کد مطلب: ۵۸۷۵۹۰

ماجرای مرغ‌های تریاکی شایعه بود ؟

ماجرای مرغ‌های تریاکی شایعه بود ؟

مدیر کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره اضافه کردن مواد غیرمجاز به آب آشامیدنی مرغ‌ها و بحث مرغ‌های تریاکی گفت:طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم و با آزمایش گوشت مرغ، اثری از این قضیه ندیدیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو دکتر حسین عزیزی در نشست خبری وزارت بهداشت که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد درباره اضافه کردن مواد غیرمجاز به آب آشامیدنی مرغ‌ها و بحث مرغ‌های تریاکی گفت: این موضوع را مدیر دفتر سلامت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد که البته قبلا رییس سازمان دامپزشکی بوده است، اما رییس فعلی سازمان دامپزشکی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که چنین چیزی نیست. ما هم طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم و با آزمایش گوشت مرغ، اثری از این قضیه ندیدیم. فکر می‌کنم که این موضوع بیشتر جنبه شایعه دارد و شاید خیلی کار کارشناسی روی آن انجام نشده و فردی که این موضوع را مطرح کرده، بهتر بود که ابتدا بررسی‌ها را انجام می‌داد و با مدارک و مستندات اعلام می‌کرد.

وی افزود: این مباحث مقداری منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود و ما دوست نداریم که به هیچ عنوان مطالبی مطرح شود که قبل از اینکه ثابت شده باشد، منجر به تشویش اذهان عمومی شود. بنابراین ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم. هورمون‌ها هم که سال‌هاست مطرح شده، چنین چیزی اصلا نیست و به مرغ‌ها هورمون یا تریاک داده نمی‌شود. تنها چیزی که به مرغ‌ها داده می‌شود، آنتی‌بیوتیک است که بیمار نشوند. زیرا رشدشان بسیار سریع است و باید به همراه غذا آنتی بیوتیک بخورند که وجود آنتی‌بیوتیک را هم در گوشت مرغ در چندین طرح تحقیقاتی بررسی کردیم و در هیچ موردی باقی‌مانده‌ای در گوشت مرغ وجود نداشته است. اگر هم بوده در حد مجاز بوده است. درباره افزودنی‌ها و سموم شاید فرآورده‌ای را پیدا نکنیم که اصلا در آن‌ها وجود نداشته باشد، بلکه هر یک از این‌ها حد مجاز دارند. در این مورد هیچکدام از حد مجاز خارج نبوده و از نظر سلامتی مورد تایید است و مشکلی ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    چطور میشه باقاطعیت گفت که شایعه است.برای اطمینان هیچ راهی جزپایش شبانه روزی مرغداری وجودنداره
    ترفندهای عجیب و جالبی درمرغداریها به کارمیره
    مثل دستکاری زمان،ازاون جایی که مرغ طبق سیرشبانه روز تخم می‌ذاره در ساعات معینی مرغداری باخاموش کردن لامپهابطورمجازی درتاریکی شب فرومیره وبعدازچندساعت باروشن کردن لامپ‌ها روزی دیگر شروع میشه ومرغها باهمین رویه مصنوعی روزانه تعداد معینی تخم میگذارن و تریاک هم می‌تونه باعث بیداری طولانی مرغها بشه و باعث رشد بیشتردرزمانی کوتاهتر و…..میشه
    آقایون به محض شنیدن خبر ظاهرمیشن و فقط تکذیب می‌کنم که خود این اتفاق که خیلی سریع می افته بسیاربسیارکم برانگیزه