خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی کیست؟/ گمانه‌زنی برای یک گزینه پرحاشیه

وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی کیست؟/ گمانه‌زنی برای یک گزینه پرحاشیه

دو هفته تا تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین ریاست جمهوری ایران مانده است. حالا در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی نام سه نفر برای وزارت آموزش و پرورش در کابینه او مطرح است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو هفته دیگر تا مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری ایران مانده است و همچنان گمانه‌زنی‌های زیادی برای اعضای کابینه او در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی مطرح است.

از میان لیست‌های مختلفی که برای کابینه او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از سه گزینه احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش نام برده‌اند. محمد جواد حاج علی اکبری، حاجی بابایی و احمد حیدری این سه گزینه هستند.

گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی از گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش پیش از این یک بار این پست را گرفته است. او در دولت دوم محمود احمدی نژد وزیر آموزش و پرورش بود.

در دوره وزارت حاجی بابایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شد. اجرای این سند انتقادات زیادی را در پی داشت.

همچنین آتش سوزی مدرسه‌ای در روستای شین آباد پیرانشهر و سوختن ۲۸ دانش‌آموز با جراحت‌های شدید ناشی از آتش گرفتگی از بخاری در دوران وزارت او بود.

محمدجوادحاج علی اکبری ، دیگر گزینه مطرح شده هم معاون رئیس جمهور در امور جوانان در دولت احمدی نژاد بود.

در دی ماه ۱۳۹۶ به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رسید و در ۱۰ دی ۱۳۹۷ نیز به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد. او همچنین سابقه ریاست سازمان ملی جوانان و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را درکارنامه خود دارد.

احمد حیدری ، رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری فرهنگیان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، او از کسانی بود که از این جبهه اعلام حمایت کرد.

او سابقه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر آموزش و پرورش، مشاور و مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی او می‌توان به رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رئیس کمیته مستندسازی وزارت آموزش و پرورش و عضو گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

حالا باید دید شانزدهمین سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش چه کسی است و چه برنامه‌هایی برای این وزارتخانه دارد.

مطالعه گزارش وزارت اطلاعات رئیسی به چه کسی می‌رسد؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام با انتخاب جوانی چون حیدری درد آشنا واز سطح پایین جامعه و فردی با ایمان صادق درستکار وپاک دامن مدیری توانا و سابقه طولانی مدیریت در آموزش پرورش ودانشگاه و فردی قوی در مجلس با انتخاب حیدری بزرگترین خدمت به مهد علم دانش و معلمان دانش آموزان خواهد بود

  • ناشناس

    زنده باد دکتر حاجی بابایی

  • ناشناس

    غلامعلی حدادعادل مناسب برای وزیراموزش وپرورش

  • ناشناس

    امیدواریم که اقای ریسی یک نفر ادم دلرحم ودلسوز انتخاب کند کارنامه سبز هارا استخدام کند

  • ناشناس

    لطفا فقط آقای حاجی بابایی

    • نتتپ

      درسته یعنی

  • یا زهرا

    سلام بهترین گزینه به نظر بنده دکتر یوسف نوری یکی از بهترین افرادی که کارهای انقلابی و مذهبی وی بر کسی پوشیده نیست ایشان فردی لایق و توانا در حوزه فرهنگی و دینی میباشند که بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است زیرا ما انقلاب رو مدیون اینگونه افرادی انقلابی هستیم

  • ♥༺❀༻♥

    سلام یعنی الان کی وزیر آموزش پرورشه؟

  • امیر علی کریمی

    خیلی خوب

  • ناشناس

    ??

  • ملیحه محرمی

    بده