کد مطلب: ۴۷۳۴۳۸

آخرین قیمت گواهی سپرده‌های سکه و صندوق‌های طلا در هفته اول شهریور

آخرین قیمت گواهی سپرده‌های سکه و صندوق‌های طلا در هفته اول شهریور

هفته گذشته بهای گواهی‌های سپرده سکه در بورس کالا کمی کمتر(حدود۹۵هزار تومان پایین‌تر) از قیمت‌های بازار آزاد بود و به جز در روزهای پایانی هفته با نوسان قیمتی چشمگیری همراه نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیشتر معاملات درهمان دامنه نوسان یک درصدی که از اواسط تیرماه طبق نظر ناظر اعمال شده اتفاق افتاد و شاهد صف‌های خرید و فروش چشمگیری نبودیم.

به‌صورت جزئی‌تر دلار که یکی از پارامترهای اصلی موثر بر نوسان قیمت گواهی سپرده‌های سکه است در ۳روز ابتدایی هفته روند افزایشی خاصی نداشت و به یکباره از روز چهارم شهریور شدیدترین افزایش روزانه خود در هفته گذشته را رقم زد و ۴۰۰ تومان رشد کرد که همین امر موجب نوسانات مثبت گواهی‌های سپرده در روزهای پایانی هفته شد.

از سوی دیگر اونس جهانی که دیگر عامل موثر برقیمت گواهی سپرده‌های سکه است در این هفته تغییرات قیمتی شدیدی نداشت و می‌توان گفت عمده نوسانات قیمتی گواهی سپرده متاثر از جهش نسبی قیمت دلار در روزهای پایانی هفته بود.

همچنین باتوجه به شروع ماه محرم، طبق روال هرساله تقاضا برای طلا و سکه در بازار آزاد کاهش می‌یابد و بازار وارد رکود نسبی شده که متقابلا سیگنال خاصی در این ایام از نرخ‌ها در بازار فیزیکی به بازار گواهی‌های سپرده مخابره نمی شود.

صندوق‌های طلا نیز تقریبا همسو با نوسانات قیمت گواهی‌های سپرده سکه پیش رفتند و اواخر هفته جهش قیمتی ۲تا۳درصدی را ثبت کردند. شایان ذکر است بازدهی صندوق‌های قابل معامله در بورس از تغییر ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده توسط آنها ایجاد می‌شود که به آن ارزش ابطال یا NAV ابطال نیز گفته می‌شود که همگی این صندوق‌ها درحال‌حاضر در سطحی بالاتر از NAV خود معامله می‌شوند.

7457

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    مگر قرار نبود حقوقی ها نفروشند نابود کردیدد بازار سرمایه رو