کد مطلب: ۲۹۲۲۹۸

هشدار درباره افزایش هزینه‌های مالی عربستان

هشدار درباره افزایش هزینه‌های مالی عربستان

صندوق بین‌المللی پول به عربستان سعودی در خصوص پیامدهای افزایش هزینه‌های مالی این کشور هشدار داده است.

صندوق بین‌المللی پول به عربستان سعودی در خصوص پیامدهای افزایش هزینه‌های مالی این کشور هشدار داده است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول بر اهمیت ثبات هزینه‌ها در سطح پایدار متناسب با شرایط قیمت نفت و نیز بر لزوم پرهیز از سیاست‌های مالی که باعث ایجاد تنش در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود تاکید کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این نهاد مالی همچنین از ریاض خواسته تا از افزایش هزینه پرداخت حقوق کارکنان این کشور جلوگیری کند. چالش بزرگی که عربستان با آن مواجه خواهد شد، ایجاد 500 هزار شغل برای شهروندان این کشور در پنج سال آینده است که ایجاد شغل‌های بیشتر در بخش خصوص را می‌طلبد.

افزایش 40 درصدی تجارت روسیه و ترکیه

وزیر خارجه روسیه اعلام کرده حجم مبادلات بازرگانی روسیه و ترکیه در سال گذشته 40.5 درصد افزایش یافته و از مرز 22 میلیارد دلار گذشته است. به‌گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف همچنین طرح نیروگاه هسته‌ای «آک کویو» ترکیه که با مشارکت شرکت «روس اتم» روسیه ساخته می‌شود را برای دو کشور مهم خوانده است. وزرای خارجه روسیه و ترکیه جمعه با محوریت سوریه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حمله به تجمع در ننگرهار

یک مهاجم انتحاری شنبه خود را در نزدیکی تجمع معترضان در جلال آباد افغانستان منفجر کرد که سبب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شده است. به گزارش یورونیوز، برخی شاهدان عینی از کشته شدن سه تن و زخمی شدن 4 تن دیگر خبر داده‌اند اما هنوز هیچ آمار رسمی منتشر نشده و تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است. کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان نام 35 تن از نامزدان انتخابات مجلس را از فهرست نهایی نامزدها حذف کرد و در پی آن هواداران آنها از دو هفته قبل به این سو مقابل دفاتر کمیسیون انتخابات تحصن کردند.

منبع: تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.