کد مطلب: ۲۲۹۶۹۹

موفقیت اوپک در برطرف کردن مازاد عرضه جهانی نفت

موفقیت اوپک در برطرف کردن مازاد عرضه جهانی نفت

بازار نفت این هفته با تحولاتی مانند موفقیت 85 درصدی اوپک در برطرف کردن مازاد عرضه جهانی نفت، اختلال در سیر صعودی قیمت نفت با رشد صادرات نفت آمریکا، روسیه در اندیشه معاملات غیردلاری با ایران، سرمایه‌گذاری شرکت نفتی روس در منطقه نفت خیز زاگرس و بررسی ایجاد سازمان مشترک روسیه و اوپک از سوی مسکو همراه بود.

«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات اعلام کرد که توافق تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک سبب شده است 85 درصد از مشکل عرضه مازاد نفت حل شود و اوپک و متحدانش برای یافتن راه‌های ادامه همکاری پس از پایان این توافق، تلاش می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، اقتصاد جهانی از توافق جهانی کاهش عرضه سود می‌برد.

المزروعی که ریاست دوره‌ای اوپک را نیز برعهده دارد، همچنین گفت: روسیه شریکی خوبی در توافق جهانی کاهش تولید نفت بوده است و بیشتر شرکت‌کنندگان در این توافق از همکاری بلندمدت میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک حمایت می‌کنند.

اختلال در سیر صعودی قیمت نفت با رشد صادرات نفت آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی. ان. بی. سی، آمریکا صادرات نفت خام را با شتابی بی‌سابقه ادامه می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از کند شدن آن دیده نمی‌شود.

به گفته «تام کلوزا»، کارشناس بخش انرژی، این مسئله امکان دارد که بازار جهانی نفت را که در حال بازسازی است، نامتعادل کند.

وی افزود: تولید نفت آمریکا می‌تواند مشخص کننده قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی و سال 2019 میلادی باشد.

کلوزار معتقد است که رقم صادرات نفت آمریکا ممکن است در سال جاری میلادی به حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسد.

آمریکا در عمل بیش از امارات، کویت، نیجریه و کشورهایی از این دست، نفت صادر خواهد کرد.

روسیه در اندیشه معاملات غیردلاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که در حال بررسی گزینه‌ای برای معاملات و پرداخت پول نفت با استفاده از ارزهای ملی، به ویژه در معامله با ایران و ترکیه است.

وی گفت: طرف‌ها به این مسئله تمایل دارند، اما مسئله تبدیل ارزها و استفاده از آنها در آینده نیز مطرح است.

وزیر انرژی روسیه افزود: برای استفاده از پول‌های ملی در تسویه‌حساب‌ها اتفاق نظر وجود دارد و این مسئله ترکیه و ایران را نیز شامل می‌شود.

ابرشرکت نفتی روسیه سرمایه‌گذاری در منطقه نفت خیز زاگرس را بررسی می‌کند

به گزارش رویترز، انتشار یک سند رسمی در روسیه نشان داد شرکت روسنفت به پروژه‌های نفت و گاز در منطقه زاگرس در ایران علاقه‌مند است.

طبق سند یاد شده که در یکی از پایگاه‌های اینترنتی دولت روسیه منتشر شده، از اواسط فوریه سال جاری میلادی، روسنفت در اندیشه بررسی فرصت‌های اکتشاف و تولید نفت در منطقه زاگرس بوده است.

جزئیات بیشتری درباره این مسئله موجود نیست.

روسیه: همکاری مسکو و اوپک می‌تواند بدون محدودیت زمانی باشد

به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» اعلام کرد: پس از پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت در سال جاری میلادی، همکاری روسیه با اوپک می‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

وی با تاکید بر پیشنهاد خود درباره ایجاد سازمانی مشترک با اوپک برای آسان‌سازی تلاش‌های مشترک درباره بازار جهانی نفت، گفت: این می‌تواند به طور ذاتی، یک سازمان بین‌المللی باشد که اعضا هر 6 ماه نشستی داشته باشند و درباره وضع بازار نفت بحث کنند.

البته دیگر تولیدکنندگان عمده نفت نیز می‌توانند به سازمان یاد شده ملحق شوند.

روسیه تولید نفت خود را امسال افزایش نمی‌دهد

به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد: تولید نفت این کشور در سال 2018 میلادی در مقایسه با سال 2017 تغییر نخواهد داشت و در حدود 547 میلیون تن (معادل 10 میلیون و 980 هزار بشکه در روز) ثابت می‌ماند.

وی افزود: صادرات نفت روسیه نیز امسال در سطح 257 میلیون تن ثابت می‌ماند.

وزیر انرژی روسیه پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاری در صنعت نفت این کشور در سال 2018 میلادی به یک تریلیون و 300 هزار دلار برسد.

مسکو ایجاد سازمان مشترک روسیه و اوپک را بررسی می‌کند

به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: پس از پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت در پایان سال 2018 میلادی، ممکن است سازمانی مشترک برای همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک ایجاد شود.

نواک اعلام کرد که به همراه «خالد الفالح» همتای عربستانی‌اش، درباره همکاریهای بلندمدت مذاکره داشته‌اند و به نظر می‌رسد سازوکار همکاری کنونی، کارایی خود را اثبات کرده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: اکنون به قالبی برای همکاری می‌اندیشیم که می‌تواند بلندمدت باشد و امکان نظارت بر بازار، تبادل اطلاعات و اقدام مشترک را فراهم کند. البته محدودیت تولید نفت، یک راه‌حل همیشگی نیست و همکاری گسترده‌تر با اوپک ضرورت دارد.

وی تاکید کرد که عضویت روسیه در اوپک در برنامه مذاکرات نیست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.