کد مطلب: ۳۲۳۶۷۶

هشدار کمیسیون اروپا نسبت به کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو

هشدار کمیسیون اروپا نسبت به کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو

کمیسیون اروپا هشدار داده است که رشد اقتصادی منطقه یورو طی سال‌های آینده به خاطر مواجه شدن با ریسک‌های مختلف با کاهش روبرو خواهد شد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد: رشد اقتصادی منطقه یورو طی سال‌های آینده به خاطر ریسک‌هایی مثل سیاست‌های اقتصادی آمریکا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و بحران بدهی برخی کشورها مثل ایتالیا با کاهش روبرو می‌شود.

بر اساس این گزارش کمیسیون اروپا پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی منطقه یورو در سال آینده و همین طور سال 2020 میلادی را کاهش داده است.

این پیش بینی یک چالش بزرگ برای بانک مرکزی اروپا به شمار می رود که قصد دارد برنامه خرید اوراق قرضه را تا پایان امسال متوقف کرده و از سال 2019 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

کمیسیون اروپا پیش بینی کرده است که نرخ تورم منطقه یورو امسال و سال آینده به 1.8 درصد خواهد رسید.

این گزارش نشان می‌دهد که رشد اقتصادی منطقه یورو امسال به 2.1 درصد خواهد رسید. این رقم سال گذشته به 2.4 درصد رسیده است. رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2019 میلادی نیز احتمالا به کمتر از 1.9 درصد خواهد رسید.

روند نزولی رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت و رشد اقتصادی کشورهای عضو یورو به کمتر از 1.7 درصد می رسد.

یکی از مهمترین ریسک هایی که منطقه یورو را در معرض خطر قرار داده است، نااطمینانی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

این گزارش نشان می دهد رشد اقتصادی کل اتحادیه اروپا طی سال جاری به 2.1 درصد سال آینده به 1.9 درصد و در سال 2020 به 1.8 درصد خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.