کد مطلب: ۶۱۶۷۸۱

خودروی صفر سخنگوی کمیسیون صنایع با ۱۴ نقص فنی!

خودروی صفر سخنگوی کمیسیون صنایع با ۱۴ نقص فنی!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یک خودروی صفر کیلومتر داخلی از بازار آزاد به قیمت ۳۳۵میلیون تومان خریداری کردم که در هفته نخست روشن نشد و پس از انتقال به نمایندگی، مشخص شد ۱۴مورد نقص فنی از ایراد ترمز تا نشت بنزین دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روح‌اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: این خودرو دو هفته در حال تعمیر بود و سپس برگه‌ای به ما تحویل دادند که در آن ۱۴ مورد نقص شامل مشکلات صندلی، ضعف ترمز، مشکل باتری، ایراد درب موتور، کار نکردن قفل مرکزی، مصرف سوخت بالا، صدای غیرعادی موتور، لرزش فرمان در سرعت و نشتی سوخت از شیلنگ‌ها ثبت شده بود.

وی گفت: باوجود این که، قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو در سال ۸۶ تصویب شده و بر اساس آن وزارت صمت مکلف به نظارت بر کیفیت خودرو است و باید هر شش ماه یک بار موضوعات را به کمیسیون صنایع مجلس گزارش دهد، در همه این سال‌ها حتی یک مورد گزارش هم در این باره ارائه نشده است.

عباسپور افزود: در سال ۸۹ هم قانون ارتقاء کیفیت خودرو تصویب شد و باز وزارت صمت مکلف به نظارت بر کیفیت شد، اما تا زمانی که بازار خودرو رقابتی و خودرو به بخش خصوصی واگذار نشود ما شاهد افزایش کیفیت نخواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در مجلس نهم یک بار تحقیق و تفحص از خودروسازان انجام و نتایج به قوه قضاییه اعلام شد و ما هم اکنون کار را مجدد در حوزه نظارتی آغاز کرده ایم و وزیر صمت به ما وعده داده تا نسبت به کیفیت و قیمت و همچنین افزایش تولید خودرو اقدام کند.

آخرین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    او خبر نداره ایربکش هم باز نمیشه حالا شد ۱۵ تا فعلا حالا درد مردم را درک کنید

  • ناشناس

    اکثر این نماینده ها یه شاسی بلند ژاپنی تو خونه پارک کرده دارن پژو و دنا واسه ریاکاریشون هست گفتم اکثر نماینده ها نگفتم تمام نماینده ها چراکه اون تعداد که شاسی بلند ژاپنی ندارن لاکچری باز هستن اروپایی سوار هستن میلیاردی هزینه میکنن میشن نماینده میلیاردی حقوق میگیرن میلیاردی رانت بین خودشون تقسیم میکنن دوستان مواظب باشید گول نخورید

  • ناشناس

    هر کجای دیگه دنیا بود اون خودروساز چنان لطمه ای برای فروش و بازاریابی میخورد که حالا حالاها نمیتونست کمر راست کنه و محصولاتش رو عرضه کنه منتها اینجا نه تنها طوریشون نمیشه بلکه همینم بهانه میکنن برای افزایش قیمت دوباره!