کد مطلب: ۶۰۸۱۴۹

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز ۲۸ آذرماه نیز اعلام شد و با کمی افزایش قیمت رقم ۲۷ هزار و ۴۴۱ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز یکشنبه ۲۸ آذرماه قیمت دلار در صرافی ملی با کمی افزایش ۲۷۴۴۱ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۸۹۸ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۰۸۰۸ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۱۹۸ قیمت خورده است.

به گفته فعالان، تحرکات معامله‌گران از معاملات پشت خطی روز جمعه شروع شده بود و اثر این تحرکات به ابتدای معاملات روز شنبه نیز سرایت کرد. قیمت دلار در انتهای روز شنبه ۱۰ تومان کم‌تر پنجشنبه بود و این روند مشخص کرد که دلار برای بازگشت به روند صعودی نیازمند محرک قوی‌تری است.

برداشت‌های متفاوت از مذاکرات وین

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، در ابتدای روز شنبه برخی از معامله‌گران سعی داشتند چنین موضوعی را در بازار برجسته کنند که مذاکرات هسته‌ای بدون نتیجه خاصی به پایان نرسیده است. نتیجه مورد نظر معامله‌گران نزدیک شدن به لغو تحریم‌ها و آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ارزی است. در کنار این، افزایشی‌های بازار به صحبت‌های برخی مقام‌های آمریکایی نیز اشاره می‌کردند که بیان‌کننده عدم رضایت آنها از مذاکرات هسته‌ای بود.

به عنوان مثال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید عنوان کرده بود که پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با انتظارات آمریکا تطبیق ندارد. در حالی که برداشت برخی از معامله‌گران از مذاکرات وین، عدم رسیدن به یک نتیجه خاص بود، دسته دیگری از معامله‌گران باور داشتند که رسیدن به یک پیش‌نویس جدید موفقیت بزرگی بوده است. از نگاه آنها با رسیدن به این پیش‌نویس، گام بلندی برای رسیدن به توافق جدید هسته‌ای برداشته شده است. در کنار این، توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دومین عاملی بود که انتظارات کاهشی را در میان برخی معامله‌گران ارزی برجسته می‌کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.