کد مطلب: ۲۳۱۰۰۶

ممانعت چین از ورود ۴۶۹ تن زباله جامد آمریکا

ممانعت چین از ورود 469 تن زباله جامد آمریکا

مقامات گمرک چین از ورود 469 تن زباله جامد آمریکا به این کشور ممانعت کردند و این محموله به آمریکا برگردانده شد.

مقامات چینی در گمرک خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کردند همه آشغال‌هایتان را به کشورتان برگردانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ مقامات گمرک چین از ورود 469 تن زباله جامد آمریکا به این کشور ممانعت کردند و این محموله به آمریکا برگردانده شد.

پیش از این ورود هرگونه زباله جامد توسط کشور چین ممنوع اعلام شده بود.

بازرسان چین محموله آمریکایی که شامل زباله‌های کاغذی و فلزات و بطری‌های نوشابه را نپذیرفته و آن را به آمریکا عودت دادند.

به مقامات گمرک چین دستور داده شد که این آشغال‌ها هرچه زودتر به آمریکا برگردانده شود.

در سال 2017 چین واردات 24 نوع زباله جامد را به کشور برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ممنوع کرد. پیش از این چین به عنوان مهم‌ترین واردکننده آشغال جهان به‌خصوص از کشور آمریکا بود و آمریکا مهم‌ترین صادرکننده آشغال نیز محسوب می‌شد.

چین تاکنون به عنوان بزرگ‌ترین فرآوری کننده آشغال محسوب می‌شد که بیش از 50 درصد صادرات بقایای پلاستیک، کاغذ و فلزات در سال 2016 به این کشور انجام شد. در همان سال آمریکا 5.2 میلیارد دلار برای فرآوری 16 میلیون تن زباله پرداخت کرد.

پکن اعلام کرد حجم بسیار زیاد زباله‌های کثیف و بقایای خطرناک آن در زباله‌های جامد وجود دارد و می‌تواند به مواد خام نفوذ کند و این تصمیم به سازمان تجارت جهانی هم اعلام شده است که این مسئله می‌تواند محیط زیست چین را به شدت آلوده کند.

براساس این گزارش زمانی که اقتصاد چین کوچک بود فرآوری زباله‌ها برای این کشور زیاد گران تمام نمی‌شد چراکه وجود کارخانه‌های ارزان برای فرآوری آن را به‌صرفه می‌کرد اما از زمانی که اقتصاد این کشور رشد کرد فرآوری زباله‌ها دیگر سود و منفعت خود را از دست داد به علاوه اینکه مسئله آلودگی هم آن را با مشکل مواجه کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.