کد مطلب: ۶۰۰۵۰۸

ناپدید شدن کشتی درآب‌های چین / مشکل جدید زنجیره تامین جهانی

ناپدید شدن کشتی درآب‌های چین / مشکل جدید زنجیره تامین جهانی

در پی ناپدید شدن کشتی‌ در آب‌های چین، نگرانی‌های جدیدی برای تامین منابع جهانی به وجود آمده است. سیاست‌های جدید چین در این باره دلیل اصلی این مساله بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناپدید شدن کشتی‌‌ها در آب‌های چین به معضل جدیدی برای زنجیره تامین منابع جهانی تبدیل شده است. جدایی‌طلبی چین از سایر کشورهای جهان و عدم اعتماد به دولت‌های خارجی می‌تواند دلیل این مساله باشد.

تحلیلگران می‌گویند متوجه ناپدید شدن کشتی‌ها در اواخر ماه اکتبر شده بودند دقیقا زمانی که چین در حال عملی کردن قانون کنترل حریم خصوصی داده‌ها بود.

معمولا کمپانی‌های اطلاعات کشتیرانی قادر به ردیابی کشتی‌های در سراسر جهان هستند. زیرا با یک سیستم شناسایی اتوماتیک مجهز شده‌اند.

این سیستم به کشتی‌ها اجازه می‌دهد اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، سرعت، مسیر و اسامی را به ایستگاه‌هایی که در خطوط ساحلی قرار دارند و از رادیوهای فرکانس بالا استفاده می کنند؛ بفرستد. اگر کشتی از محدوده ایستگاه‌ها خارج شود این اطلاعات به وسیله ماهواره می توانند انتقال پیدا کنند.

به نقل از سی‌ان‌ان، در سه هفته گذشته تعداد کشتی‌هایی که سیگنال‌شان از این کشور ارسال می‌شد؛ به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است. اما وزیر امور خارجه چین از نظر دادن در این باره اجتناب کرد. و درباره اینکه چرا که کشتی‌ها در حال از دست دادن اطلاعات هستند، حرفی نزد.

اما تحلیلگران ریشه این مساله را پیدا کرده‌اند. این مشکل از قانون حفاظت از اطلاعات شخصی چین نشأت می گیرد. این قانون از یکم نوامبر امسال اجرایی شده که کمپانی‌ها را مجبور می‌کند که قبل از خروج اطلاعات از خاک چین تایید چین را دریافت کنند. قانونی که نشان‌دهنده ترس پکن از قرار گرفتن این اطلاعات در دستان دولت‌های خارجی است.

برخی دیگر از متخصصان صنعتی سرنخ‌های بیشتری از تاثیر این قانون پیدا کرده‌اند. مثلاً این افراد می‌گویند که اوایل این ماه یکی از سیستم‌های شناسایی اتوماتیک به دستور مقامات ملی امنیتی از یکی از خطوط ساحلی چین برداشته شده‌اند. آن‌ها می‌گویند تنها سیستم‌هایی می‌توانند باقی بمانند که توسط احزاب طرفین صلاحیت شده نصب شوند

در این روزهای نزدیک به کریسمس کمبود اطلاعات از سرزمین چین که ۶۰ درصد از کل محموله‌های دریایی جهان را در خود جای داده است می‌تواند مشکلات بیشتری را برای صنعت کشتی‌رانی جهانی درست کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.