کد مطلب: ۵۵۸۹۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع ثبت‌نام وام بازنشستگان از دو روز آینده / روش ثبت‌نام چیست؟

شروع ثبت‌نام وام بازنشستگان از دو روز آینده / روش ثبت‌نام چیست؟

قرار بود در پایان این هفته ثبت‌نام وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی آغاز شود اما به گفته یکی از مدیران این سازمان ثبت‌نام وام از شنبه هفته آینده به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای دور جدید ثبت‌نام‌ها افزایش یافته و از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسیده است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران به تجارت‌نیوز گفته بود که مدیران سازمان تامین اجتماعی به قول داده‌اند که ثبت نام وام بازنشستگان از آخر این هفته آغاز شود.

همچنین پیگیری‌ها حاکی از این که دستورالعمل تخصیص وام از سوی مدیرعامل بانک رفاه داده شده و شروع ثبت‌نام منتظر دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی است.

اما مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به مهر گفته که ثبت نام وام بازنشستگان سازمان از روز شنبه آینده آغاز می شود، گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر وام ۷ میلیون تومانی دریافت می کنند.

بنا به گفته علی جهانی، اعتبار در نظر گرفته شده دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

چگونه ثبت‌نام کنیم؟

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، از شنبه هفته آینده بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

در خصوص نحوه ثبت‌نام کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت‌نام وام اعضای خود سامانه vaam.kabta.ir را معرفی کرده و متقاضیان برای نام‌نویسی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. اما این سامانه در حال حاضر فعال نیست.

چه کسانی مشمول دریافت وام می‌شوند؟

برای دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان اولویت با کسانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده‌اند و آن دسته از مستمری‌بگیرانی که وام دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط هستند نمی‌توانند تقاضای مجدد دریافت وام داشته باشند.

همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است در اولویت پرداخت قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام پدرمن ۷۰ سال به بالاست بهش تعلق میگیره

    • ناشناس

      ببله تعلق میگیره سن باید کمتراز ۷۷سال تمام باشد پدرشما۷۰سالشه ثبت نام کنید

  • ناشناس

    این سایت فقط شهر تهران داره شهرهای اطراف تهران باید به چه صورت درخواست بدند.این چه شرایطی هست که فقط شهر تهران بقیه چی میشه

  • ناشناس

    ببخشید ما شیراز هستیم از چه طریقی میتونیم ثبت نام کنیم.ممنونم از پاسخگویی شما

  • ناشناس

    چرا اطلاعات رابه درستی وارد می کنم خطا میزنه .من عضو کانون نیستم

  • ناشناس

    مادر من شامل وام میشه بفرمایید کجا مراجعه کنم و چه مدارکی لازم هستش

  • ناشناس

    سلام اقایان به استلاح محترم ان از مابه التفاوت فروردین ماهتان این هم ازنام نویسی برای وام هفت میلیون تومانی که توی بوق وکرنا میکنیدواخرش هم معلوم نیست به چه کسانی پرداخت میکنید؟بنده شانزده سال است که بازنشسته شدم وهربارهم از زمان دو میلیونی نام نویسی کردم تاحال هیچ زمان هم اسمم درنیامد چطوریه لااقل روی سابقه بازنشسته شده (منظورم اززمان بازنشستگی تاحال است)ویایک مبنایی بگذاریدتابحال یک ریال ازاین سازمان لعنتی وام نگرفتم وکسانی میگویند شش سال بازنشسته شده دوبار وام گرفته اند نکند همه رابه اشنایان خودویا کسانی که اصلا بازنشسته نیستندمیدهیدبه گفته خودتان هربارچهارصدهزارنفررا وام میدهیدمگربیشتراز سه میلیون بازنشسته دارید؟پس چرانوبت مانمیشود؟همین کارها مملکت رابه این روز کشانده وهمه رانارازی وبیچاره

  • ناشناس

    با سلام، من مستمری بگیرم حقوق همسرم را میگیرم حدوداً 25خدمت کرده ، ده ساله فوت کرده و هیچ وامی هم از امور بازنشستگان تامین اجتماعی نگرفته ام ، هر چه هم تلاش کردم که در سایت وام بازنشستگان تامین اجتماعی ثبت نام کنم نشد ، اصلآ برای شهرستان سایت نیست، واقعاً ما هم دل خوشیم که با این بچه های یتیم زنده ایم ، یه راه و چاره‌ای برای ما باز کنید،

    • سعید

      برو تو سایت salaam.it صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی کشوری //// مشخصات خودت رو بنویس و در ضمن شماره دفترچه حقوقی را همراه خودت ببر… یا کلا برو بانک رفاه ، ثبت درخواست وام بده همون بانکی که حقوق بازنشستگی همسرت رو می گیری….یا اصلا برو کافی نت….هزار تا راه وجود داره خواهرم….الان وام شما 10 میلیون تومان شد درخواست وام 10میلیون تومان بده

  • سیاره رجبی

    چرا وام هفت میلیونی مارونریختن

  • علی اکبر حقی خناچایی

    اینجانب ۱۵ ساله که بازنشسته تامین اجتماعی هستم وتاکنون هیچ وامی دریافت نکرده ام وتقاضای وام هفت میلیونی هستم با تشکر

    • ناشناس

      به شما 100 میلیون تعلق خواهد گرفت. کد ملی تون ارسال بفرمایید

  • ناشناس

    در چه سایتی باید برای دریافت وام بازنشستگی اقدام کنیم