کد مطلب: ۵۰۸۵۰۰

میانگین دریافت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟

میانگین دریافت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟

سقف افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده مشخص شد | مدیران موسسات دولتی، چگونه حقوق و دستمزد را محاسبه می‌کنند؟ کلیک کنید

میانگین حقوق دریافتی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ این روزها داغ‌ترین بحث در مجلس است.

همه‌ی کارکنان دولت در این یک سال اخیر به دلیل تعطیلات چند هفته‌ای و درگیری با ویروس کرونا، دچار کمبود بودجه و مشکلات مالی شده‌اند و به همین دلیل همه چشم انتظار اعلام میانگین حقوق دریافتی در سال ۱۴۰۰ هستند تا شاید کمی از خسارت‌های مالی این چند وقت برایشان جبران شود.

ولی از سمت دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس، نگران تصمیمات مبنی بر افزایش غیرمنطقی بودجه برای کارکنان دولت هستند. و می‌گویند که افزایش میانگین حقوق باید متعادل و منطقی باشد و برای حمایت از کارمندان دولت، باید راه منطقی‌تری پیدا کرد.

متوسط حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟

در گزارشی بیان شده است که به طور میانگین، مبلغ ۱۵٫۵ میلیون تومان برای کارکنان دولت قرار گرفته است! و ۶۰ درصد از کارمندان در ۳ دهک بالای جامعه قرار گرفته‌اند که از نگان بسیاری از افراد این امر عجیب و حتی غیرواقعی است.
مرکز پژوهش‌های مجلس، رقم کل اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان دولت را حدود ۴۰۸ هزار میلیارد، معادل ۶۴ درصد بودجه، اعلام کرده است. و تاکید دارد که افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

آخرین آمار رسمی از تعداد کارکنان دولت مربوط می‌شود به سال ۹۷ که ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار نفر بوده‌است. و در سال جاری، با استخدام حدود ۴۰ هزارنفر نیروی جدید در بخش درمان، میتوان گفت که تعداد کارمندان دولت در سال جدید حدود، ۲٫۲میلیون نفر خواهند بود.

از سمت دیگر، اعتبار حقوق کارمندان دولت در سال آینده سرجمع ۴۰۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. که با این وجود و با فرض ثابت بودن تعداد کارمندان دولت، می‌توان محاسبه کرد که سرانه اعتبار حقوق ماهیانه هر کارمند دولت در لایحه‌ی بودجه سال آینده حدود ۱۵٫۵ میلیون تومان خواهد بود!

کارمندان دولت چقدر حقوق می گیرند؟

یکی از سوالاتی که همیشه درباره‌ی شرکت‌های دولتی وجود دارد این است که کارمندان چه مبلغ حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

این اطلاعات معمولا قابل ارائه نیستند و جایی نباید اعلام شوند ولی، مرکز پژوهش‌های مجلس در نمودارها و جداول زیر این مبالغ را محاسبه کرده است.

image f7363d6914a191a4e2a748c3df3843f6a06eac01

image 86942ed68c89854dbd2384fd024950dbaf943bcb

حقوق بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۰

از دیگر مسائلی که همیشه بحث آن در مجلس و بین کارمندان داغ است، بحث مربوط به حقوق ثابت بازنشستگان است.

در سال جاری افزایش حقوق بازنشستگان به طور متوسط ۱۵ درصد بود و حداقل پرداخلی به کارکنان و بازنشستگان ۲٫۸ میلیون تومان تعیین شده بود.

ولی بر اساس آنچه که در بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است، مجموع دریافتی بازنشستگان به حداقل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان خواهد رسید.

حقوق و دستمزد کارمندان دولت چگونه محاسبه می شود؟

شاید در نگاه اول اینطور به نظر بیاید که محاسبه و پرداخت حقوق کارمندان کار راحتی است و طبق حقوق ثابتی که مشخص شده پرداخت می‌شود. اما این‌طور نیست!

به جز مبلغ حقوق ثابت، مبلغ اضافه‌کاری و دستمزد و عیدی و پاداش و موارد دیگر نیز وجود دارد که باید محاسبه شود که هرکدام هم درصد و فرمول خاص خود را دارند.

پس محاسبه‌ی ماهانه‌ی همه‌ی این موارد می‌تواند کار بسیار سخت و زمان‌گیری باشد.

البته در حال حاضر و در عصر تکنولوژی این کار دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود و دستگاه‌ها و سیستم‌هایی هستند که به راحتی این کار را انجام می‌دهند.
از نمونه این دستگاه‌ها، دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار حضور و غیاب است که در ادامه درباره‌ی آن توضیح می‌دهیم.

کاربرد دستگاه حضور و غیاب برای شرکت‌ها

دستگاه حضور و غیاب، از کاربردی‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است که از نان شب هم برایشان واجب‌تر است.

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که کار این دستگاه فقط ثبت ساعت ورود و خروج و اضافه کاری‌ها است اما سیستم حضور و غیاب مزیت‌های بسیار زیادی دارد و نرم‌افزارهای بسیار متنوع و کاربردی روی آن نصب می‌شود که کار شرکت و سازمان را به طور کامل روی غلتک می‌اندازد.

با استفاده از سیستم حضور و غیاب، می‌توان ساعت ورود و خروج افراد را کنترل کرد. با این کار روند کار شرکت روی نظم پیش می‌رود.

از دیگر مزایای سیستم حضور و غیاب این است که با در دست داشتن تایم کاری دقیق افراد، امکان ارزیابی عملکرد کارکنان را دارد و می‌تواند محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان را برایتان انجام دهد.

دستگاه حضور و غیاب انواع متنوع و مختلفی دارد که هر شرکت و سازمان با توجه به نیاز خود از انواع آن استفاده می‌کند.

  • دستگاه حضور و غیاب کارتی
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
  • دستگاه حضور و غیاب با رمز عبور

این‌ها انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب هستند که هرکدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند.

حال شاید برایتان سوال باشد که با استفاده از دستگاه حضور و غیاب چگونه می‌توانید محاسبه‌ی حقوق و دستمزد را انجام دهید.

در ادامه مارا دنبال کنید.

image 6f0793497e2ff682aa9cc9c09ee7a6f394778c4c

نرم‌افزار حقوق و دستمزد برای محاسبه‌ی میانگین حقوق ۱۴۰۰

دستگاه حضور و غیاب به کمک نرم‌افزار حضور و غیاب، توسط مدیران کنترل و بررسی می‌شود.

این نرم‌افزار به سیستم حضور و غیاب وصل می‌شود و با در دست داشتن ساعات کاری کارمندان و ساعات اضافه کاری و پاداش و … به کمک فرمول‌های از قبل تعریف شده، مبلغ نهایی حقوق واریزی کارمندان را به دست می‌آورد.

پس دیگر نیازی نیست که برای محاسبه‌ی این مبالغ زمان و انرژی زیادی صرف شود.

با انواع مختلف سیستم‌های حضور و غیاب می‌توانید در لینک زیر آشنا شوید.
https://www.jahangostarpars.com/

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.