کد مطلب: ۵۱۵۸۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهمترین خبر امروز چیست؟ / معامله‌گران گوش به زنگ باشند

مهمترین خبر امروز چیست؟ / معامله‌گران گوش به زنگ باشند

حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و تصمیم‌گیری امروز مجلس درباره تعهدات ایران در برجام دو اتفاق مهم امروز هستند که معامله‌گران بازارها در انتظار انتشار اخبار جدید از این موضوع هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل آژانس قرار است در سفر یک روزه خود به تهران صبح روز یکشنبه با علی‌اکبر صالحی دیدار کند. این دیدار همزمان با اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که ایران بر اساس برجام اجرای آن را پذیرفته بود، انجام می‌شود.

همزمان با این گزارش خبرگزاری‌ها، معامله‌گران بازارها در انتظار انتشار اخبار جدید از این موضوع هستند.

طبق گزارش ایسنا، ایران از زمان تصویب مصوبه مذکور به مدت دو ماه فرصت داده بود تا کشورهای عضو برجام و نیز آمریکا به تعهدات برجامی خود بازگردند در غیر این صورت اجرای سایر اقدامات و تعهدات برجامی که ایران تا کنون به آن پایبند بوده است را لغو می‌کند. یکی از مهمترین اقدامات و تعهدات ایران ذیل برجام، پذیرش نظارت‌ها و بازرسی‌های فرا پادمانی از جمله اجرای پروتکل الحاقی بود که با توجه به اجرا نشدن تعهدات طرف‌های دیگر برجام این تعهد از روز یکشنبه سوم اسفند ملغی می‌شود.

پیش از این، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه سوم اسفند ماه نظارت‌های آژانس در قالب پروتکل الحاقی و برجام قطع خواهد شد، گفت: نظارت‌های پادمانی و در چارچوب ان‌ پی‌ تی باقی می‌ماند.

علاوه بر این، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم اظهارات قابل تاملی داشته است. طبق روایت خبرآنلاین، مجید تخت روانچی در گفتگو با شبکه خبری یورونیوز درباره ضرب‌الاجل ایران برای متوقف کردن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی افزود: ما تعهداتی در چارچوب قوانین کشوری داریم و باید گام‌ها را بردایم که البته برخی از آنها چون غنی‌سازی ۲۰ درصدی را شروع کرده‌ایم. مرحله بعدی قرار است در سوم اسفند ماه اتفاق بیفتد؛ اگر تا آن زمان مطالبه مجلس محقق نشود دولت باید به اجرای پروتکل الحاقی پایان دهد. ضمن اینکه توجه داشته باشید که اجرای پروتکل الحاقی هم طبق برجام اقدامی داوطلبانه از سوی ایران بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهروند با پرداخت مالیات

    اول اینکه بااین دوران کورنا نمشه جایی بری بااین برنامه پاسپورت و ویزا زندانی داخلی شدیم حالابا این برنامه دامنه نوسانات ، سهام ها رو دیگه نمیشه فروخت پولت بلوکه است (یعنی زندانی اونم تو سلول انفرادی )

  • علي

    متاسفانه بورس فعلا هم به اخبار منفی و هم به اخبار مثبت بنا بر خواسته عده ای واکنش منفی نشون میده ………!!!!!!!!!!!!

  • علي

    آقایانی که ملت و به بورس کشوندید حداقل از حرف خود پشتیبانی کنید و پای حرف خود باشید !!!

  • محمد

    این دامنه ۲- رو حذف کنید با این کار فقط ملت و سهامداران فقط زجر و عذاب میدید بجای این کار اون
    پول صندوق توسعه ملی که معلوم نیست کجاست
    به بورس تزریق کنید
    از کجا معلوم از اون پول چیزی مونده!!!!!

  • ناشناس

    وقتی گفتن دهنوی از بورس سررشته ندارد همین شد اقا خانم مگه دلار وسکه وطلا دامنه نوسان داره دامنه نوسان رو ببرید بالا ملت به همون نوسان گیری مشغول کنید چرا پول روبلوکه کردین همون دامنه نوسان منفی 50تا مثبت 50روانجام بدین حقیقی ترسو راهشومیکشه میره بذارین پول جابجا بشه

  • ناشناس

    باید حقیقی ها با حقیقی هامعامله کنند وحقوقی ها با حقوقی ها.ایا قوی هیکل با بچه کشتی میگیرد؟

  • ناشناس

    داداش مدیران بورس وحقوقی سهم باید گوش بزنگ باشه که تا حالا سودشا برده وهم نقدینگی داره و هم خودشون باعث این فاجعه شدند وگرنه سهامدارخرد تا خرخره توی ضرر وبا نظم وترتیب یه جای صف فروش نشستن وعملا کاری نمیتونند بکنند

  • مرتضی

    در حرکت های اقتصادی مربوط به بورس سعی کنید هوشیار باشید واحساسی عمل نکنید . وقتیکه صف خرید با حداقل قیمت تشکیل میشود به هیچ عنوان سهام خود را نفروشید تا خریدار مجبور شود با فروشنده سهم با قیمت واقعی برای خرید واردعمل شود. دراین شرایط موجود سعی کنید با فکر وحوصله به بهینه سازی پرتفوی خودتان فکر وعمل کنید . اگر پرتفوی خوبی دارید بدانید که نواسانات بازار بالای90% ناشی از عوامل سیاسی بوده واحساسی عمل کردن در این شرایط نتیجه اش فقط نابودی سرمایه خودتان بدست خودتان است

  • مرتضی

    دیدگاهم را نیمساعت قبل فرستادم . هم فنی بود وهم مفید برای سهامداران . متاسفانه بهش توجه نکردید

  • زخمی بورس

    اون موقع که همه بازارها سبز بودن بورس منفی بود تو این روزا که همه بازارها قرمزن تکلیف بورس معلومه