کد مطلب: ۳۴۷۲۹۸

همه آنچه در مورد اخذ ویزای توریستی کانادا باید بدانید

همه آنچه در مورد اخذ ویزای توریستی کانادا باید بدانید

ویزای توریستی کانادا به دو نوع یک‌بار ورود یا همان سینگل و چندبار ورود یا مولتی تقسیم می‌شود که هر دو دارای اعتبار خاصی هستند. با اخذ ویزای چندبار ورود کانادا بسته به اعتبار ویزا یا اعتبار پاسپورت می‌توانید چندین بار وارد خاک این کشور شوید.

بدون شک کانادا از جمله کشورهایی است که مهاجرت زیادی به آن صورت می‌گیرد و از طرفی هم مقصد دوست‌داشتنی و محبوب بسیاری از توریستان و گردشگران است. اما باید بدانید که لازمه سفر به این کشور تنها با خرید بلیط هواپیمای کانادا امکان‌پذیر نیست، بلکه در این بین موضوعی وجود دارد که باید به‌طور جدی به آن پرداخته شود و آن مسئله اخذ ویزای کانادا خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقتصاد قدرتمند، مهاجرپذیر بودن، کیفیت بالای زندگی و انواع تفریحات دیگر باعث می‌شوند که معمولا مسافران بسیار زیادی با اهداف مختلف خود اقدام به خرید بلیط هواپیمای کانادا کنند و به این سرزمین جذاب و چشم‌نواز پا بگذارند. اما در ابتدا باید قوانین و شرایط سفر به این کشور برای تمامی افراد واضح و روشن باشد.

سفر به کانادا به چندین صورت انجام می‌پذیرد و نوع ویزاهای مربوط به آن‌ها متفاوت است. ویزای تحصیلی، ویزای کاری، مهاجرت و توریستی. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را در مورد نحوه اخذ ویزای توریستی ارائه دهیم. البته همان طور که می‌دانید، شرایط و قوانین هر کشور به مرور زمان تغییر خواهد کرد، بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات و قوانینی که در ادامه آورده شده در محدوده تاریخی کوتاه‌مدتی دارای اعتبار است و ممکن است در چند ماه آینده بندهایی از آن تغییر کند.

نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به دو نوع یک‌بار ورود یا همان سینگل و چندبار ورود یا مولتی تقسیم می‌شود که هر دو دارای اعتبار خاصی هستند. با اخذ ویزای چندبار ورود کانادا بسته به اعتبار ویزا یا اعتبار پاسپورت می‌توانید چندین بار وارد خاک این کشور شوید. اما ویزای یک‌بار ورود تنها یک‌بار اجازه ورود به این کشور را به شما گردشگران عزیز خواهد داد. بنابراین اگر دارنده ویزای یک‌بار ورود قصد مسافرت مجدد به کانادا داشته باشد، باید دوباره برای دریافت ویزای توریستی کانادا دوباره اقدام کند.

مدارک لازم اخذ ویزای توریستی کانادا

بر طبق آخرین اطلاعات موجود، ایرانیان عزیزی که قصد خرید بلیط هواپیما کانادا و سفر توریستی به این کشور را دارند، باید تمامی مدارک زیر را به‌طور کامل ارائه دهند.

  • گذرنامه معتبر ایران با حداقل 6 ماه اعتبار و صفحات خالی برای صدور ویزای توریستی کانادا.
  • فرم پرشده تقاضای ویزای توریستی کانادا بدون غلط املائی.
  • عقدنامه و سایر گواهی‌های مربوط به ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • حداقل دو قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت با پشت‌نویسی مشخصات کامل متقاضی ویزا شامل نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد.
  • انواع گواهی مربوط به تمکن مالی از جمله صورت‌حساب گردش مالی در بانک به عنوان سندی که ثابت کند متقاضی ویزا از توان مالی کافی برای امرار معاش در کانادا و بازگشت به ایران برخوردار است.
  • تعهدنامه‌ای مبنی بر اینکه در طول مسافرت توریستی متقاضی ویزا مشغول به کار یا تحصیل در کانادا نخواهد شد.
  • گواهی سوءسابقه.
  • گواهی مربوط به برخورداری از سلامت جسمی و روحی.
  • گواهی مربوط به ترک کانادا قبل از اتمام زمان ویزا و بازگشت به کشور خود مثل برنامه سفر یا بلیط هواپیما برگشت.
  • در صورت لزوم شاید متقاضی نیاز به دعوت‌نامه داشته باشد.
  • سایر مدارک درخواست‌شده توسط مسئول ثبت ویزا.

نکات مهم دیگر

برای اخذ ویزای توریستی، افرادی که بلیط هواپیمای کانادا را به همراه همسر یا فرزند خود تهیه می‌کنند، باید بدانند که دیگر نیازی به ارائه درخواست‌های جداگانه برای تک‌تک افراد نخواهند داشت. در واقع کافی است که مشخصات مربوط به هر کس در فرم اولیه وارد شود.

نکته‌ای دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر نیازی به انجام آزمایش‌های پزشکی داشته باشید، احتمالا روند اخذ ویزا در حدود 3 ماه به تاخیر خواهد افتاد.

فراموش نکنید که تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا را باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.

اگر در طول اقامت خود در کانادا دچار مشکل شدید می‌توانید به سفارت ایران واقع در اوتاوا مراجعه کرده و مشکلات خود را حل کنید.

اخذ ویزای آنلاین کانادا

از نکات قابل توجه و خوشایند اخذ ویزای کانادا این است که این کشور از اوایل ماه مارس سال 2015، یک لیست از کشورهایی که شهروندان آن‌ها می‌توانند قبل از خرید بلیط هواپیمای کانادا، ویزای این کشور را به‌صورت آنلاین در اختیار داشته باشند، ارائه داده است. متاسفانه در حال حاضر نامی از ایران در لیست ویزای آنلاین کانادا (eTA) دیده نمی‌شود، اما ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد تا شرایط برای ایرانیان عزیز نیز آسان‌تر شود.

معافیت شغلی و تحصیلی

آن دسته از خریداران بلیط هواپیما کانادا که به‌صورت توریستی قصد ورود به خاک این کشور را دارند نمی‌توانند در طول اقامت خود مشغول به کار یا تحصیل شوند. اما اگر فرد متقاضی تضمین اشتغال به کار یا تحصیل در کشور خود را به‌صورت کامل و مطمئن ارائه دهد، این امکان وجود دارد که با معافیت تحصیلی یا شغلی وی موافقت شود. در حالت کلی شرکت در برخی امور شغلی و همچنین تحصیلی کمتر از شش ماه معمولا شامل این معافیت می‌شود.

تمدید ویزای توریستی کانادا

بعد از تهیه بلیط هواپیمای کانادا و سفر به این کشور، شاید زیبایی‌های آن برایتان آنقدر جذاب باشد که هوای ماندن برای مدت زمان بیشتری به سرتان بزند. اگر قصد داشته باشید مدتی بیش از زمان مقرر ویزایتان در این کشور بمانید، باید به فکر تمدید ویزای توریستی خود باشید. برای این کار باید فرم مربوط به تمدید ویزا را به‌طور کامل پر کرده و ارائه دهید. دقت داشت باشید که این کار را باید 30 روز قبل از اتمام انقضا ویزای موقت انجام دهید.

اطلاعاتی در مورد سفارت کانادا

نکته حائز اهمیت که پیشتر هم به آن اشاره کردیم این است که مطالب بالا فقط و فقط تا تاریخ نگارش مطلب، معتبر و صحیح هستند. لذا برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در زمان‌های آینده باید به سفارت کانادا مراجعه کنید. البته از آنجایی که سفارت این کشور مدتی است که در ایران فعالیت نمی‌کند، می‌توانید به نزدیک‌ترین سفارت کانادا در یکی از شهرهای آنکارا، دبی یا مسقط مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما

اگر شما جزو آن دسته از عزیزانی هستید که قصد سفر به کشور زیبا و دوست‌داشتنی کانادا را دارید، پیشنهاد ما به شما، شرکت هواپیمایی سفرستان است که با کادر مجرب خود، روند تمامی کارهای لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا و همچنین انواع ویزاهای این کشور را برایتان آسان و ممکن خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با اطمینان کامل و با قیمتی بسیار مناسب بلیط هواپیما کانادا را نیز از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت سفرستان، خریداری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.