کد مطلب: ۳۴۴۷۳۲

مروری بر روزنامه‌های پنج‌شنبه ۲۷ دی ماه ۹۷

مصیبت بدتر از تحریم / پایان فیلترینگ

مصیبت بدتر از تحریم / پایان فیلترینگ

روزنامه‌های اطلاعات و مردم‌سالاری به بازتاب سخنان دیروز رئیس‌جمهور در مورد مصیبت بدتر از تحریم و پایان فیلترینگ فضای مجازی پرداخته‌اند. آفتاب‌یزد از پیشنهاد وضع عوارض بر مصرف بنزین روایت می‌کند و در نهایت دنیای اقتصاد از سه باور اشتباه معامله‌گران بازار ارز رونمایی می‌کند.

حسن روحانی در روز گذشته (چهارشنبه) در نشست مشترک هیئت وزیران با استانداران سخنانی را بر زبان آورد که مورد توجه مطبوعات و روزنامه‌های کشور قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه اطلاعات به آن بخش از سخنان حسن روحانی پرداخته که وی اظهار می‌کند « فساد از تحریم بدتر است. » وی همچنین می‌گوید مردم ما بسیار هوشیارتر از آن چیزی هستند که دشمن تصور می‌کند.

آنگونه که اطلاعات روایت کرده، رئیس‌جمهور در مورد اثر مخرب فساد می‌گوید: تحریم به ظاهر به رشد و توسعه کشور و زندگی مردم فشار وارد می‌کند، اما اثر بسیار بد آن گسترش فساد است.

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود به موضوع پرتاب ماهواره پیام اشاره کرد و افزود: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم به وجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ناوگان حمل‌و‌نفل دریایی کشور پرداخت و اضافه کرد: ۱۰ فروند به کشتی‌های حمل‌و‌نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که می‌تواند اتکای ما به دیگران را در این حوزه کاهش دهد.

اما روزنامه مردم‌سالاری به بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور اشاره کرده که وی نظر خود را در مورد فیلترینگ فضای مجازی بیان کرده است. روحانی در این نشست اظهار می‌کند که « فیلترینگ به پایان تاریخ پیوست. »

وی ادامه می‌دهد: فضای مجازی ضررها و آسیب‌هایی هم دارد که باید از آنها مراقبت کنیم. امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است. دورانی در این کشور ویدئو ممنوع بود و یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی در گمرکات کشور، گرفتن ویدئو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.

دنیای اقتصاد نیز در گزارش امروز خود به « سه باور اشتباه معامله‌گران ارز » پرداخته است. این روزنامه به رویدادهای روز گذشته بازار ارز اشاره می‌کند و چنین تحلیل می‌کند که نوسانان‌سازان دلار روز گذشته ناکام ماندند.

دنیای اقتصاد در این زمینه می‌نویسد: روز گذشته با وجود تلاش‌های نوسان‌گیران، قیمت دلار تغییرات زیادی را تجربه نکرد. روز چهارشنبه دلار با رشد محدود ۳۰ تومانی به قیمت ۱۱ هزار و ۵۱۰ تومان رسید. این درحالی بود که نوسان‌گیران تلاش کردند با ایجاد سه پندار اشتباه در میان معامله‌گران، هیجان کاذب در بازار ایجاد کنند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: خروج احتمالی ایران از برجام، حمایت از درهم در مرز ۳ هزار و ۱۰۰ تومانی و پر رنگ کردن تنش‌های منطقه‌ای سه باوری بودند که بازیگران غیررسمی سعی کردند در بازار برجسته کنند و با استفاده از آن قیمت را به سطوح بالاتر ببرند.

روزنامه آفتاب‌یزد نیز در گزارشی بنزینی به « پیشنهاد جایگزین گران شدن بنزین » اشاره کرده است.اشاره این روزنامه به پیشنهاد جدید کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بنزین است.

آفتاب یزد در این مورد می‌نویسد: پیشنهاد کمیسیون اقتصادی وضع عوارض بر مصرف بنزین است. در این سازوکار قیمت بنزین و گازوئیل ثابت نگه داشته می‌شود و دولت سهمیه 60 لیتری برای خودروهای سواری خصوصی در نظر می‌گیرد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: طبق این طرح هر چه مصرف افزایش یابد باید عوارض آن محاسبه شده و تسویه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.