کد مطلب: ۱۵۸۰۳۷

وام قرض الحسنه بازنشستگان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

وام قرض الحسنه بازنشستگان به 1200 میلیارد تومان افزایش یافت

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش وام قرض الحسنه بازنشستگان به 1200 میلیارد تومان خبر داد.

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري در نشست خبري به مناسبت ۲۵ ذي الحجه و روز تکريم بازنشستگان و خانواده، گفت: وام قرض الحسنه بازنشستگان به ۱۲۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت.
به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، نشست خبري روز خانواده و تکريم بازنشستگان، صبح امروز برگزار شد. در اين نشست محمود اسلاميان گفت: ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان به مبلغ چهار ميليون تومان از مهرماه آغاز و به ۳۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق، اين تسهيلات اعطا مي‌شود.
وي با اشاره به برگزاري آيين تقدير از بازنشستگان نمونه همزمان با جشن ۲۵ ذي الحجه و روز خانواده و تکريم بازنشستگان، در تالار وحدت بيان کرد: از همه استانداران و مسئولان استاني مي‌خواهم که در جشن بازنشستگان استان‌ها شرکت کرده تا مراسمي در شان بازنشستگان فرهيخته برگزار شده و از خدمات آنها به کشور قدرداني شود.
مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري با بيان اينکه خانه‌هاي اميد در سراسر کشور محلي براي گذران اوقات فراغت و فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بازنشستگان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ خانه اميد در ۲۲ استان ساخته شده است و پنج خانه ديگر در ۵ استان هفته آينده به بهره برداري مي‌رسد؛ همچنين ۱۲ خانه اميد ديگر نيز در حال ساخت است.
اسلاميان در بخش ديگري از سخنان خود به چالش صندوق‌هاي بازنشستگي اشاره و تصريح کرد: صندوق‌هاي بازنشستگي يکي از چهار چالش اصلي کشور هستند؛ از اين رو صندوق بازنشستگي کشوري با همکاري مشاوران بين المللي اقدام به واکاوي علمي مشکلات اين صندوق کرده است و به زودي نتايج و پيشنهادات اين پروژه تحقيقاتي ارائه مي‌شود.
وي افزود: کاهش قدرت خريد بازنشستگان کشوري در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد؛ به طوريکه متناسب با افزايش نرخ تورم، حقوق آنان افزايش نيافت؛ همچنين در زمان بازنشستگي تبعيض‌هاي مختلفي از نظر حقوق دريافتي، در دستگاه‌هاي اجرايي مختلف صورت گرفت. از اين رو در دولت يازدهم شوراي حقوق و دستمزد براي ساماندهي به اين گونه تبعيض‌ها فعال شد.
اسلاميان با اشاره به عدم تصويب تخصيص اعتبار به بيمه تکميلي بازنشستگان در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: صندوق بازنشستگي کشوري به رغم مشکلات اعتباري، امسال نيز قرارداد بيمه تکميلي بازنشستگان کشوري را منعقد کرده است تا رضايت بازنشستگان را فراهم کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار