کد مطلب: ۱۸۶۰۲۵

جمشید انصاری:

نیاز کردستان به ۱۸ هزار میلیارد سرمایه برای ایجاد اشتغال

نیاز کردستان به ۱۸ هزار میلیارد سرمایه برای ایجاد اشتغال

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: برای ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار بیکار کردستانی نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: برای ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار بیکار کردستانی نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمشید انصاری امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: اگر ۴۵ درصد مبلغ مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در استان را سرمایه‌گذاران پرداخت کنند سیستم بانکی باید بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: برای طرح اشتغال فراگیر حدود ۶۴۰ میلیارد تومان و برای طرح اشتغال فراگیر روستایی در استان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که در مجموع بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است.

وی این مبلغ را ناچیز دانست و گفت: از مجموع ۱۷۲۸ طرح اشتغال فراگیر استان تاکنون فقط یک فقره پرداخت شده است که نشان می‌دهد توان عملیاتی ما با این امکانات ضعیف است.

انصاری ادامه داد: در صورتی‌که عزم جدی برای حل مشکلات در میان مدیران و مسئولان استان وجود نداشته باشد و آن‌ها فقط به پشت میزنشینی اکتفا کنند کارها به جایی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: دستگاه اداری فقط صرفا برای اجرای مقررات درست نشده است، بلکه باید مسائل و مشکلات مردم را حل کند که اگر مقررات مانع پیشبرد اهداف دولت و حل مشکلات مردم شوند باید با اتخاذ راه حل‌هایی آن‌ها را اصلاح کرد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پایان گفت: پرونده‌هایی که به بانک‌ها فرستاده می‌شود باید تکمیل باشند تا از بازگشت آن‌ها جلوگیری شود و همچنین از بانک‌ها هم در خواست داریم در این زمینه همکاری کنند.

ذهنیت مردم نسبت به عملکرد نظام اداری منفی است

انصاری همچنین در بیستمین جشنواره شهید رجایی و دومین همایش سالانه کردستان در مسیر توسعه، با انتقاد از اینکه باتوجه به مور تقدیر قرار گرفتن بیشتر ادارات استان در مراسم امروز می‌بایست حال کردستان از این بهتر بود اظهار کرد: اگر همه اجزای بدن خوب کار کنند نباید حال آدم بد باشد.

وی افزود: وقتی ما اعلام می‌کنیم که در شاخص‌های توسعه در جایگاه مطلوبی نیستیم یعنی یک جای کار ایراد دارد و باید این ایراد رفع شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به شاخص‌های مورد توجه در جشنواره شهید رجایی بیان کرد: بهسازی نیروی انسانی، ارتقای سلامت در نظام اداری، بهبود جایگاه ارباب رجوع در نظام اداری و… از شاخص‌های مورد توجه در این جشنواره است و معتقدیم اگر نظام اداری در این شاخص ها رشد پیدا نکند موفق نمی‌شود.

وی گفت: شاخص‌هایی را مشخص کردیم که بر اساس آن‌ها میزان و درصد موفقیت عملکرد مثبت دستگاه‌ها در توسعه نظام الکترونیک مشخص می‌شود. زمانی‌که دستگاهی در شاخص‌های برگزیده می‌شود به این معناست که آن دستگاه در آن شاخص‌ها متتخب بوده نه اینکه نسبت به سایر مدیران برتر است.

انصاری با اشاره به طرح اصلاح نظام اداری و برنامه‌ای اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در این بخش باید بیشتر تلاش کنند چراکه تحقق این مهم موجب توسعه استان ‌می‌شود.

وی تدوین و تعمیم حق شهروندی در نظام اداری کشور را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت دانست و عنوان کرد: در منشور حقوق شهروندی در نظام اداری سهم مردم از حقوق شهروندی و ملاک‌هایی برای ارزیابی برخورد با ارباب رجوع مشخص شده است.

وی اعلام کرد: ما به عنوان خدمت‌گزاران مردم و کارگزاران دولت این حقوق را باید برای آحاد مردم تعیین کنیم، این امر از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در راستای تحقق اهداف اصلاح امور اداری است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد: متاسفانه در گزارشی که اخیرا به‌عنوان مطالعه آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح شد میزان رضایتمندی مردم در برخورد با آن‌ها و اجرای بدون رابطه قوانین در ادارات بیش از ۷۰ درصد بوده و این نشان از ذهنیت منفی مردم نسبت به عملکرد نظام اداری است.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که ذهنیت مردم را نسبت به عملکرد نظام اداری مثبت کنیم و این یعنی تدوین حقوق شهروندی در نظام اداری.

انصاری توسعه دولت الکترونیک را از مهم‌ترین برنامه دولت دانست و گفت: اراده دولت در این زمینه این است که تا پایان دولت دوازدهم همه بسترهای دولت الکترونیک آماده شود و مردم بتوانند از طریق میز خدمت ادارات امورات خود را به خوبی انجام دهند و این باید مورد اهتمام تمامی مسئولان اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در الکترونیکی کردن خدمات خود اقدامات خوبی را انجام داده است افزود: در حال حاضر تفکر منفی نسبت به عملکرد جهاد کشاورزی در جامعه روستایی بسیار کم است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مابقی دستگاه‌های اجرایی نیز باید این روند را در پیش گیرند، اعلام کرد: ما باید بتوانیم میز خدمت فیزیکی را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده و میز خدمت الکترونیکی را نیز تا پایان آذرماه سال آینده در دستگاه‌های ملی فراهم کنیم.

انصاری ادامه داد: از برنامه‌های دیگر دولت الکترونیک در تعمیم حقوق شهروندی دستگاه‌های اداری شایسته‌گزینی در تامین نیروی اداری است.

وی بیان کرد: تصور به‌کارگیری همه مردم به صورت نیروی انسانی در ادارات غلط است، چراکه هم مردم حق دارند از بهترین خدمات بهره‌مند شوند و هم کسانی که می‌خواهند استخدام شوند باید از نظام برابر بهره‌مند شوند.

رئیس اسازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به اینکه از امسال تمام استخدام‌ها در ادارات براساس آزمون استخدامی خواهد بود، افزود: با انجام این کار ما ریشه تبعیض و هر نوع جذب غیر آزمون را در استخدامی‌ها خشکانده‌ایم چراکه دستگاه‌های دولتی جایی است که باید شایسته‌ترین افراد برای خدمت به مردم در آن‌ها به کار گرفته شود و تحقق این مهم فقط از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گیرد.

وی بحث ارتقای رضایتمندی مردم از نظام اداری و توسعه دولت الکترونیک را دو برنامه مهم دولت اعلام کرد و یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید این دو مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.