه متعادل منفی شدند وراه منفیشون ادامه داره تا پلکانی وبا شیب ملایم به زیر کف قیمت برسند. سیمانیه به جر 20 دصد شون که منفی شدند 80 درصدشون خیلی عالی در حال فتح قله ها هستند ان شاله 20 درصد مابقی هم که در حال اصلاح هستند مجددا مثبت خواهند شد. گروه نفتی مثبش شدنش هم ارزش نداره اکثرشون هر روز منفی ضعیف هستند و فعلا ارزش نگهداری ندارند. گروه خودرویی هم رشد قابل ملاحظه ای نداشت گروه غذایی به جز 10 درصدشون که سرعت رشد خوبی دارند بقه افتضاح بودند.

  • ناشناس

    درود
    تازمانی که اعتماد از جانب بورس ودولت برای سهامدارثابت نشود این وضعیت تغییر نمیکند وسهامدارخورد با سربه سر شده خروج میکند و باعث بلاتکلیف شدن همه سهامداران میشود شاخص تا۱۶۴۰رفت دوباره برگشت تا۱۲۰۰ همین باعث ترس ولی اعتمادی شده مگر در یکسال چندبار باید شاخص ریزش کند و تا زمان شفاف سازی این وضعیت سهامداری دارد.

  • ناشناس

    درود
    تازمانی که اعتماد از جانب بورس ودولت برای سهامدارثابت نشود این وضعیت تغییر نمیکند وسهامدارخورد با سربه سر شده خروج میکند و باعث بلاتکلیف شدن همه سهامداران میشود شاخص تا۱۶۴۰رفت دوباره برگشت تا۱۲۰۰ همین باعث ترس وبی اعتمادی شده مگر در یکسال چندبار باید شاخص ریزش کند و تا زمان شفاف سازی این وضعیت سهامدارترس دارد.