کد مطلب: ۶۴۰۳۳۵

نماد سرخابی‌ها متوقف شد

نماد سرخابی‌ها متوقف شد

همه سهام تعیین شده سرخابی‌ها به فروش رسید و مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار بورسی از سهام سرخابی‌ها چیست؟

در حالی در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها ، این عرضه تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید که مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

بر این اساس پس از این مرحله، تسویه و پایاپای وجوه انجام می‌شود و پول حاصل از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها به حساب این دو باشگاه‌ که مسدود است واریز و نامه‌ای از بانک به سازمان بورس ارائه می‌شود و این سازمان هم مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکت‌ها می‌دهد و بعد از ثبت به شرکت سپرده گذاری مرکزی عودت و سهام به افرادی که در این پذیره‌نویسی شرکت کرده‌اند، تخصیص داده شده و نماد آنها بازگشایی می‌شود.

شایان ذکر است در جریان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در سال گذشته، حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

همچنین در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و سهامداران حقیقی ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این در حالی است که در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و افراد حقیقی ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این گزارش می‌افزاید: در جریان این پذیره نویسی در شرایطی اقبال زیادی از سرمایه‌گذاران و هواداران صورت نگرفت که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی به صورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این باعث شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سقف خرید برداشتید همه را افراد خاص خریدند من در نظر داشتم در ایام عید خرید کنم دیروز اولین روز کاری بورس بسته بود حالا همش دم از قانون و شفافیت بورس بزنید .