کد مطلب: ۶۰۱۸۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت بورس در آستانه مذاکرات وین/ شاخص کل کانال ۱٫۴ میلیون را پس می‌گیرد؟

افت بورس در آستانه مذاکرات وین/ شاخص کل کانال ۱٫۴ میلیون را پس می‌گیرد؟

شاخص کل بورس در حالی امروز ۴۱۸۳ واحد ریخت که مذاکرات برجام عصر امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ابتدای امروز با رشد حدود ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل کار خود را آغاز کرد. اما در میانه بازار به تدریج از سرعت این رشد کاسته شد و در نهایت شاخص کل با ۴۱۸۳ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.

شاخص کل امروز ۰٫۳۱ درصد افت داشت و در اکثر گروه‌های بزرگ ریزش شاهد بودیم. شاخص هم‌وزن نیز به رغم اینکه تا میانه بازار مثبت بود در نهایت با ۰٫۲۲ درصد افت به کار خود پایان داد. کچاد، فولاد، فارس و کگل بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند.

خودرو، شیمیایی و اداره بازارهای مالی همچنان برترین گروه‌های صنعتی در بازار سهام هستند. پالایش، کمند و پارند بیشترین ارزش معامله و خگستر، خبهمن و فاذر نیز بیشترین حجم معامله را داشتند. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بود.

در حالی که بورس امروز با افت شاخص کل همراه بود، شاخص فرابورس رشد اندکی را ثبت کرد. فرابورس با حدود ۹ واحد رشد در کانال ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد قرار گرفت. بپاس بیشترین اثر مثبت و مرون و غصینو بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل طی چند روز گذشته در یک روال نزولی قرار گرفته است. امروز شاخص به یک میلیون ۳۶۵ هزار واحد رسید. لذا دوشنبه را می‌توانیم برای شاخص کل نقطه عطفی بدانیم.

وی افزود: به نظرم شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر می رسد یکی از دلایل ریزش چند روز اخیر بورس، سویه جدید ویروس کرونا “امیکرون”باشد که از اسرائیل و چند کشور افریقایی شروع شده و با اثر منفی بر قیمت نفت و قیمت های جهانی کامودیتی محورها باعث ریزش شاخص شده است، بعضی از اخبار و گزارش ها نشان از درگیری افراد واکسن زده با این ویروس است که اگر این طور باشد به دلیل کاهش فعالیت های اقتصادی در دنیا، ممکن است ریزش قیمت های جهانی کامودیتی محورها، نفت و … ادامه دار شود و به تبع آن ریزش بورس در ایران و سایر بورس های جهانی ادامه دار شود.
    البته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در پی راههای مهار این ویروس در کشورهای درگیر است و بسیاری از کشورها پروازهای خود به کشورهای درگیر با این ویروس را لغو کرده اند.

    • حسام

      بورس ایران یک محیط بسته است و جریانات سیاسی و کرونا تاثیز مستقیم چندانی روی آن ندارد. علت سقوط شاخص در ایران فقط مشکلات اقتصادی و عدم اعتماد مردم به دولت است.‌

    • علی

      حالا فرض بر اینکه این چند روز دلیلش این بوده .دلیل بقیش چی بوده ؟؟؟؟؟؟این حرفهای سطحی چیه میزنید .تا وضعیت برجام مشخص نشه همین آش و همین کاسه هست یا باید به طور کامل به برجام برگردیم یا باید خارج بشیم تاتکلیف این موضوع روشن نشه و این بازی موش و گربه بازی تموم نشه هیچ اتفاق خاصی توبورس نمیفته فقط برای یه عده ای خوبه که ازاین فرصت سوءاستفاده و نوسانگیری میکنن و سهامداران خرد را بیشتر تو ضرر میبرن

    • ناشناس

      البته خودشون نمیخواند رشد کنه، وگرنه توی پنج دقه همه سهمها صف خرید میشه

  • ناشناس

    محسن رضایی وخاندوزی فقط از مردم خجالت بکشید،ابروی آقای رئیس‌جمهور شماها بردید خدا براتون نسازه

  • ناشناس

    شما که قرار بود زندگی مردم به مذاکرات گره نزنید شما که از هر دوره ای بدتر بودید .شما با مردم خودتون چکار میکنید

  • ناشناس

    فکر کنم سهم پترول کرونا جدید گرفته داره می میره دو ماهه کسی سراغش نمی آید.

  • ناشناس

    مذاکره مذاکره فقط نجات دهنده اقتصاد این کشوره

  • ناشناس

    اگر برجا به سرانجام برسد قیت دلار کاهشی خواهد شد. چون سهام شرکت های دلاری تاثیر زیادی در شاخص داره شاخص روند نزولی در پیش خواهد گرفت. روند شاخص نزولی فرسایشی هستش و رشد حداقل تا آخر آذر نخواهد داشت و میتونه تا 1/1 واحد ریزش داشته باشه و بعد از اون جهت خودش رو پیدا کنه

  • مرتضی

    این بورس فقط چند ماه است که داره مردم را بازی میده،واقعا متاسفم.