کد مطلب: ۶۰۰۲۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هک اطلاعات سهامداران سهام عدالت صحت دارد؟

هک اطلاعات سهامداران سهام عدالت صحت دارد؟

شب گذشته خبری غیر رسمی در توییتر منتشر شد. خبری که از هک سامانه شاهکار و انتشار اطلاعات سهامداران سهام عدالت خبر می‌داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته یکی از اکانت‌های فعال بورسی در توییتر، توییتی با عنوان « ۶۵ میلیون اطلاعات شهروندان ایران در سامانه شاهکار سهام عدالت هک شد.» منتشر کرد. پس از آن اکانت‌های دیگری نیز با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از اطلاعات، ادعا کردند که این سامانه هک شده است.

محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در واکنش به این توییت در توییتر نوشت: «شاهکار یه سامانه دولتیه که به دستگاه ها و کسب و کارها اجازه صحت سنجی اطلاعات هویتی رو میده. احیانا اگه سامانه هک هم شده باشه که خیلی بعیده، فایر وال های سهام عدالت، پلیس, مخابرات و غیره نمیگذارن اطلاعات اختصاصی یکجا منتشر بشه! پیگیر صحت خبر هستم!»

گمانه‌زنی‌ها در خصوص صحت و سقم این خبر ادامه داشت تا اینکه روابط عمومی سازمان بورس در توییت دیگری این خبر را تکذیب کرد. وی نوشت: «با پیگیری از بچه های امنیت سامانه و لاگ گیری سامانه سهام عدالت معلوم شد تبادل داده نامتعارف و هک صورت نگرفته. واقعا روزایی که بازار تحت انواع فشار از هر سمت و سویی هست، چرا یه عده الکی دنبال التهاب آفرینی هستن؟ خوبه که رسانه های بازار به این جور جو سازی ها واکنش نشون بدن!»

پس از آن نیز ‏‏‏‏‏مجتبی جوانبخت،دستیار وزیر سابق ارتباطات در امور جوانان توییت کرد: «نه سامانه #شاهکار هک شده و نه اطلاعات منتشر شده با اطلاعات سامانه شاهکار منطبق است. به نظر می‌رسد یک هکر برای کسب درآمد از طریق فروش یک سری اطلاعات نادرست، از عنوان سامانه شاهکار سوء استفاده کرده تا بتواند درآمد بیشتری کسب کند.»

گرچه بعد از انتشار تکذیبیه‌های متعدد توییتری اکانت منتشرکننده خبر آن را حذف و اعلام کرد خبر «فعلا» تکذیب شده است. واکنش کاربران به تکذیب این خبر را با هم در ادامه می‌خوانیم:

«انتظار چیز دیگه ای داشتی ؟ :))»

«اگه به قاعده؛ هر چی مسئولان تکذیب کردن حتما خلافش اتفاق افتاده، ینی هک شده»

«این تکذیب رو حقیقی ببینید»

«تکذیب مقدمه اتفاق افتادن است»

سامانه شاهکار چیست؟

سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است. از طریق این سامانه می‌توان احراز هویت در طرح رجیستری، سامانه سجام، دریافت وام، آزادسازی سهام عدالت، کارت سوخت و ثبت‌نام خودرو را انجام داد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه پولش معلومه نه سودش نه رشدش تازه هکمونم میکنن جالبه???

  • ناشناس

    گل بود به سبزه هم آراسته شد نصف سهام که در دولت قبل از بین رفت نصف دیگری هم حالا اگر این خبر صحت هم داشته باشد نباید رسانه ای می شد شاید داستانی پشت ماجراست.

  • نجیب زاده پارسی?

    هههههههههههههه?هکر ها به کاه دان زدنهکر جون از این سهام عدالت که چیزی به ما نماسید.
    حالا کجا میخوای بفروشی؟?
    یادت باشه بلوکی نفروشی یه وقت
    همون روش مستقیم رو انتخاب کن??

    • ناشناس

      مهم اون اطلاعاته که بردن به وقتش استفاده اش هم میکنن دلت خوشه ها.توی سجام زیرو بم طرف رو در میارن با عکس و … توی احراز هویت فکر کن ۵۰ میلیون ایرانی عکس و محل زندگی و انواع تلفن حساب بانکی و … و … اش افتاده دست هکرها تاسف باره

  • ناشناس

    اقا هکره حالا چند بار با ۱۵۶۹ تماس بگیر بعد مئ فهمی ک اشتباه کردی

  • هیچکس

    داستان جدید