کد مطلب: ۱۳۹۸۶۳

ناوگان باری کشور نوسازی می‌شود

ناوگان باری کشور نوسازی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پرداخت تسهیلات با سود 7 تا 9 درصد برای نوسازی ناوگان باری کشور با عمر بیش از 35 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، داود کشاورزیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امسال همچنین برای نوسازی ناوگان مسافربری تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در تمام اتوبوس‌ها در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، شاهد کاهش میزان تصادفات جاده‌ای سال گذشته در کشور بودیم.

کشاورزیان افزود: ارتقای ایمنی راه‌های کشور یکی از اولویت‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال 96 است و در همین راستا برای کاهش تصادفات در ناوگان حمل‌ونقل باری قرار است امسال سامانه مذکور در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین نیز نصب شود.

وی ادامه داد: این سامانه با نصب دستگاه ویژه داخل ناوگان حمل‌‌ونقل باری با هدف برقراری ارتباط پایدار با خودرو، فعال می‌شود و مجهز به دریافت‌کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی است و از این طریق موقعیت و سرعت خودرو محاسبه می‌شود.

کشاورزیان بیان داشت: برای ارتقای ایمنی در راه‌های ارتباطی و ترانزیتی کشور سال گذشته 600 دستگاه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت نصب شد و امسال نیز بیش از 600 دستگاه دوربین جدید نیز نصب می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌هایی برای حفظ و صیانت از راه‌های کشور در دست اقدام است که یکی از آنها راه‌اندازی سامانه هوشمند توزین بار در حرکت است.

کشاورزیان افزود: این سامانه تصویر پلاک خوروی حامل اضافه‌تناژ را ضبط و برای پلیس راه ارسال می‌کند تا برخورد قانونی با راننده متخلف انجام شود.

در این مراسم از تلاش علیرضا مجرد تقدیر به عمل آمد و باقر جوان به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان معرفی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.