کد مطلب: ۵۹۰۹۸۵

نکات مهم درباره ترخیص کالا از گمرک بندرعباس + اشتباهات رایج !

نکات مهم درباره ترخیص کالا از گمرک بندرعباس + اشتباهات رایج !

بازرگانی داهی تجارت با بیش از ۲۰ سال تجربه به عنوان ترخیص‌کار در بندرعباس، به صورت تخصصی در حوزه واردات ماشین‌آلات،اخذ مجوزات و معافیت‌های گمرکی و ثبت سفارش را به عنوان ترخیص‌کار گمرک بندرعباس انجام می‌دهد.

واردات و صادرات، همواره یکی از مهمترین ارکان یک کشور برای تنظیم اقتصاد آن کشور است. انتخاب یک ترخیص‌کار خوب در اقتصاد بسته و سخت‌گیری مثل اقتصاد ایران، باید در الویت یکی از مهمترین انتخاب‌های بازرگانان باشد. از این رو در این یادداشت به معرفی یکی از شرکت‌های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و همچنین نکات مهم و اشتباهات رایج واردات و ترخیص کالا می پردازیم.

بازرگانی داهی تجارت به عنوان شرکت ترخیص کالا در گمرک بندرعباس فعالیت می‌کند و بیش از دو دهه است که در حوزه واردات و صادرات و ترخیص کالا به بازرگانان کشور خدمات می‌دهد.

ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس

گمرک بندرعباس، یکی از گمرک‌های کلیدی تجاری ایران است. بیش از ۵۰ درصد تجارت کل کشور و بخش گسترده‌ای از ترخیص کالا از طریق گمرکات جنوبی کشور، از گمرک شهیدرجایی بندرعباس صورت می‌گیرد. ترخیص کالا از گمرک بندرعباس در دو گمرک شهید رجایی و گمرک باهنر انجام می‌شود، این دو گمرک، گمرکات زیرمجموعه گمرک بندرعباس هستند.

بازرگانی داهی تجارت با بیش از ۲۰ سال تجربه به عنوان ترخیص‌کار در بندرعباس، به صورت تخصصی در حوزه واردات ماشین‌آلات،اخذ مجوزات و معافیت‌های گمرکی و ثبت سفارش را به عنوان ترخیص کار گمرک بندرعباس انجام می‌دهد.

ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی

گمرک بندرشهید رجایی در ۲۳ کیلومتری بندرعباس است. مساحت این گمرک ۴۸۰۰ هکتار است. این بندر یکی از مهمترین گمرکات برای ترخیص کالا از بندرعباس است. بیش تر از ۷۰ درصد ترانزیت بنادر ایران در گمرک شهید رجایی صورت می‌گیرد و ۹۰ درصد تخلیه بارهای کانتینری کشور از این بندر صورت می‌پذیرد. گمرک شهید رجایی به علت موقعیت استراتژیک خاص و مهم خود، جز مناطق ویژه اقتصادی ایران است که موجب توجه بازرگانان می‌باشد و بسیاری از تجار به دلیل موقعیت خاص این بندر، علاقه‌مند به ترخیص کالا از بندر شهید رجایی گمرک بندرعباس می‌باشند.

IMG 20211026 084453

ویژگی‌ها و مزیت‌های ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی

بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات بنادر کشور را پوشش می‌دهد.

با بیش از ۸۰ بندر بزرگ دنیا ارتباط تجاری دارد.

سالیانه بیش از ۹۰ تن کالا در گمرک شهید رجایی ترخیص می‌شود.

گمرک شهید رجایی بیش از ۴۰ اسکله و ۳۵ خط کانتینری را پوشش می‌دهد.

موارد مهم در ترخیص کالا بندرعباس

مهمترین موارد در ترخیص کالا از گمرک بندرعباس یا دیگر گمرکات کشور، اهمیت سرعت و دقت می‌باشد. به خصوص با توجه به تحریم‌ها، بعضا در برخی صنایع مثل پتروشیمی، در صورت انجام امور ترخیص با تاخیر، موجب کنسل شدن قراردادهای بزرگ پتروشیمی می‌شود. از این رو سرعت عمل ترخیص‌کار، که آن هم غالبا بستگی به تجربه و ارتباطات و اعتبار وی در یک گمرک دارد برای ترخیص کالا اهمیت بالایی دارد که بعضا موجب اختلاف زمانی حتی بیش از ده روز در ترخیص کالا می‌شود. مورد دیگر برای ترخیص کالا، دانش و تجربه ترخیص‌کار است که در صورت عدم توجه به آن می‌تواند موجب گیر کردن کالا در گمرک شود که در برخی موارد هزینه‌ها و جریمه‌های زیادی را برای صاحب کالا به ارمغان می‌آورد. از این رو به صورت جدی انتخاب یک ترخیص‌کار مطمئن، از مهم‌ترین اصول تجارت بین‌الملل می‌باشد که می‌تواند در صورت بی توجهی، تبعات نامطلوبی را داشته باشد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

مراحل ترخیص کالا از گمرکات بندرعباس شبیه به دیگر گمرکات کشور بوده و تفاوتی ندارد:

  • دریافت پروفرما
  • ثبت سفارش در سازمان جامع تجارت
  • ارائه مجوز ثبت سفارش به بانک و حواله پول
  • تهیه کالا
  • حمل کالا به ایران
  • دریافت اسناد حمل از فروشنده
  • ارائه به بانک جهت ظهرنویسی
  • تنظیم اظهارنامه در EPL
  • دریافت کوتاژ - تعیین مسیر
  • تحویل اسناد مورد نیاز به گمرک
  • انطباق اسناد دریافتی
  • Check-in محصول با اطلاعات
  • صدور پروانه ترخیص
  • کنترل پایانی و صدور مجوز ترخیص کالا

IMG 20211026 084531

لیست کالاهای وارداتی در گمرک شهید رجایی

از جمله کالاهای وارداتی رایج برای ترخیص در گمرک بندرعباس، می‌توان به کالاهای زیر اشاره کرد؛ برخی از موارد زیر، حوزه تخصصی ۱۶ ساله بازرگانی داهی تجارت در ترخیص کالا می‌باشد:

  • خودرو
  • دخانیات
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • لاستیک
  • ماشین آلات راهسازی نو و مستعمل
  • لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و دیگر کالاهای الکترونیکی
  • ترخیص تجهیزات پزشکی

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

یکی از مهمترین سوالات بازرگانان در خصوص واردات کالا از گمرک بندرعباس، هزینه‌های ترخیص کالا و کارمزد ترخیص کار در گمرک بندرعباس می‌باشد. هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک به موارد زیادی مثل:

  • نوع و تعرفه کالا،
  • حقوق ورودی،
  • وزن و تعداد کالا،
  • نرخ بیمه و کرایه،
  • هزینه‌های بارگیری، انبارداری،
  • و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن کالا بستگی دارد.

۷ اشتباه رایج در واردات و ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و دیگر گمرکات !

واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، از جمله فعالیت‌های تجاری مهم در کشورمان هستند؛ به واسطه عدم وجود اطلاعات کافی و تغییر هفتگی قوانین و بخشنامه‌ها در گمرکات، یکی از بزرگترین چالش‌های بازرگانان، بی‌اطلاعی از قوانین و قواعد به روز برای واردات و ترخیص کالاست، که در بعضی مواقع تبعات نامطلوبی را برای سرمایه تاجر به وجود می‌آورد. ما با ۲۰ سال تجربه در حوزه واردات و ترخیص کالا، در این یادداشت به بررسی ۷ اشتباه مهم می‌پردازیم که می‌تواند موجب جلوگیری از ضررهای جدی برای شما شود.

تخصیص ارز، چالش جدید ترخیص کالا از گمرکات ایران !

تخصیص ارز یکی از مهمترین بخش های واردات است، بازرگانان برای اینکه بتوانند کالای خود را ترخیص کنند، باید مجوز کد تخصیص ارز را از بانک مرکزی دریافت کنند، به نوعی بانک مرکزی باید مبلغ پولی که برای حواله لازم است و شرایط آن را تایید کند. یک نکته خیلی مهم که بازرگانان نسبت به آن بی‌توجه هستند، این نکته است که طبق قواعد جدید، دریافت کد تخصیص ارز حتی در برخی موارد ممکن است تا یک ماه طول بکشد. پس در نظر داشته باشید که در تعهدات واردات و قراردادهای خود برای زمان‌بندی، زمان تحویل را یک ماه دیرتر در نظر بگیرید.

ثبت سفارش، دروازه اول برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس!

یکی از مواردی که در واردات اصولا بازرگانان تازه‌کار به آن بی توجه هستند و در ترخیص کالا از بندرعباس و دیگر گمرکات چالش جدی ترخیص‌کاران است، اخذ مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت است؛ برخی از تجار عادت دارند که ابتدائا کالای خود را انتخاب و وارد خاک ایران می‌کنند، این در حالی است که در برخی موارد بسیاری از کالاها نیاز به پیش نیازها و مجوزهایی دارند که عدم توجه به آنها ممکن است موجب بروز مشکلاتی جدی برای کالا شود. مزیت ثبت سفارش کالا این است که در صورت وجود پیش نیاز و موانع احتمالی، واردات کالا ثبت نمی‌شود و شما پیش از وارات و خرید کالا می‌توانید مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید. بر فرض مثال، در دورانی که واردات لوازم خانگی ممنوع بود، یکی از بازرگانان بدون توجه به این موضوع حجم زیادی خرید انجام داد و متاسفانه نتوانست کالای خود را وارد خاک ایران کند. ما در داهی تجارت در کمتر از یک هفته برای شما ثبت سفارش خواهیم کرد، و یک ترخیص کالای امن را از گمرک بندرعباس برای شما مهیا خواهیم کرد.

چالش گواهی بازرسی مبدا در گمرک بندرعباس!

بعضی از کالاها دارای استاندارد اجباری هستند، به این معنا که بار قبل از حرکت باید توسط یکی از شرکت‌های سازمان استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفته و از نظر کمی و کیفی مورد تایید قرار بگیرد، اسامی این کالاها را می‌توان از لیست استاندارد اجباری و یا با پرس و جو از متخصصان داهی تجارت به دست آورید تا در فرآیند ترخیص کالای خود از گمرک بندرعباس دچار مشکل نشوید. عدم توجه به این موضوع ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای ترخیص کالای شما شود.

چالش تعرفه کالا در ترخیص کالا!

در برخی موارد به علت شباهت و نزدیکی کالاها، ممکن است کد تعرفه کالا با بی‌توجهی ثبت شود؛ این موارد باید به صورت جدی پیگیری شود و با ترخیص‌کار به اشتراک گذاشته شود، بی‌توجهی به این موضوع در بسیاری از موارد موجب جریمه‌های زیاد و حتی توقف ترخیص و عدم ترخیص کالا از گمرک می‌شود، حساسیت ورود و خروج در ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ما را مجاب می‌کند تا با بالاترین دقت ممکن صورت پذیرد.

ترخیص ماشین‌آلات صنعتی از گمرک بندرعباس

ترخیص و واردات ماشین‌آلات از گمرک بندرعباس انواع مختلفی دارند، عمده ماشین‌آلات وارداتی از کشورهای چین و آلمان تولید می‌شوند؛ همچنین خرید و واردات از ترکیه نیز امر رایجی است که عمدتا به دلیل گران بودن این دستگاه‌ها و عدم توانایی وجود دستگاه قوی، به صورت مستعمل و دست دوم وارد کشور می‌شوند.

واردات و ترخیص ماشین‌آلات دست دوم، عمدتا کار دشواری است، به همین دلیل برخی از بازرگانان با واردات این دستگاه‌ها، آنها را با قیمت اختلافی گزافی در خاک ایران می‌فروشند، به همین دلیل یک شرکت ترخیص کالای معتبر از گمرک بندرعباس، می‌تواند فرآیند ترخیص کالای شما را تسهیل بخشد.

واردات و ترخیص ماشین‌آلات گمرک شهیدرجایی بندرعباس

ترخیص و واردات ماشین‌آلات خط تولید و صنعتی از آلمان، چین و ترکیه امری رایج است. این سه کشور درکنار کشورهای مجارستان، به فروش ماشین‌آلات تزریق پلاستیک مستعمل و دیگر ماشین‌آلات رایج کشورمان مثل ژنراتور دیزل ها می‌پردازند. تجربه خرید، منبع‌یابی و ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، از کشورهای آلمان، ترکیه و چین را با دو دهه تجربه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ترخیص و واردات ماشین‌آلات خط تولید و صنعتی از گمرک بندرعباس

واردات ماشین‌آلات و ترخیص ماشین‌آلات از گمرک بندرعباس، با توجه به نیاز ایران به تولید و ماشین‌آلات خارجی و همچنین شرایط نامساعد تحریم‌ها، همواره در سال‌های اخیر جز الویت‌های تولیدکنندگان کشورمان بوده است.بازرگانی داهی تجارت با بیش از دو دهه تجربه در حوزه واردات ماشین‌آلات و ترخیص آن از گمرک، به صورت اختصاصی می‌تواند در واردات ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی به صورت نو و مستعمل، به بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان خدمات‌رسانی کند.

ترخیص ماشین‌آلات از گمرک بندرعباس

اولین قدم در واردات ماشین‌آلات به خاک جمهوری اسلامی، بررسی کد تعرفه کالا می‌باشد، با توجه به اینکه گمرک ایران از سخت‌گیری‌های خاص خود بهره می‌برد، برای یک ثبت سفارش موفق و جلوگیری از پرداخت جریمه‌های سنگین، اولین قدم را جدی بگیرید. اصولا ۴ رقم ابتدایی تعرفه روی کالاهای جهانی است و مابقی آن توسط تعرفه‌های رایج در گمرک ایران مشخص می‌شود. از تولیدکننده و یا فروشنده معتبر و معتمد خود بخواهید که کد HS CODE کالای شما را تقدیمتان کند و با مشورت ترخیص‌کار حرفه‌ای و هم صنعت‌های خودتان بهترین تصمیم را در جهت شروع فرآیند واردات ماشین‌آلات خط تولید و صنعتی خود را بگیرید.

واردات از گمرک بندرعباس

با توجه به گران بودن برخی از خط‌های تولید و ماشین‌آلات صنعتی، واردات ماشین‌آلات و خطوط تولید مستعمل و دست دوم در الویت واردات برخی تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. قبلا در یک یادداشت به صورت تخصصی مراحل و فرآیند واردات ماشین‌آلات دست دوم را بررسی کردیم که می‌توانید آن را با کلیک بر روی لینک زیر مطالعه کنید. ما با دو دهه تجربه حرفه‌ای در حوزه اخذ معافیت‌های گمرکی و اخذ مجوز واردات ماشین‌آلات مستعمل از گمرک بندرعباس، تا به نتیجه رسیدن هدفتان در کنار شما هستیم.

برای واردات ماشین‌آلات دست دوم از گمرک بندرعباس،

باید دو شرایط زیر را به کارشناس صنایع اثبات کنیم:

کالا در خاک جمهوری اسلامی تولید نمی‌شود.

و یا کالای تولید شده در خاک ایران، کیفیت و توان اجرایی برای تولید را ندارد.

وادرات ماشین‌آلات از گمرک شهیدرجایی بندرعباس

وادرات ماشین‌آلات دست دوم از ترکیه و آلمان

ترکیه و آلمان دو کشور فعال در حوزه واردات ماشین‌آلات صنعتی و خط تولید هستند. ما درک می‌کنیم که با توجه به تحریم‌ها، یکی از مهمترین نگرانیهای تولیدکنندگان نحوه پرداخت و اعتماد به فروشندگان خارجی در کشورهای چین، ترکیه، آلمان و مجارستان است. برای واردات ماشین‌آلات دست دم و ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، و واردات از از آلمان و ترکیه، می‌توانید به دفاتر ما در ترکیه وآلمان و نمایندگانی که با آنها بیش از یک دهه کار می‌کنیم، اعتماد کنید. ما در فرآیند صفر تا صد واردات ماشین‌آلات دست دوم و ترخیص کالای آن از گمرک بندرعباس از ترکیه و آلمان در کنار شما هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.