کد مطلب: ۲۹۸۳۳۲

پارتی‌بازی برای مدیران؛ هزینه برای خانواده‌ها!

پارتی‌بازی برای مدیران؛ هزینه برای خانواده‌ها!

یکی از هزینه‌های اصلی فصل آغازین مدارس برای خانواده‌ها تهیه لباس فرم است که به گفته رئیس اتحادیه خیاطان تهران، مدارس و آموزش و پرورش مسیر اشتباهی را طی و هزینه‌های گزافی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کنند. این در حالی است که حجم قابل‌توجهی از سفارش‌های دوخت این لباس‌ها به خیاطی‌های بدون مجوز ارائه می‌شود و این موضوع به دلیل ارتباطات مدیران مدارس صورت می‌گیرد.

در روزهای پایانی تابستان خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند در تکاپوی تهیه اقلام مصرفی فصل مدارس هستند که یکی از این اقلام روپوش یا لباس فرم مدارس است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سال‌های اخیر روپوش‌های دوخته‌ شده و آماده تا حدودی کنار گذاشته‌ شده و مدارس هر کدام بنا بر سلیقه شخصی مدیران یک لباس فرم خاص را برای دانش‌آموزان می‌برند و می‌دوزند؛ دوخت و دوزی که هزینه‌های قابل‌توجهی را برای خانواده‌ها به همراه دارد و نکته قابل توجه، این است که خیاط لباس‌های فرم، از سوی مدارس تعیین و عملا قدرت انتخاب از خانواده‌ها گرفته می‌شود.

در این رابطه حبیب طهماسبی نیک - رییس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران - به ایسنا، گفت: با توجه به اینکه اتحادیه از حدود سه سال گذشته به آموزش‌وپرورش‌های تمام مناطق تهران نامه‌ای در راستای تهیه و دوخت لباس فرم مدارس با قیمت مصوب و اسامی اعضای مورد تائید اتحادیه ارسال کرده، اما آموزش‌وپرورش مسیر انحرافی خود را همچنان طی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای اتحادیه لباس فرم مدارس را حداقل 20 درصد ارزان‌تر به خانواده‌ها ارائه خواهد کرد، گفت: خیاطی لباس نرخ مصوب ندارد و بر مبنای سفارش، قیمت به صورت توافقی تعیین می‌شود. اما لباس فرم مدارس استثنا محسوب می‌شود و با توجه به مقطع تحصیلی، نرخ‌گذاری انجام‌ شده و تا به امروز مدارس برای تهیه لباس فرم به اتحادیه و اعضای رسمی مراجعه نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه خیاطی زنانه و مردانه تهران ادامه داد: حجم قابل‌توجهی از سفارش‌های دوخت لباس فرم مدارس به خیاطی‌های بدون مجوز ارائه می‌شود و این موضوع به دلیل ارتباطات مدیران مدارس صورت می‌گیرد.

او افزایش نرخ ارز را بر فعالیت صنف خیاط بی‌تأثیر ندانست و گفت: صنف خیاط در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو است و حجم قابل‌توجهی از مواد اولیه به صورت وارداتی در کشور تامین می‌شود.

طهماسبی متضرر اصلی رشد قیمت‌ها را مصرف‌کننده دانست و بیان کرد: تمام افراد در جامعه به‌ عنوان حلقه‌های یک زنجیر شناخته می‌شوند و شاید در یک صنف به‌ عنوان عرضه‌کننده و تولیدکننده شناخته شوند اما در صنوف دیگر مشتری هستند ازاین‌رو با رشد قیمت‌ها تمام افراد متضرر خواهند بود.

رئیس اتحادیه خیاطی زنانه و مردانه تهران تاکید کرد: به‌واسطه رشد قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، از میزان سفارش‌ها دوخت لباس کاسته شده است.

وی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه‌های صنعتی دوخت لباس در کشور موجود است؟ گفت: دستگاه‌ها و مواد اولیه دوخت لباس در کشور وجود دارد و کمبودی در حوزه صنف خیاط وجود ندارد اما قیمت‌ها بسیار گران است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.