کد مطلب: ۴۷۹۹۹۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

نفت در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌فروش می‌شود

نفت در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌فروش می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخشی از درآمد صادرات نفت در سال آینده را به کالای اساسی اختصاص می‌دهیم، گفت: چارچوب پیش‌فروش نفت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریبا نهایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در سال آینده آنچه از نفت قرار است عرضه شود را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم. بخش اول صادرات نفت است که با توجه به تجربیات و در حد سختی که امسال نفت صادر کردیم، در سال آینده نیز نفت صادر می‌کنیم و درآمد حاصل از آن‌را، با ارز ۴,۲۰۰ به صورت ریال در بودجه آورده و ارز آن‌را نیز به کالاهای اساسی و مورد نیاز تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: بخش دوم درآمد نفتی، استفاده از منابع نفتی نه برای صادرات بلکه برای پیش فروش است. چارچوب‌های این کار در حال حاضر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریبا نهایی شده است. هر بخشی را که مقدور باشد امسال انجام می‌دهیم و بقیه را برای سال آینده باقی می‌گذاریم.

گفتنی است چندی پیش، خبر ایجاد گشایش اقتصادی توسط دولت به وسیله پیش‌فروش اوراق سلف نفتی منتشر شده بود که اسحاق جهانگیری اعلام کرد، طرح اوراق سلف نفتی که گفته می‌شد می‌تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگه کسی ذره ای تدبیر و عقل نداشته باشه بیاد نفت رو پیش خرید کنه!!! اقای روحانی جنابعالی گفتی بیاید پذیره نویسی و با تخفیف ویژه ازما سهام پالایشی بخرید از زمانی که پذیره نویسی تموم شده چند روز بیشتر نگذشته و هر روز داره سهام همون پالایشی منفی 5 میخوره و تا همین الان نزدیک 20درصد هم تو ضرر هستیم و به این شکل هم که داره پیش میره سهام شتران و شپنا که اکثریت پالایشی هست به 1500تومن و شایدم کمتر برسه و به این شکل تخفیفت که پچیزی ارزش نداره ما هرچقد هم پذیره نویسی کردیم پول گذاشتیم نصف میشه!! اینو بدونید دولتیا مجلسیا هیچ ادم عاقلی از یه سوراخ 2باز گذیده نمیشه حال که ما چند بار هم گذیده شدیم ولی مطمعن باش دیگه گزیده نمیشم!!

  • ناشناس

    تحویل فوری هم دارند؟
    نکنه موقع تحویل مثل کوچیکوارها برگردن بگن بنزین نداریم باید گازوئیل ببرید یا نفت خام نمی تونیم بدیم باید پخته اش رو ببرید؟