کد مطلب: ۵۴۰۸۷۷

واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز به گزارش مالی خودروسازان

خودروسازان: زیان‌ده هستیم/ پیشنهاد توقف تولید به خودروسازان!

خودروسازان: زیان‌ده هستیم/ پیشنهاد توقف تولید به خودروسازان!

قیمت محصولات خودروسازی‌های  سایپا و ایران خودرو از اسفند ۹۸ تا اسفند ۹۹ تقریبا بین ۶۰ تا ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز این افزایش قیمت رضایت اما نتوانست خودروسازان را از زیان سنگینی که با آن مواجه هستند، رها کند و تنها کارخانه ایران خودرو در این مدت با زیان ۱۸ هزار میلیارد تومانی مواجه شد.

خودروسازان می‌گویند تولید خودرو برایشان صرفه اقتصادی ندارد و از آن سمت مشتریان نیز از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی ناراضی هستند.

در ادامه نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره گزارش "زیان ۱۸ هزار میلیاردی ایران‌خودرو" را می‎‌خوانید:

تولید نکنید

«نه خودروسازان سود می‌کنند، نه دولت و مردم ایران. فقط دلال‌ها سود می‌برند و خودروها را به قیمت کارخانه تحویل می‌گیرن و به قیمت بازار آزاد می‌فروشند. از هر هزار تا خودرو دو، سه تا هم به‌عنوان برندگان قرعه کشی به مردم می‌دن.»

«برادر تولید نکن به خودت رحم کن تا بیشتر از این ضرر نکنی ما هم دعات می‌کنیم.»

«تولید می‌کنند وبه قیمت ماشین‌های با کیفیت اروپا می‌اندازند به مردم، مدعی هستند ضرر هم کردند. خوب اگه ضرر داره درش رو ببندید.»

«قیمت ماشین بیشتر از ارزش واقعی آن هست باید ریخت وپاش وکارمندان اضافی را حذف کنند و پاداش مدیران کمتر بشه.»

«راه کمک به خودروسازی فقط نخریدن محصولات این شرکت‌هاست. تا موقعی که بازار برای خرید وجود دارد خودروسازان به فکر بهبود کیفیت نخواهند بود.»

«بگید مدیران ارشد ایران خودرو فداکاری کنند و حقوق‌شون رو نصف کنند. ماشین به این ضعفی و این همه مدیر نجومی بگیر؟ نوبره»

«پس ببینید مردم چقدر زیان کردن که سمند ۲۶ میلیونی رو ۲۶۰ میلیون می‌خرن دروغ می‌گین ایران خودرو سود نکرده چون تا حالا خودرویی نداده و احتکار کرده و خودروهایی رو که براش ۲۰ میلیون تمام شده بود داده دست مردم ۱۲۰ میلیون.»

«واقعا آقای نعمت‌بخش درست می‌گن اگه هر کسی خودرو احتیاج داشت همون موقع می‌تونست مستقیم از نمایندگی خرید کنه اون‌وقت دلال‌ها و تقاضای کاذب حذف می‌شد. کاش همین‌جور که خودرو انحصاری بود همین‌جور هم مجبور می‌شدن خودرو بیشتر از نیاز مردم تولید کنن.»

«شما که میگین قیمت مواد اولیه گرون شده حاضرید مواد اولیه به قیمت جهانی بخرید و ماشین‌ها رو هم به قیمت جهانی بفروشید؟! شما فقط به فکر جیب خودتونید این مسخره بازیای قرعه کشی و دو نرخی کردن قیمت خودرو هم همش زیر سر خود خودروسازهاست و گرنه جمع کردنش کار سه روزه.»

«شرکتی که از این همه انحصار، رانت و حمایت استفاده می‌کنه و کیفیت خودروهاش زیر صفره و قیمت‌هاش هم نجومیه بازم داره ضرر می‌ده دیگه توجیه اقتصادی برای فعالیت نداره باید درشو ببنده مردم هم باید غیرت کنن و خرید از این ارابه سازارو تحریم کنن.»

«رانت و فساد در تولید کنندگان خودرو، استفاده از ماشین آلات و ابزار نامرغوب و نداشتن تخصص عامل اصلی بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران است، فقط قیمت فروش موثر نیست، قیمت کالای بی‌کیفیت نباید بیشتر از این باشد، بازار سیاه ارتباطی به بالا بودن قیمت تمام شده ندارد.»

«پس چه‌جوره که اون طرف مرز ماشین کره‌ایی با کیفیت فقط ۲۰ هزار دلار قیمت داره؟ یعنی نزدیک ۵۰۰ میلیون. این‌ها دارن یقه مارو می‌گیرن که نتونیم یقه‌شون رو بگیریم. همین خودروسازها هستن که پراید تابوت رو میدن ۱۲۰ میلیون و باز هم ناراضی هستن.»

خودروی دست دوم وارد کنید

«خودروسازها تولید رو بی‌خیال بشن، ( کار هر بر نیست خرمن کوفتن، گاو نر می‌خواهد و مرد کهن) به‌جاش ماشین‌های دست دوم مثل تویوتا و بنز و بی ام و رو که از عمرشون چند سالی هست می‌گذاره رو وارد کنند قیمت‌شون هم بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار هست بعد دو برابر قیمت هم به ملت بفروشن باز هم از پراید ارزون‌تر برای مردم خرج داره این طور شرکت‌های خودروسازی هم ضرر نمی‌کنن و ملت هم تو جاده تلف نمی‌شن.»

«من لحظه‌شماری می‌کنم که این خودروسازان بی‌کفایت اعلام ورشکستگی کنند و برای همیشه کارنامه ی خودروسازی در این مملکت تعطیل بشه. شاید یکی بگه که این چه منطقیه!!؟ خودروسازی که این همه مدت نتونست خود را اثبات کند حتما در مدیریت کلان ضعف دارد پس مدیریت کما فی‌السابق همین هست نتیجتا توفیقی دراین خودروسازی نیست. شاید بگید تعدادی زیادی از کارمندان بیکار می‌شن اما تو این مملکت تا دلت بخواد بیکار هست این‌ها هم روش .»

پیشنهاد می‌شود گزارش خودروهای صفر زیر ۲۵۰ میلیون در بازار مطالعه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینشالا دوتا بمب اتم بندازند یکیش تو سایپا یکیشم ایرانخودرو

    • ناشناس

      واقعا حرف حق زدین اگه زیان ده هستند جمعشون کنید ماشین درجه یک باکیفیت با ۱۵ تا۲۰هزاردلار توبازار وارد کنن وارداتشم فقط ایرانخودرو وسایپا وارد کنن یا دست دوم ۵۰درصد هم بکشن روش بدن دست مردم دعاشون هم میکنن در ایران فساد سرتا پای خودروسازی وقطعه سازی را گرفته هرچند قطعه ساز وخودروساز یکی هستند وتا صدسال دیگه همینه گند میزنن به کشور ومردم ماشین ۷میلیون را کردن ۱۵۰میلیون باز هم میگن زیان ده هست الان تنها کاری که میشه کرد باید در خودرو سازی ها رو بست وکسی که گفت با این وضعیت فروش ضرر کردن دزددیدن ومیدزدن که ضرر میکنن باید دارشون زد این ادم نماها رو فقط

  • ناشناس

    جهنم ماشین چهل سال پیش کشور دیگه بهتر

  • ایرانی

    از دو خودروساز کشور عاجزانه می خواهیم تولید خود را متوقف کنند تا ضرر نکنند تا مردم برای تامین خودروی مورد نیاز خود فکری کنند.
    تمنا می کنیم تولید خود را متوقف کنید.

  • احمد

    آقا جان مادرتون تولید نکنننننننننننننننین دم شما گرم

  • اون آقا

    انشالله مشکل از ریشه حل میشه و تمام خودروسازهای معتبر جهان میان و تو ایران کارخانه میزنن. اونموقع مردم هم خودروهای بروز دنیا رو میتونن سوار بشن. اون مشکل اصلیه برطرف بشه خیلی چیزها خوب میشه. اون مشکل اصلی

  • ناشناس

    زیاندهی چیه بابا شرکت زیانده که با این تیراژ تولید نمیکنه و تو حلقوم ملت مظلوم نمیکنه

  • سعید

    منم موافقم تولید نکنن

  • ناشناس

    سلام دوستان ازاین حرفا زیاد میزنن همه هم می بینن مسیولین هم باخبرن نیازی به گفتن این حرفا نیست درنتیجه از قصد دارن اینکارارو میکنن پس تلاش بی فایده است

  • ناشناس

    حرف دل مردم رو زدی، در شرکت ها تون رو گل بگیرید.

  • ناشناس

    دمتون گرم بالخره یکی حرف حق و زد اقا این دو تا کارخونه باید اتیش بگیرن جمع شن بره پیکارش اینهمه صنعت سود سازدیگه مثل پتروشیمی پالایشگاه صنایع کشاورزی معدن خیلی بهتر از این کارخونه هاست و سود ساز ترم هست