کد مطلب: ۷۰۷۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چه میزان سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

چه میزان سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

سخنگوی دولت هفته پیش از واگذاری سهام عدالت به جاماندگان خبر داد، این جاماندگان چه کسانی هستند و سهام عدالت چه زمانی به آنها تعلق می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از واگذاری سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

بر اساس گفته وی، هیئت دولت تصویب کرده که بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت برسد. این افراد شامل تحت پوشیشین سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می‌شوند. بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده، واگذار خواهد شد.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

سهام واگذار شده تا پایان مدت اقساط در وثیقه سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت و آزادسازی سهام موصوف پس از تسویه کامل اقساط و به صورت مرحله‌ای (طی ۳ سال به نسبت مساوی) انجام خواهد شد. همچنین سهامداران می‌توانند پس از پایان سال پنجم نسبت به تسویه پیش از موعد و آزادسازی سهام خود اقدام نمایند.

قیمت سهام موضوع این مصوبه توسط هیأت واگذاری و بر مبنای میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری منتهی به تاریخ ابلاغ این تصویب نامه/ منتهی به تاریخ جلسه هیأت واگذاری تعیین خواهد شد.

در صورت عدم کفاف سهام برای واگذاری تا سقف تعیین شده برای هر فرد، سازمان خصوصی سازی مکلف است نسبت به تأمین کسری سهام از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های موضوع این مصوبه اقدام نماید.

واگذاری سهام موضوع این تصویب نامه به موجب قرارداد الکترونیکی منعقده فیمابین سازمان خصوصی سازی و فرد مشمول خواهد بود. همچنین نقل و انتقال سهام موضوع مصوبه خارج از ساعت معاملات و خارج از اتاق پایاپای، انجام خواهد گرفت و کلیه کارمزد، هزینه‌های نقل و انتقال و توثیق سهام موضوع این مصوبه بر عهده انتقال دهنده بوده و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات معاف است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان که من ادم عادی هستم و سهام عدالت ندارم و تحت پوشش هیچ ارگانی نیستم باید چکار کنم به من هم تعلق میگیره سهام عدالت

  • ناشناس

    سلام هدف از بازگشایی نماد استقلال چه بوده؟

  • ناشناس

    بقیه مردم پس چی بایدچکارکنن خواهشاپیگیری کنیدممنون