کد مطلب: ۴۸۰۳۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید / نوسان‌گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟

واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید / نوسان‌گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟

پس از اعلام تصمیم جدید مقامات بورس برای سهامداران مبنی بر ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، میزان معاملات روزانه بورس به شدت افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا پیش از شروع دوره ریزش شاخص بورس، روزانه به صورت میانگین بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌شد. در دوره اوج شاخص بورس در امسال میزان معاملات بازار سهام به رقمی بین 25 هزار میلیارد تومان تا 30 هزار میلیارد تومان رسیده بود. اما پس از تصمیم جدید مقامات بورس برای سهامداران مبنی بر ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، میزان معاملات روزانه بورس هم‌اکنون به شدت افت کرده است.

امروز دوشنبه، هفتم مهر ماه امسال ارزش معاملات روزانه بورس در حالی به 2.6 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در هفته پیش هم حدود شش هزار میلیارد تومان بود. بنابراین به نظر می‌رسد پس از اینکه تصمیم‌گیران بازار سهام فروش سهام خریداری شده در روز خرید را ممنوع کرده‌اند، ارزش معاملات بازار سهام نسبت به هفته گذشته نصف و نسبت به دوره اوج شاخص بورس یک دهم شده است.

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر خیلی از کارشناسان هشدار داده بودند که این تصمیم ممکن است تبعات نامطلوبی را برای بازار سهام داشته باشد و ابراز نگرانی کرده بودند که با این اتفاق، ممکن است کسانی که از فرصت نوسان‌گیری بورس استفاده می‌کردند حال به بازارهای دیگر برای نوسان‌گیری مراجعه کنند.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه که نوسان گیری و الگوریتمی حذف شد.ولی تا سهاما به سقف قبلی نرسن و اونا که تازه وارد بودن و میخان خارج شن سربه سر نشن و بفروشن صفهای فروش جمع نمیشه.

  • ناشناس

    بورس یعنی نوسان گیری و فرصت طلبی با استفاده از دانش و همچنین ریسک پذیری .با دست بردن در بورس و دخالت این دیگه بورس نیست .شده دکان دولتیها .متاسفانه معنی اصلی بورس فراموش شده .

  • ناشناس

    وقتی بی سواد رو بذارن ناظر بورس همین میشه دیگه. شایدم دزد هست. البته نوسانگیر اصلی خود دولته و در عجبم از قوه قضاییه که کاری نمیکنه!!!شاید رفیق دولت هست!

  • ضرر کننده واقعی

    بابا چرا نظر من منتشر نمیشه تجارت نیوز .با گذاشتن طرح نوسان گیران همه سهام داران حقیقی ( حقوقی را نمی گویم )
    کلی ضرر کردند .
    اگر یک بار هم که شده می شد شاخص بورس افزایش پیدا کند
    این طرح با آمدنش گند زد به همه معاملات .
    شما شاهد هستید از شنبه این هفته 99/07/05
    هی شاخص داره می آد پاییین .
    تو رو به جان هر کسی که دوست دارین این طرح را فقط حذف کنید .
    کی با نظرم موافق است ؟

  • مراد

    دوستان عزیز هر کی زود تر از بورس بره بیرون بهتره چون بورس تا بهمن ماه همش ریزش دار بفروش الفرار منم فروختم

  • مراد

    با این شرایط اگه پولمون از بورس بکشیم بیرون ژیلت یا جوراب بخریم بعد یک ماه بفروشیم سودبهتراز بورس داره.

  • ناشناس

    آقایون و خانوما بر گشت شاخص نزدیکه،منم 100میلیون تو زرر هستم لطفاً بزارین پولتون سر به سر بشه بعد برید تو صف فروش

  • محمد

    بالاخره با این تصمیمات غیر کارشناسی در بورس تخته می کنند .

  • ناشناس

    آقا به خدا بهترین تصمیم بورس این بود تا یه سهم درحال رشد بود نوسانگیر سهمی را که درآستانه پایین خریده بود در همان روز با قیمت بالا می‌فروخت وسهم درحال رشد دوباره ریزش میکرد

  • ناشناس

    من صندوق تجربه ایرانیان باز کردم بانک آینده کاربر بانک شفاف سازی نکرد که برای بورسه اگر زیان داد از اصل پولت کسر میشه .ولی من دنبال شکایت حتما میرم از آقای تقوایی بانک اینده شعبه رشید