کد مطلب: ۳۹۷۳۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقدینگی در دولت روحانی ۴ برابر شد / تکرار رشد ۲۵ درصدی نقدینگی پس از ۳ سال

نقدینگی در دولت روحانی 4 برابر شد / تکرار رشد 25 درصدی نقدینگی پس از 3 سال

طی سه سال اخیر رشد نقدینگی در دامنه 20 تا 23 درصدی نوسان داشته که در اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییر جهت داده و به بیش از 25 درصد رسیده است. آخرین باری که رشد نقدینگی به بیش از 25 درصد رسیده باشد مربوط به دی ماه سال 1395 و معادل 26 درصد بوده است.

رشد نقدینگی پس از سه سال به بیش از 25 درصد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین آمارهای پولی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که نشان از رشد سالانه بی‌سابقه نقدینگی طی سه سال اخیر دارد.

طبق تازه‌ترین گزارش منتشره بانک مرکزی، میزان نقدینگی کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری به 1979 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته معادل 25.1 درصد رشد داشته است.

نقدینگی تا پایان خرداد ماه امسال در حالی به 1979 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال 1397 معادل 5.1 درصد رشد داشته است.

همچنین در خرداد ماه سال 1398 شبه پول با رشد 21.2 درصدی نسبت به خرداد ماه سال گذشته به 1669 هزار میلیارد تومان رسیده است.

درصد تغییرات ماهانه نقدینگی در خرداد ماه به 1.9 درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (2.72) حدود 0.7 درصد کاهش داشته است.

NAGHDINEGI 98

طی سه سال اخیر رشد نقدینگی در دامنه 20 تا 23 درصدی نوسان داشته که در اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییر جهت داده و به بیش از 25 درصد رسیده است. آخرین باری که رشد نقدینگی به بیش از 25 درصد رسیده باشد مربوط به دی ماه سال 1395 و معادل 26 درصد بوده است.

حجم نقدینگی از 506 هزار میلیارد تومان در میانه سال 1392 به 1980 هزار میلیارد تومان در پایان خرداد ماه امسال رسیده که نشان از چهار برابر شدن نقدینگی در دولت روحانی دارد.

سه‌شنبه پنجم آذر ماه سال ۱۳۹۲ حسن روحانی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت یازدهم در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد. روحانی در لابه‌لای سخنانش از عملکرد دولت تدبیر و امید، اشاره‌ای به تورم کرد و گفت: «اولین عامل بزرگ تورم رشد بی‌حساب نقدینگی بود؛ ما در سال ۸۴ حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشتیم و در پایان دولت دهم ۴۷۰ هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود داشت یعنی در طی هشت سال نقدینگی هفت برابر شده است.» روحانی درحالی این موضوع را در اوایل شروع دولت‌ خود عنوان کرد که در حال حاضر با گذشت کمتر از شش سال از فعالیت دولت وی میزان نقدینگی چهار برابر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا به داد مردم برسه با این رویه وافزایش نقدینگی موج بعدی تورم وحشتناک در راه است واقتصادبه سمت ونزولایی شدن پیش خواهد رفت وافزایش تورم باعث بروز نارضایتی شدید اجتماعی وبحران وناامنی خواهد شد جناب روحانی این روش درستی برا اداره مملکت نیست همین الانهم با این تورم وحشتناک آنچنان نارضایتی بالاست که آتش زیرخاکستره
    … چرا بجای اصلاحات فقط پول بدون پشتوانه چاپ میکنید وبا این کار بقای نظام را به خطر میندازی