کد مطلب: ۱۷۳۰۳۸

آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به پرونده موسسات مالی و اعتباری

آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به پرونده موسسات مالی و اعتباری

سخنگوی دستگاه قضا آخرین وضعیت پرونده‌های موسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در صد و بیست و یکمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آخرین وضعیت رسیدگی‌های قضایی در پرونده کاسپین را توضیح دهید، گفت: 8 تعاونی منحل شد و بعد از آن کاسپین تعطیل شد. درباره بعضی از آن شرکت تعاونی‌ها افرادی بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: برای مثال در خصوص فرشتگان که برخی از مدیران آن بازداشت هستند. این موضوع دو بخش دارد؛ یکی قضایی یعنی موضوع تعقیب متهمین، ‌شناسایی و کارشناسی اموال که در دادسرا دنبال می‌شود که این موضوع در خارج از نوبت و با سرعت پیگیری می‌شود و بخشی دیگر موضوع تعیین تکلیف سپرده‌گذاران است.

وی افزود: در جلسه‌ای که بین دولت، مجلس و بانک مرکزی وجود داشت و در جلسه‌ای که بین سران سه قوه بود، مقرر شد با توجه به اموالی که تاکنون شناسایی شده و مواردی که ممکن است شناسایی شود، بانک مرکزی یک خط اعتباری برای بانک‌هایی که قرار است در این زمینه کمک کنند، قرار دهد و افراد به کل یا بخشی از سپرده خود برسن،د البته اموالی که شناسایی شده تکافوی کل سپرده‌ها را نمی‌دهد.

محسنی اژه‌ای گفت: قرار شده به افراد مرتبط با کاسپین 200 میلیون و در مورد افضل، توس، البرز و وحدت 100 میلیون داده شود. بر اساس آمار بانک مرکزی با توجه به پرداخت 200 میلیون در خصوص کاسپین و موضوع 100 میلیون تعاونی‌های دیگر، بالای 98 درصد سپرده‌گذاران تسویه می‌شوند، البته به معنای 98 درصد سپرده‌ها نیست به معنی 98 درصد از سپرده‌گذاران است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.