کد مطلب: ۴۵۹۷۶۰

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

جدیدترین خبر از بانک ملی برای سهامداران / پول سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

جدیدترین خبر از بانک ملی برای سهامداران / پول سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی گفت: پول همه کسانی که برای فروش سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده‌اند نهایتا تا پایان هفته آینده واریز و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهامداران سهام عدالت در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به بانکی که شماره شبا حساب خود را در آن بانک به سازمان خصوصی‌سازی داده‌اند، درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کنند.

بانک ملی یکی از بانک‌هایی است که تعداد زیادی از سهامداران سهام عدالت در آن حساب دارند و شماره شبا حساب خود از این بانک را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت کرده‌اند.

به همین علت نیز در اسفند ماه سال گذشته که بحث واریز سود سهام عدالت مطرح شد، بسیاری از سهامدارانی که سود سهام خود را دریافت نکرده بودند از مشتریان این بانک بودند.

در این خصوص حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی به تجارت‌نیوز گفت که، وجوه حاصل از سود سهام عدالت ۶۳ هزار نفر از سهامداران که در بانک ملی حساب داشته‌اند برگشت خورده است.

بنابراین در بحث فروش نیز به علت تاخیر حدود یک ماهه‌ای که در واریزی‌ها رخ داده است بسیاری از معترضان به عدم دریافت پول سهام از این بانک هستند.

علت تاخیر در واریزی چیست؟

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز فرایند فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری بانک ملی را تشریح کرد.

وی در ابتدا گفت: از آنجایی که حدود ۴۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت از مشتریان بانک ملی هستند، طبیعتا به علت رویه‌ای که درنظر گرفته شده باید به بانک ملی مراجعه می‌کردند؛ با توجه به فرایند فروش سهام عدالت و تاخیری که در واریز وجوه رخ داد است تعداد سهامداران شاکی از این بانک نسبت به بانک‌های دیگر بیشتر است.

وی عنوان کرد: بانک ملی مانند سایر بانک‌ها براساس رویه‌ای که در نظر گرفته شده، سفارشات را جمع‌آوری و برای شرکت سپرده‌گذاری ارسال کرد؛ اما بعد از یک زمانی شرکت سپرده‌گذاری این فرایند را نپذیرفت و روش را تغییر داد که موجب شد در روند فروش وقفه‌ای ایجاد شود.

ارجمند در این خصوص ادامه داد: در سری اول که اطلاعات به صورت مستقیم به سپرده‌گذاری ارسال شد و سپرده‌گذاری سهام متقاضیان را در قالب کد تجمیعی برای کارگزاری آماده فروش می‌کند، برای واریز وجوه دوباره پای سپرده‌گذاری به میان می‌آید که باید لیست اطلاعات سهامداران را برای ما ارسال کند و بعد از راستی‌آزمایی اطلاعات مشتریان از طریق بانک بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای پول سهامداران را واریز کردیم.

پول سهام چه کسانی تا به حال واریز شده است؟

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال گفت: سهام همه کسانی که تا روز ۱۰ خرداد ماه با مراجعه به بانک درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند، فروخته شده و به حسابشان واریز شده است؛ در این بین به خاطر این که اطلاعاتی مثل شماره ملی، موبایل، شبا و حساب برای تعداد محدودی از سهامداران نواقصی داشته که واریزی انجام نشده است که پس از رفع آن پرداختی‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وی، پول سهام عدالت حدود ۹۰ هزار نفر از مشتریان بانک ملی به صورت کامل واریز شده است.

وی افزود: اما پس از این که ارسال اطلاعات از سوی کارگزاری به صورت مستقیم به سپرده‌گذاری متوقف و با واسطه‌ای که ایجاد شد، فروش نیز انجام نشد. در این مرحله ما درخواست فروش سهامدارانی که از روز یازدهم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک ملی مراجعه کرده‌اند را برای شرکت سپرده‌گذاری ارسال کردیم و در روز یکشنبه هفته جاری شرکت سپرده‌گذاری مجوز فروش سهام این افراد را به ما داد که در حال فروش آن هستیم.

این مسئول کارگزاری بانک ملی با اشاره به عملکرد بازار طی روزهای اخیر خاطر نشان کرد: چون بازار طی روزهای اخیر ریزشی بوده، ما سعی کردیم که سهام مردم را با قیمت مناسب بفروشیم و از سوی دیگر نیز بازار بهم نریزد. طی دو روز گذشته سهام بیش از ۵۰ درصد از سفارشات فروخته شده که به محض این که شرکت سپرده‌گذاری لیست سهامداران را بدهد و پس از استعلام درستی اطلاعات، چک واریزی را به بانک می‌دهیم تا به حساب مشتریان واریز شود.

وجوه کی واریز می‌شود؟

ارجمند در این باره عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری معمولا فردای روزی که معاملات انجام می‌شود، لیست سهامداران را برای ما می‌فرستند که برای فروش دو روز قبل معمولا امروز یا فردا لیست به دست ما می‌رسد و احتمالا در روز پنجشنبه یا نهایتا شنبه هفته آینده به حساب کسانی که سهامشان فروخته شده واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع پیش‌بینی ما این است که سهام عدالت همه کسانی که در خرداد ماه به بانک مراجعه کرده‌اند طی امروز و فردا فروخته شود که واریز آن از شنبه هفته آینده آغاز و تا پایان هفته همه سهامداران پول سهام خود را دریافت کنند و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته شود.

وی در پایان با اشاره به فروش سهام عدالت از طریق مراجعه مستقیم به کارگزاری بانک ملی، گفت: در خصوص کسانی که پس از تاریخ ذکر شده به کارگزاری مراجعه و سهمی را برای فروش انتخاب کرده‌اند نیز چون فرایند تسریع شده و بانک دیگر نقشی ندارد، درخواست سهامدار تجمیع و برای سپرده‌گذاری ارسال می‌شود که معمولا واریز وجه سریع‌تر انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا۵۰درصدسودسهام عدالت واسم واریزنشده مال همه واریزشدحسابمم هیچ مشکلی نداشته پیگیری کنیدلطفا

  • ناشناس

    سلام.من یه مبلغی برام از بانک ملی واریز شده نمیدونم چیه

  • ابوالفضل

    یه مبلغی از بانک ملی برام.واریز شده نمیدونم چیه

  • نمدادی

    بانک ملی تورا خدا اگر از حال مردم جنوب با خبر هستی من شست درسد سهام خودم تیرماه نود نه فروختم خردخرد مقداری واریز شد دیگه از مرداد پارسال خبری از واریز خرد خرد هم نیست تورا قران همون خرد خرد واریز بکونی پول نان نداریم

  • ناشناس

    سلام تورابه خدا من پارسال بعداز آزادسازی سی درصدازسهامم گذاشتم برای فروش ام نزدیک برج ۷/۹۹چندتیکه به مبلغ سه میلیون برام واریز کردنداماتماس گرفتم گفتندهنوزکمی ازش مانده بفروشیم وبعدسی د رصددومش هم گذاشتم اماهیچ خبری ازواریزپول نیست تورابه خدافکری به حال مردم بدبختی که ازدست گرفتاری سهامشان می فروشند باشین

  • ناشناس

    تا از گشنه ای مردیم اون وقت شاید فرجی شد

  • ناشناس

    چرا فقط دروغ میگید یک ساله که به بانک واگذار کردم ولی همش میگن فعلا خبری نیست تا کی میخواهید سرکار بزارید اگه نیست بگید نه اینکه وعده سرخرمن میدند الان یک ساله که همین رومیان

  • علیرضا

    الان امروز ۱۳ اسفنده .ما که چیزی ندیدم.خودتونو نکشید .با این سهام عدالت که ادم دیگه حال به هم زن شده

  • ناشناس

    سودسهام عدالت راچرا بانک ملی واریز نمیکنه مگه قضیه ایی هست؟

  • ناشناس

    بانک ملی،چرا واریز نکرده

    • ناشناس

      چرا بانک ملی پول سهام عدالت خریداری کرده واریز نکرده ما چکار کنیم