کد مطلب: ۵۳۶۶۹۲

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

واگذاری زمین ساخت ۸۱ هزار واحد مسکن ملی به بنیاد مسکن

واگذاری زمین ساخت ۸۱ هزار واحد مسکن ملی به بنیاد مسکن

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین ۸۱ هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث مسکن ملی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی با اشاره به اینکه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدامی ملی تولید و عرضه مسکن پیش‌بینی شده است، بیان کرد: تاکنون زمین ۸۱ هزار واحد مسکونی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان متقاضیان تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۵۶ هزار متقاضی واجد شرایط ثبت‌نام کرده و پول واریز کرده اند. در فرآیند تعیین تکلیف و تحویل پروژه به مردم، نیازمند آن هستیم که مردم آورده خود را به ۴۰ میلیون تومان برسانند که بتوانند به پروژه‌ها متصل شوند و کار در یک روال طبیعی قرار بگیرد.

اسلامی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این فاز برای ما این بوده که زمین را متناسب با برنامه تامین کنیم. با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است، واگذاری زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار و احد مسکونی پیش بینی شده است.

سهمیه بنیاد در مسکن ملی چقدر است؟

وی ادامه داد: در بعضی از شهرها کسانی که طرف قرارداشان بنیاد مسکن است، قسط دوم را نیز واریز کرده اند و در بعضی از شهرها هنوز آورده اول خود را نیز تکمیل نکرده‌اند. ما امیدوار هستیم که مردم تامین آورده خود را تسریع کنند که پروژه با سرعت مطلوب پیش برود.

سهمیه بنیاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

تازه‌ترین آمار حاکی از افتتاح حساب ۵۱ هزار و ۶۹۷ واحد دارد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۹۱ مورد، وجوه اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان بوده، واریز کرده‌اند.

جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن پیش تر به ایرنا گفته بود: به رغم تلاش‌های انجام شده، زمین حدود ۹ هزار نفری که واریز وجه کرده‌اند تامین نشده است. در نتیجه پروژه‌هایی که زمین آنها تامین شده ۳۷ هزار و ۶۵۱ واحد است. از این تعداد، حدود ۶۰ درصد که معادل ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد است توسط بنیاد مسکن، هفت هزار و ۷۲۸ مورد به شکل گروهی، ۵ هزار و ۹۲۹ مورد به شکل انفرادی و ۹۸۰ واحد توسط انبوه‌سازان احداث خواهد شد.

در پروژه‌هایی که آغاز شده‌اند تاکنون ۶ هزار و ۱۸۶ واحد حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت عملیاتی آنها بیشتر است. مقدمات انجام کار این پروژه ها از جمله دریافت پروانه، تهیه طرح، ثبت بانک و قرارداد بانک انجام شده است.

ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.