کد مطلب: ۵۴۱۰۷۲

توضیح دیجی‌کالا درباره همکاری با بانک ونزوئلا

توضیح دیجی‌کالا درباره همکاری با بانک ونزوئلا

چندی پیش تجارت‌نیوز در گزارشی تحت عنوان « همکاری عجیب دیجی‌کالا با بانک ونزوئلا/ بانکی که نه خصوصی است نه دولتی!» همکاری دیجی‌پی با بانک مشترک ایران و ونزوئلا را مورد بررسی قرار داد. حالا مجموعه دیجی‌کالا در واکنش به این گزارش توضیحاتی تکمیلی برای تجارت‌نیوز ارسال کرده است.

چندی پیش تجارت‌نیوز در گزارشی تحت عنوان « همکاری عجیب دیجی‌کالا با بانک ونزوئلا/ بانکی که نه خصوصی است نه دولتی! » همکاری دیجی‌پی با بانک مشترک ایران و ونزوئلا را مورد بررسی قرار داد. حالا مجموعه دیجی‌کالا در واکنش به این گزارش توضیحاتی تکمیلی برای تجارت‌نیوز ارسال کرده که در زیر آمده است:

« روابط عمومی دیجی‌پی در پاسخ به گزارش تجارت نیوز با موضوع «همکاری عجیب دیجی‌کالا با بانک ونزوئلا/ بانکی که نه خصوصی است نه دولتی!»، توضیح داده است: این همکاری صرفا برای تامین اعتبارات داخلی و امکان‌پذیر کردن تسویه پیش از موعد برای فروشندگان دیجی‌کالا، انجام شده است. هم‌چنان‌که کلیه اعتبارات اختصاص یافته از طرف بانک نیز به صورت تمام و کمال از طریق حساب‌های بانکی فروشندگان، به آنان اختصاص می‌یابد ‌و دیجی‌کالا هیچ هدف دیگری را از این همکاری دنبال نکرده است. افزون بر این کلیه فروشندگان حاضر در این طرح، با افتتاح حساب در بانک ایران و ونزوئلا تسهیلات را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند.

تسویه پیش از موعد امکانی‌ست که دریافت درآمد حاصل از فروش را برای فروشندگان دیجی‌کالا، پیش از موعد مقرر شده در قرارداد، میسر می‌کند و به همین دلیل انجام به موقع آن برای دیجی‌پی بسیار بااهمیت بوده است.

چابک بودن فرآیندها، کوچک‌تر بودن بانک، پلت‌فرم‌محور بودن و اشتیاق بانک ایران و ونزوئلا در انجام این همکاری از دلایل دیگرِ ترغیب‌کننده‌ی ما در امضای این قرارداد بوده است. چرا که این ویژگی‌ها، به ما برای رسیدن به هدف‌مان در تسویه زودهنگام با فروشندگانی که کالاهای خود را در مارکت‌پلیس دیجی کالا به فروش می‌رسانند، کمک می‌کرد.

از دید ما هر بانکی که در نظام بانک‌داری کشور، مجوز فعالیت داشته باشد و بتواند در تامین نیازهای ما برای رسیدن به این هدف کمک بیشتری کند، می‌تواند برای همکاری انتخاب شود و از این حیث تفاوتی بین بانک‌های مختلف وجود ندارد. هم‌چنان‌که هیچ‌گونه منع قانونی هم برای همکاری با این بانک‌ها وجود نداشته است.دیجی‌پی نیز همواره استقبال خود را از همکاری‌های سازنده با بانک‌های مختلف کشور در زمینه‌های گوناگون نشان داده است.

گفتنی‌ است در بخش‌هایی از این گزارش، برداشت‌هایی از صحبت‌های آقای محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌‌های خصوصی و دولتی، درباره شرایط تامین اعتبار از سوی بانک ایران و ونزوئلا نقل شده بود که با قوانین بانک مرکزی و با مفهوم اصلی سخنان ایشان مغایرت داشته است».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ونزوئلا خیلی عزیزه فقط اقتصادش ورشکسته س

  • محسن

    نقش دیجی پی در فرایند خرید و فروش کالا در دیجی کالا بسیار مبهم و قابل سؤال است. در حالی که درگاه های پرداخت بانکی هیچ مشکلی ندارند ، دیجی کالا برای دریافت وجه کالا از طریق واسطه کردن دیجی پی اقدام می کند. این در حالی است که دیجی کالا به طور عمد روش پرداخت در محل را نیز از سایت خود حذف کرده است تا به اجبار همه ی خریداران ، بیش از یک هفته قبل از دریافت کالا مجبور به پرداخت پول از طریق دیجی پی شوند. به نظر می رسد قبل از بروز یک مشکل ملی در این رابطه دستگاه های نظارتی باید به وظیفه ی خود عمل کنند. با کمی دقت متوجه می شویم که دیجی کالا با طراحی یک سیستم خرید و فروش کالا به نام پلیس مارکت و استفاده از دیجی پی و همچنین تعداد زیادی سایت های فیک که همه ی جستجو گران اینترنتی را به دیجی کالا وصل می کنند ، دارد بازار را به انحصار سنگین خود در می آورد.

    • ناشناس

      پرداخت در محل رو برای عموم برداشتن و فقط برای کسایی که اشتراک دیجی پلاس دارند، بازگذاشتند

  • محسن

    شما تصور کنید از طریق سایت فروش دیجی کالا و اجبار مشتریان به پرداخت اینترنتی پول با واسطه گری بلا وجه دیجی پی و ارتباط با بانکی در ونزوئلا چه اطلاعات مهمی از مشتریان می تواند در یک محل جمع آوری شود. نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن همراه ، شماره تلفن ثابت ، آدرس ، کد پستی ، شماره کارت ، کد CVV2 ، تاریخ انقضای کارت و … . سوء استفاده از این اطلاعات برای هر فردی که به آن ها دسترسی دارد و یا هکر ها بسیار آسان و محتمل است . چه لزومی دارد که یک فروشگاه اینترنتی مشتریان خود را به اجبار به اپلیکیشن دریافت و پرداخت اختصاصی خودش هدایت کند. دیده شده است که بدون رضایت مشتری اطلاعات مربوط به کارت بانکی او هم ذخیره شده و در خرید های بعدی نمایش داده شده است. در مورد ذخیره رمز دوم در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست و نیاز به بررسی میدانی دارد. در هر صورت باید از تجارت نیوز تشکر کنیم که به این موضوع بسیار مهم و حساس توجه نموده است. شاید این مطلب باعث شود تا دستگاه های نظارتی قبل از وقوع یک فاجعه جلوی آن را بگیرند. رسیدگی و شفاف سازی و الزام شرکت های فروش اینترنتی به رعایت قوانین و مقررات موجب می شود تا مشتریان در یک محیط امن خرید های خود را انجام دهند.

  • Sina

    من 130 هزار تومن پرداخت کردم به درگاهشون بابت خرید چند کتاب بعد از اینکه واریز کردم تکمیل خرید سفارشم بارگزاری نشد به کارشناساشون ایمیل زدم گفتن تراکنش ناموفق بوده 72 ساعت دیگه پول به حسابتون خودکار برمیگرده جالب اینه که هم اس ام اس بانک برام اومد هم از خود دیجی کالا که میگن موفق نبوده حالا منتظرم ببینم امروز میاد یا نه …