کد مطلب: ۵۴۰۰۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان واکسیناسیون سالمندان تا پایان خرداد؟ / اشک خوشحالی برای دریافت واکسن

پایان واکسیناسیون سالمندان تا پایان خرداد؟ / اشک خوشحالی برای دریافت واکسن

واکسیناسیون کرونا سالمندان از هفت اردیبهشت آغاز شده و آنطور که معاون وزیر بهداشت می‌گوید امروز تمام می‌شود. فاز بعدی واکسینایسون ۷۵ سال به بالاست، گرچه برخی می‌گویند پدر و مادرشان زیر ۸۰ سال سن داشتند و در همین مدت واکسن را دریافت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا از هفت اردیبهشت آغاز شد و هنوز ادامه دارد. آنطور که علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید امروز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت واکسیناسیون این دسته از سالمندان تمام می‌شود.

بعد از واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا، حالا نوبت به ۷۵ سال به بالا می‌رسد. البته در این مدت برخی بوده که هنوز به سن ۸۰ سال نرسیده بودند ولی مراکز بهداشت منطقه‌شان آنها را مطلع کرده و واکسن را دریافت کردند. سمیرا در توییتی نوشته: «برای پدر و مادرم پیامکی نیامد، خودشان به مرکز بهداشت منطقه رفتند و واکسن را دریافت کردند.» آنطور که او می‌گوید پدر و مادرش زیر ۸۰ سال سن دارند.

واکسیناسیون سالمندان امید را به خانه خیلی‌ها برگرداند. برخی از کسانی که پدر و مادرشان واکسن را دریافت کرده، خوشحالی خود را به شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌های خود را با کاربران به اشتراک می‌گذراند. در ادامه تجربه برخی از کاربران برای تزریق واکسن سالمندان را می‌خوانید: «برای پدرم پیامک آمد، سر ساعت رفتیم و واکسن را تزریق کرد. خلوت و عالی. » «امروزم ساخته شد، پدر و مادرم واکسن تزریق کردند.»، «مامانم امروز واکسن زد، بعد از یک سال و نیم نفس راحتی کشیدم.»، «بهترین اتفاق دو سال گذشته واکسن مادربزرگم بود.»، «مادربزرگم واکسن زد، با دیدن این صحنه گریه کرد از خوشحالی.».

نبود واکسن در برخی مراکز

اما برخی هم از تجربه ناخوشایندشان می‌گویند: «جایی که ما رفتیم واکسن نبود، اطلاع داده بودن ولی رفتیم و واکسنی در کار نبود.»، «پدربزرگم برای واکسن ساعت‌ها در صف ماند تا واکسن بگیرد.»، «پنج صبح برای واکسن مادرم رفتیم اسم نوشتیم، ساعت ۱۰ واکسن را تزریق کردند.»

اگرچه می‌گویند هر شخص در مرکز بهداشت خود واکسن را دریافت می‌کند اما برخی می‌گویند در محله خودشان صف شلوغی بوده و به محله خلوت‌تر رفتند. روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، نخستین مرکز واکسیناسیون کووید۱۹ در خودرو، در بوستان سرخه حصار تهران آغاز به کار کرد. حالا دیگر سالمندان در ماشین می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

اغلب سالمندانی که واکسن تزریق کرده‌اند می‌گویند نوع واکسن سینوفارم چینی بود. روند واکسیناسیون کرونا در کشور به کندی صورت می‌گیرد. علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت درباره روند واکسیناسیون گفت: «پیش‌بینی ما این است که تا پایان خرداد، تزریق واکسن کرونا به سالمندان را تمام کنیم. سپس در نیمه تیرماه بتوانیم واکسیناسون کرونای افرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند را تمام کنیم و فاز سوم واکسیناسیون کرونا از نیمه دوم تیرماه، شروع شود و به احتمال زیاد تا هفته اول مرداد، ما فاز سوم را به پایان می‌رسانیم.»

براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۷۲ دُز رسید. همچنین مجموع جانباختگان کووید۱۹ به ۷۵ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایلار

    پدر من 78 سالشه چهار روز که زدن