کد مطلب: ۲۵۸۲۰۰

مکزیک از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند

مکزیک از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند

وزارت اقتصاد مکزیک اعلام کرد: اختلاف‌های تجاری خود با آمریکا بر سر تعرفه‌های وارداتی روی فولاد و آلومینیوم را به سازمان تجارت جهانی ارجاع خواهد داد.

وزارت اقتصاد مکزیک در ادامه افزوده است که به باور این کشور، آمریکا با وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم، قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این بیانیه آمده است: دولت مکزیک اطمینان می‌دهد اقداماتش در راستای تقویت حاکمیت قوانین تجارت بین‌الملل و متناسب با خساراتی باشد که این کشور متحمل شده است.

مکزیک پیش‌تر اعلام کرده بود دست به اقدامات متقابل در برابر وضع تعرفه‌های وارداتی از جانب آمریکا می‌زند و محصولات کشاورزی و صنعتی وارداتی از آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

کانادا و اتحادیه اروپا نیز وعده داده‌اند تعرفه‌های جدیدی بر طیف گسترده‌ای از محصولات آمریکایی اعمال خواهند کرد.

به گفته یکی از مقامات سازمان تجارت جهانی، اتحادیه اروپا جمعه گذشته درخواست مشاوره بر سر تعرفه‌های آمریکا را ثبت کرد که نخستین گام برای حل مناقشات تجاری در این سازمان محسوب می‌شود.

تعرفه‌های اعمال شده، بخشی از تلاش دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - برای محافظت از صنایع آمریکا در برابر آن چه که او آن را رقابت ناعادلانه بین‌المللی خوانده است، محسوب می‌شود و بر روابط با اتحادیه اروپا و همچنین مذاکرات تجارت آزاد با مکزیک و کانادا تاثیر گذاشته است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.