کد مطلب: ۵۱۷۷۹۵

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد:

اعلام موضع ایران در مقابل آمریکا

اعلام موضع ایران در مقابل آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ گفتگوی دو جانبه‌ای با آمریکا نداریم؛ تا مسیر ایالات متحده تغییر نکند سیاست ایران هم تغییری نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی گفت: ما هیچ گفتگوی دو جانبه‌ای با ایالات متحده نداریم؛ تا مسیرشان را تغییر ندهند سیاست ایران هم تغییر نمی‌کند. آن‌ها حتی در کلام هم بازگشت به تعهدات را اعلام نکرده اند و تا عمل نبینیم سیاست خودمان را تغییر نمی‌دهیم. درباره همکاری با اروپا، همکاری‌ها ادامه دارد و مسیر گفتگو‌ها و نشست‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتظار ایران از ایالات متحده گفت: قدم اول اعلام رسمی تعهد ایالات متحده است. همانگونه که ترامپ در مقابل دوربین نمایشی را راه انداخت و فرمان اجرایی را امضا کرد، حداقل اعلام بازگشت به تعهدات باید اتفاق بیفتد؛ قدم بعدی هم رفع موثر تحریم هاست.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود این رفع تحریم‌ها ممکن است در برخی موارد زمان بر باشد، کاهش تعهدات ما هم می‌تواند برخی زمان ببرد و برخی نه. اما قبل از این اتفاقات پیشگویی نمی‌کنیم و باید ببینیم ایالات متحده حرکتی می‌کند یا خیر.

خطیب زاده درباره آخرین وضعیت دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی هم گفت: گفتگو با کره در سطح بانک مرکزی و دیپلماتیک انجام شده و تحولاتی در جریان است و باید ببینیم تحولات به کجا می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین رایزنی‌ها برای خرید واکسن اظهار کرد: مجددا از شما درخواست می‌کنم جزئیات فنی این مسئله را از وزارت بهداشت سوال کنید؛ اما مسیر‌های متعددی درباره واکسن جلو رفته؛ مبالغ پرداخته شده، خریداری‌ها صورت گرفته و واردات به تدریج انجام می‌شود. من به شما و به ملت ایران اعلام می‌کنم هرجا از ما خواسته شده کار خودمان را در این حوزه انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.