کد مطلب: ۶۷۱۴۴۴

پنج راه برای استحکام بیشتر ناخن‌ها

پنج راه برای استحکام بیشتر ناخن‌ها

جزئیات در گذشته چندان اهمیتی نداشت و اکثر خانم‌ها به یک کرم پودر و رژ لب قانع بودند. در واقع کسی به ناخن یا رنگ مو اهمیت چندانی نمی‌داد. حتی برداشتن ابرو چیز مرسومی نبود و به عنوان یک تابو تلقی می‌شد.

جزئیات در گذشته چندان اهمیتی نداشت و اکثر خانم‌ها به یک کرم پودر و رژ لب قانع بودند. در واقع کسی به ناخن یا رنگ مو اهمیت چندانی نمی‌داد. حتی برداشتن ابرو چیز مرسومی نبود و به عنوان یک تابو تلقی می‌شد. اکنون در سال ۲۰۲۲ اوضاع در ایران و تقریبا تمامی کشور‌ها کمی تغییر کرده و جزئیاتی مانند ناخن و تمام خدمات زیبایی مانند کاشت مژه، رنگ مو، اکستنشن مو، انجام خدمات میکرو برای ابرو و سایر خدمات زیبایی اهمیت بسیار بالایی برای خانم‌ها دارد.

استحکام قسمت‌هایی مانند ناخن و مو از این جهت اهمیت زیادی دارد که ما مجدد نیاز به ترمیم آنها داریم. به عنوان مثال اگر مژه‌های شما بریزد نمی‌توانید کاشت مجددی انجام دهید. در واقع مژه‌ای برای کاشت وجود ندارد. آموزش‌هایی وجود دارد که می‌توانید استحکام ناخن‌، مو و حتی مژه‌های خود را افزایش دهید. همراه ما باشید تا کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

۱٫ ناخن‌هایی با پایه ضعیف

ناخن‌های ضعیف در میان اکثر خانم‌های ایرانی چیز عادی است. در واقع داشتن ناخن‌هایی ظریف که به راحتی شکسته می‌شود هم عادی و هم باعث کلافگی خانم‌ها می‌شود. ظرافت زنانه حتی در دستان یک زن هم مشهود است و کسانی که ناخن‌هایی شکسته، کوتاه و ضعیف دارند این ظرافت را به نوعی از دست داده‌اند. این موضوع با زن ستیز بودن ارتباطی ندارد. در واقع افراد خودشان انتخاب می‌کنند که چه نوع پوشش، استایل و راحتی را برای بدنشان انتخاب کنند و اکثرا علاقه زیادی به ترمیم و کاشت ناخن بانوان دارند.

هم خانم‌ها و هم آقایان ناخن‌هایی مرتب را دوست دارند. بعضی افراد ترجیح می‌دهند ناخن‌های خود را به ساده‌ترین شکل ترمیم کنند و بعضی دیگر تنوع را ترجیح می‌دهند تا از یکنواختی خارج شوند. انتخاب در نوع ترمیم و کاشت با شماست اما این گزینه به کسانی که ناخن‌هایی ضعیف دارند و از این ضعیف بودن کلافه شده‌اند کمک زیادی خواهد کرد. اگر زمان کافی برای رفتن به سالن برای انجام این کار را ندارید می‌توانید از خدمات ترمیم و کاشت ناخن در منزل نیز کمک بگیرید.

۲٫ زیبایی ناخن‌های دست و پا

افراد زیادی با کاشت ناخن موافق نیستند. درواقع ترجیح می‌دهند که به هیچ عنوان پایه ناخن‌های خود را نترشاند. تراشیدن ناخن‌ها برای افراد زیادی خوشایند نیست. این کار حس چندان خوبی به فرد القا نمی‌کند اما خروجی بسیار زیبایی خواهد داشت. در مورد کسانی که فرم ناخن‌های زیبایی دارند و نمی‌خواهند با تراشیدن ناخن‌های مرتبی داشته باشند، استفاده از خدمات ژلیش ناخن نیز پیشنهاد می‌شود. در انجام ژلیش شما فرم ناخن خود را حفظ می‌کنید و تنها لاک ژل بر روی ناخون زده و توسط دستگاه خشک می‌شود. قبل از انجام این کار ناخن‌ها به دقت تمیز می‌شود تا امکان بروز قارچ یا هر مشکلی بر روی ناخن وجود نداشته باشد.

۳٫ مکمل‌های دارویی

9

بیوتین

نیاز بدن به مکمل‌های دارویی مانند نیاز بدن به غذا است. بعضی از ویتامین‌ها را در غذایی که می‌‌خوریم دریافت می‌کنیم اما بعضی دیگر نیاز به مصرف مکمل دارد. نکته مهم در اینجا شناخت ویتامین‌های ضروری برای پوست و مو است. برای استحکام بیشتر مو و ناخن ما به مجموعه ویتامین‌هایی نیاز داریم. یکی از این ویتامین‌ها بیوتین است. توصیه می‌شود کسانی که به ریزش موی شدید دچار شده‌اند طی ۳ ماه از نوع تزریقی این دارو استفاده کنند تا در ریزش موی آنها بهبودی حاصل شود. قرص این مکمل نیز برای درمان ضعف ناخون‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید.

زینک

مکمل دیگری که برای استحکام مو و ناخن پیشنهاد می‌شود مکمل دارویی زینک است. این ویتامین یکی از کارآمدترین ویتامین‌های موجود برای بهبود شرایط مو و ناخن است. زینک را می‌توانید بدون دستور پزشک مصرف کنید اما در استفاده از این دارو زیاده‌روی نکنید. آن را همراه غذا یا صبحانه میل کنید.

ویتامین E

ویتامین دیگری که برای مو و ناخن و همچنین در امان ماندن از سرطان‌هایی مانند سرطان سینه پیشنهاد می‌شود ویتامین E است. این مکمل علاوه بر تاثیر مثبت بر روی پوست و مو تاثیر مثبتی روی سلامت بافت سینه بانوان دارد که موجب بهبود شرایط و سیستم داخلی بافت سینه می‌شود. برای کسانی که مشکلاتی مانند کیست و توده‌های فیبروآدنوم ندارند پیشنهاد می‌شود هفته‌ای ۲ الی ۳ عدد دیتامین E مصرف شود اما اگر مشکلات توده‌ای دارید طبق دستور پزشک می‌توانید روزانه از این ویتامین استفاده کنید. برای آشنایی با سایر فواید ویتامین E پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید.

۴٫ عدم استفاده از مواد شوینده به صورت مستقیم

10

توصیه مهمی است اما بسیاری از خانم‌ها آن را جدی نمی‌گیرند. استفاده مستقیم از شوینده‌ها و سفیدکننده‌های قوی موجب خوردگی پوست دست و ناخن‌ها می‌شود. تا حد امکان هنگام استفاده از مواد شوینده قوی یا حتی مایع ظرفشویی از دستکش استفاده کنید. خشکی و شکنندگی ناخن پس از استفاده از شوینده‌های قوی در دراز مدت منجر به آسیب جدی به ناخن و پوست دست و ایجاد چروک‌های عمیق خواهد شد.

۵٫ کرم و روغن‌های محافظتی

پس از شستشوی دست با مایع دستشویی یا هر شوینده سبکی اقدام به محافظت از دست و ناخن‌های خود کنید. فراموش نکنید شما نیاز به محصولی دارید که مراقبت همزمانی از پوست دست و ناخن‌ها داشته باشد. انواع روغن‌های طبیعی مانند روغن درخت چای، روغن نارگیل یا حتی روغن زیتون می‌تواند به استحکام بیشتر ناخن‌ها و سلامت پوست دست کمک کند. کرم‌های مراقبتی هم، با داشتن تنوع بالا و کیفیت قابل قبول می‌توانند به سلامت دست و صورت و ناخن‌های شما کمک کنند.

اگر به صورت دائم از کاشت و ژلیش ناخن استفاده می‌کنید، مکمل‌های سلامتی نامبرده شده را در برنامه روزانه خود قرار دهید. حتی اگر از اکستنشن مژه یا مو استفاده می‌کنید این ویتامین‌ها کمک بسیار بزرگی برای شما خواهند بود.

نویسنده: سارا اقبالی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.