کد مطلب: ۷۵۳۰۰۰

واریز یک ماه مستمری به حساب مددجویان زلزله زده

واریز یک ماه مستمری به حساب مددجویان زلزله زده

کمیته امداد اعلام کرده است که برای مستمری بگیران زلزله زده آذربایجان غربی قرار است تا مستمری فوق العاده واریز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان زلزله‌زده آذربایجان غربی خبر داد.

سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه 5,4 ریشتری در استان آذربایجان شرقی، یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان آسیب‌دیده از زلزله واریز شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ، معادل یک ماه مستمری ماهانه بر حسب تعداد اعضای خانوار است، ادامه داد: مستمری فوق‌العاده به عنوان کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار در مناطق زلزله‌زده واریز شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه 1012 خانوار تحت کمیته امداد در اثر زلزله آذربایجان غربی دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: برای پرداخت مستمری فوق‌العاده به این مددجویان حدود 8 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مبلغ مستمری فوق‌العاده برای خانوار تک نفره 550 هزار تومان، خانوار 2 نفره به 780 هزار تومان، خانوار سه نفره یک میلیون و 90 هزار تومان، خانوار چهار نفره یک میلیون و 400 هزار تومان و برای خانوار پنج نفره و بالاتر یک میلیون و 720 هزار تومان پرداخت شده است.

حقوق مستمری بگیران روستایی افزایش یافت

حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با افزایش ۴۰ درصدی همراه شد.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش ۴۰ درصدی مستمری و واریز حقوق ماهانه کلیه مستمری بگیران این صندوق بیمه‌ای خبر داد که تا پایان سال ۱۴۰۰ مشمول بهره‌مندی از مزایای مستمری شده‌اند.

مصطفی شریعتی افزود: برهمین اساس مبلغ مستمری دی ماه مستمری بگیران صندوق پس از اعمال افزایش ۴۰ درصدی به همراه معوقات مربوطه از ابتدای سال ۱۴۰۱ ، به حساب کلیه مستمری بگیران واریز شد. برای اولین بار در روز گذشته بالغ بر ۴ هزار و سیصد و هفتاد میلیارد ریال به حساب ۱۵۱.۴۸۲ نفر از مستمری بگیران صندوق واریز شد. بر این اساس میزان حقوق حداقل بگیران صندوق بیش از ۱۹۰ درصد و در سایر گروه‌ها به صورت میانگین بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داده شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتر نیست که دولت این کمک رو به تمامی زلزله زدگان بکنه بلاخره الان همشون زندگیشونو از دست دادن سرکار هم که نمیرن من نمی‌دونم چرا دولت ما برای ملت خودش از دلش نمیاد کاری بکنه

  • رضا

    رییس کمیته امداداذربایجان رونوشتین بختیاری توی اذربایجان چی میشه