کد مطلب: ۳۹۹۳۹۵

اخبار خودرو در هفته‌ای که گذشت:

از واردات خودروهای روسی تا پراید ۳۷ میلیونی! / لیست آخرین قیمت خودروهای خارجی و داخلی

از واردات خودروهای روسی تا پراید 37 میلیونی! / لیست آخرین قیمت خودروهای خارجی و داخلی

در هفته نیمه‌تعطیلی که سپری شد اخبار متفاوتی در حوزه خودرو منتشر شد؛ از احتمال واردات خودروهای روسی به ایران تا اعلام قیمت انواع خودرو از جمله پراید که در رسانه ملی با مبلغ حداقل 37 میلیون تومان منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر یک کارشناس بازار خودرو گفته است: با توجه به روابط دیرینه میان ایران و روسیه قرار است خودروهای روسی جایگزین خودروهای ایرانی شوند. این در حالی است که لادا هیچ‌گاه جایگزین خودروهای چینی در ایران نخواهد شد.

بابک صدرایی اضافه کرد: با توجه به مناسبات نزدیک سیاسی میان ایران و روسیه قرار است خودورهای روسی جایگزین خودروهای بازار ایران شوند؛ این در حالی است که خودرو لادا جایگزین خودروهای چینی نخواهد شد. البته باید عنوان کرد که روسی‌ها در بخش خودروسازی ایران نتوانستند حضور قوی داشته باشند؛ چرا که سبک تولید این خودروها همانند ال ۹۰ و ساندرو است. در حالی که قشر جوان امروز سبک پلتفورم این نوع خودروها را نمی‌پسندد.

در همین حال در هفته جاری درباره بهای ماشین اعلام شد: قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۳۹ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان، قیمت پراید ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۳۸۱ هزار تومان، قیمت پراید ۱۵۱ معادل ۴۰ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان و تیبا صندوق‌دار معادل ۴۳ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان توسط شبکه ایران کالا در تلویزیون به عنوان قیمت کارخانه اعلام شده است.

واکنش وزیر صنعت به تجدید دارایی خودروسازان

در ابتدای هفته جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تجدید ارزیابی یکی از رویه‌های جاری در تمامی واحدهای صنعتی است، گفت: مخالفت من با ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو درست نیست و بنده صغیر نیستم و می‌توانم نظر خود را بیان کنم.

این سخنان درحالیست که در هفته اخیر خبری منتشر شد که نشان می‌داد: بررسی آمار تولید خودرو تا پایان مرداد سال جاری گویای فاصله گرفتن خودروسازان از هدف‌گذاری صورت گرفته توسط وزارت صمت برای تولید محصولات سواری در سال ۹۸ است.

علاوه بر انحراف از هدف‌گذاری تولید خودرو در هفته جاری اعلام شد که مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ساقط شد.

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری قطعات خودرو در سال گذشته، اعلام آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور و انتشار قیمت انواع خودرو داخلی و خارجی نیز از دیگر اخبار هفته جاری بودند.

آنچه در زیر می‌بینید، جدول آخرین قیمت پرفروش‌ترین خودروهای خارجی است:

khareji fin 1

لیست آخرین قیمت خودروهای خارجی در بازار

آخرین جدول قیمت پرفروش‌ترین خودروهای داخلی به شرح زیر است:

dakheli fin 2 1

لیست آخرین قیمت خودروهای داخلی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناامید

    یعنی متاسفم برای این دولت….

  • حسین

    چه جالب میگه سبک خوردو های روسی مثل ال ۹۰ و ساندرو هست که جوانان نمیپسندن پدر بیامرز چرا نپندیم از پراید خراب شده که بهترن خدا کنه وارد کنن با قیمت منصفانه ما میپسندیم

  • ناشناس

    واقعا با قیمت ها نمی شه ماشین خرید

  • Mahmood

    استفاده از خودروهای عمومی و مترو و غیره و…=پس اندازمالی،کاهش ترافیک،کاهش آلودگی هوا،کاهش مصرف سوخت
    نخریدن خودروهای صفر داخلی=مناسب شدن قیمت ها،بالا رفتن کیفیت خودرو ها
    عدم استقبال از خودرو های خارجی=کمک به اقتصاد داخلی،سرکار ماندن کارگرهای شرکت های خودرو سازی
    شما هم اگه راهکاری دارین بفرمایید
    منزلت ایرانی بالاتر از حرف هاست?♚

  • ناشناس

    تجدید ارزیابی دارایی یک نوع کلا گذاریست که میخواهن با کارهای نادرست و رانت از زیر ماده 141 اگر بتوانن خارج شوند .

  • ناشناس

    از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    فکرنکنم چیزی تو ایران ارزان بشه ?

    • ناشناس

      جون ادما ارزونه

  • ناشناس

    واقعا تابوت متحرک ساختند با ده برابر قیمت می دهند دست مردم در هفته گذشته بیش از ۵نفر را در جاده‌های یاسوج کشتند مسئولان اصلا ککشان نگزید

  • حسام

    به نظر بنده ماشینهای ساخت داخل باید ۵۰۰میلیون تومن بشه که هیچ کس سراغش نرن تا که کشته نشن تا میتونید قیمتها رو بالاتر ببرید مخصوصآ پراید حتمآ باید یک میلیارد بشه

  • وحید

    واقعا در حق مردم ظلم میکنید …
    خدا نگذره از شماها…

    • علی

      داداش بیخودی چرا لعن و نفرین میکنی؟؟
      ما مردم اگه برای حقوق خودمون ارزش قائل باشیم و هر خودرویی با هر کیفیتی رو نخریم اونوقت خودروساز مجبوره برای بقای حیاتش به نیاز مردم جواب بده و محصول با کیفیت و البته قیمت مناسب تولید کنه ولی بیشتر مردم به خاطر حفظ سرمایه یا به اصطلاح سود کردن میرن این ماشینای واقعا گرون، قدیمی و بی کیفیت رو میخرن و به این چرخه تولید محصول بی کیفیت ادامه میدن و ناراضی هم هستن!!!!!