کد مطلب: ۳۲۶۵۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد چشمگیر واردات ایران از عمان در دوره افت واردات از امارات

رشد چشمگیر واردات ایران از عمان در دوره افت واردات از امارات

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و امارات می‌گوید: اخیرا نحوه فعالیت ایران با دبی با برخی مسائل مواجه شده است، همین موضوع افت واردات از امارات را در شش ماه نخست امسال به همراه داشته است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال واردات ایران از امارات متحده عربی کاهش 13 درصدی به لحاظ وزنی و افت 30 درصدی را به لحاظ ارزشی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

در حالی‌که در همین مدت مشابه واردات ایران از کشور عمان از لحاظ وزنی با رشد 291 درصد و ارزشی 264 درصد افزایش داشته است. حال برخی فعالان اقتصادی می‌گویند چنانچه روند واردات ایران از امارات متحده عربی به همین روال ادامه یابد، ممکن است در آینده بازار عمان جایگزین امارات متحده عربی شود.

ممکن است، عمان جایگزین امارات شود

در همین راستا، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و امارات در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در آینده عمان جایگزین بازار امارات متحده عربی شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: امارات سابقه تجاری 40 ساله با ایران دارد، این درحالی است که سابقه تجاری ایران و عمان نیز به یک دهه نمی‌رسد.

رضا پدیدار افزود: شرکت‌های بین‌المللی زیادی در ابوظبی و دبی نمایندگی دارند، امارات متحده عربی هاب منطقه است. معتقدیم چنانچه نتوانیم در بخش‌های تجاری با امارات متحده عربی به خوبی همکاری داشته باشیم قطعا روزی فرا می‌رسد که عمان جایگزین بازار دبی شود.

کالاهای غیرنفتی

برخی کارشناسان می‌گویند: باید بازار عمان را برای توسعه فعالیت‌های تجاری فراهم سازیم.

او درباره آینده روابط تجاری ایران و امارات تصریح ‌کرد: اینکه چرا واردات ما از بازار امارات متحده عربی در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افت 13 درصدی مواجه بوده به دلیل این است که اخیرا نحوه فعالیت ایران با دبی با برخی مسائل مواجه شده و همین موضوع منجر به افت واردات از این کشور شده است.

این فعال اقتصادی گفت: در شش ماه نخست امسال میزان واردات کالاها از بازار عمان از لحاظ وزنی با رشد 291 درصدی رو به رو بوده است. تجار و دولتمردان به دنبال جایگزین کردن این کشور هستند و قصد دارند با تامین و توسعه زیرساخت‌ها، عمان را به نوعی جایگزین این کشور کنند. اما مهیا ساختن بازار عمان زمان‌بر است و نیازمند برخی بسترسازی‌هاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.