کد مطلب: ۴۵۰۰۳۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نگهداری خودروی صفر در پارکینگ‌ها حکم احتکار دارد

نگهداری خودروی صفر در پارکینگ‌ها حکم احتکار دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:​ دارندگان خودروی صفر در انبار‌ها، با ثبت‌نام نکردن در سامانه انبارداری، مشمول احتکار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس تابش افزود: وزارت صمت بعد از این در سطح بازار خودرو ، نظارت بر عرضه، تقاضا و قیمت‌ها را مدنظر قرار خواهد داد.

او ادامه داد: از این پس نگهداری خودرو در سوله و انبار‌ها و پارکینگ‌ها مشمول تطبیق با شرایط انبارداری خواهد بود به گونه‌ای که اگر فردی خودروی صفری را در انبار یا پارکینگ نگهداری نماید، چنانچه در سامانه انبارداری ثبت نام نکرده باشد، مشمول احتکار و عدم عرضه خواهد بود. مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه خودروی صفر در انبار‌ها و پارکینگ‌ها با تماس با شماره ۱۲۴ و مراکز مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را در میان بگذارند.

تابش در خصوص کد‌های ملی معلق در بازار خرید و فروش خودرو گفت:​ دارا بودن کد ملی برای ثبت سیستماتیک خرید خودرو در سامانه به تنهایی کافی نیست و برای این کار باید کد‌های ملی، شماره گواهینامه، حساب بانکی و شماره سیم کارت شخصی متقاضی با هم هماهنگ باشد و در سامانه همتا تطبیق بپذیرد.

او در خصوص شرایط شرکت در فروش فوق‌العاده‌های خودرو افزود:​ فرد متقاضی نباید در ۳۶ ماه گذشته ثبت درخواستی در سامانه خرید خودرو در کارخانه سایپا و ایران خودرو داشته باشد. ضمنا خودرو‌هایی که در فروش فوق‌العاده عرضه می‌شود باید یک سال در رهن بماند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد، مضاف بر این اگر خودرویی سه ماه در پارکینگ بماند و برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه نکند فاقد گارانتی تلقی و امتیاز آن‌ها حذف خواهد شد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: برای عرضه خودرو در فروش فوق‌العاده، محدودیت زمانی ثبت نام نداریم و هر فرد برای ثبت‌نام تقاضا، یک هفته زمان خواهد داشت، ​در این نوع عرضه، ​سیستم قرعه‌کشی انجام می‌گیرد و مشمولین و حائزین قرعه می‌توانند ظرف مدت ۴۸ ساعت باقی پول را واریز و پس از سه ماه خودروی خود را تحویل بگیرند، ضمنا​ پس از ۴۸ ساعت از قرعه‌کشی، مبلغ افرادی که حائز قرعه نشده‌اند باز پس خواهد شد.

تابش خاطر نشان کرد:​ از این پس محدودیتی برای ثبت‌نام خودرو وجود ندارد و شرایط سود مشارکت برای خودرو‌های فروش فوری صفر درصد، فروش یک ساله ۶ درصد و دو ساله ۱۲ درصد خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثل برخورد بادلالان دلار که به هیچ جائی نرسید !!!
    چاقو دسته خودشو نمیبره !!!