خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۳۵۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ پیش‌بینی از آینده بازارها / امیدها به کدام بازار بیشتر است؟

5 پیش‌بینی از آینده بازارها / امیدها به کدام بازار بیشتر است؟

آینده کدام بازار امیدبخش‌تر است؟ آیا سهامداران همچنان می‌توانند به بورس امیدوار باشند؟ فعالان بازار ارز و طلا چطور؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت، بورس بیش از سه درصد افت کرد اما در مقابل سکه بیش از دو درصد افزایش قیمت داشت. بازار طلا و دلار هم دو بازار کم واکنش بودند. اولی کمتر از یک درصد رشد کرد و دومی کمتر از یک درصد افت قیمت داشت.

اما آینده کدام بازار امیدبخش‌تر است؟ آیا سهامداران همچنان می‌توانند به بورس امیدوار باشند؟ فعالان بازار ارز و طلا چطور؟

پیام الیاس کردی،کارشناس بازار سرمایه: متاسفانه بعضی از سهم‌های شاخص‌ساز کف قیمتی خود را شکستند و برای رشد این سهم‌ها پول کافی در بازار سهام وجود ندارد. زمانی روند نمادهای شاخص‌ساز بهبود پیدا می‌کند که بازارگردان‌ها به جای نوسان‌گیری در این نمادها حمایت کنند.

عباسعلی حقانی، کارشناس بازار سرمایه: سهم‌های کوچک به واسطه بازیگران خود رشد زیادی داشتند و احتمال می‌رود در جریان معاملات هفته آینده روند شاخص‌سازان بهبود پیدا کند.

حمید اسدی، حقوق‌دان بازار سرمایه: به نظر می‌رسد بورس فردا روندی متعادل دارد اما عرضه‌ از تقاضا بیشتر است، همچنین احتمال نزولی بودن جزئی شاخص کل وجود دارد.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال و بازار ارز: این چند روز اخیر صرافی‌ها بر خلاف بازار آزاد، قیمت را پایین نیاوردند چون دولت قیمت را یک دفعه پایین نمی‌کشد بلکه سعی می‌کند کم کم این کار را بکند. با این حساب در شرایط فعلی تا زمانی که خبر مهمی مخابره نشود و ورق را برنگرداند، احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آتی از احتمال افزایش آن بیشتر است.

محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا: با نوسان قیمت دلار و انس جهانی قیمت طلا و سکه در بازارهای ایران از ثبات برخوردار بود. با توجه به کاهش میزان تقاضا در خرید مصنوعات طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در بازار داخلی ثابت باقی بماند.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ممد

    خودشان گفتن(هم دولت هم کارشناسان)که از هفته سوم یعنی ۱۴ و ۱۵ دی ماه صعود بورس آغاز میشود اگه نشه دیگه واقعا مردمو بدبخت کردن چطور پیشبینی میکنن که نزولیه نزولی میشه وقتی میگن صعودیه باید صعودی شه وگرنه همشان سر ته یه کرباس..ن

  • ناشناس

    به نام خداوند بخشنده مهربان. من روند بورس روشن میبینم و اطمینان دارم که از حالا روند صعودی خوبی در پیش داریم و با اومدن رئیس جمهور جدید امریکا وضعیت کشور ایران خیلی بهتر خواهد شد و الان موقع خرید سهم برای سود بیشتر و جبران ضررهای قبل میشه

  • سید امیر

    امیدی که به مسعولان کشور نیست. بعد از خدا امیدتون به جو بایدن باشه..?چون فعلا اگه اونا تکون بخورند تأثیرش رو رو همه چیز احساس میکنید از جمله بورس …?

  • ناشناس

    سلام میخوام برم تو بورس میگن باید سیم کارت به اسم خودت باشه هر جا میرم سیم کارت نمیدن این چه مسخره بازی خسته شدم دیگه شناسنامه جدیدم. خواستن بردم ولی نمیدن خاک برسرشون فقط

    • ناشناس

      سلام خداروشکر کن که نداری.تو بورس همه سرمایتو مثل ما از دست میدی.جای بهتری برا سرمایه گذاری تو بورس پیدا کن.تا نیومدی فکر میکنی چه خبر. وقتی اومدی نه تنها پول بلکه، آرامش و وقتت رو هم از دست میدی.

    • محمد

      نرو بدبخت میشی

    • ماهان

      سلام همچنان اش دهن سوزی نیست
      من که فقط عرضه اولیه می خریدم باز هم ضرر کردم

  • ناشناس

    با سلام. فکر کنم سال آینده به جز بازار بورس بقیه بازارها رو به بالا خواهند بود چون تورم حداقل ۴۰ درصدی حتمی است و بورس چون واقعا کشش نقدینگی بازار را ندارد و در پایان سال مالی خود این ثابت میگردد مثل امثال افت و خیز پیدا کند!

  • ناشناس

    منکه فروختم با ضرر وگروختم وگرنه این بورس به قصد نابودی خرده سهام اومده

  • ناشناس

    خدایا کجای?

  • ناشناس

    خدایا کجای جواب اینا رو بدی

  • مهدی هانتر

    حسن داداش حتما دهن مهن این نوسانگیرا و حقوقیا رو میسایه خواهیم دید چه خواهد شد

  • ولی

    بورس یه روندی داره نباید تهدید و ترس تو کار باشه . خود بورس حالت تهدید و ترس برای سهامداران ایجاد کرد که از این بازار برندبیرون . باید سهم ها زیاد بالا پایین نرند ‌ . متاسفانه کار دست کاردان و دلسوز نیست. وبه این زودی وضعیت بورس خوب نمیشه . حد اقل تا اواخر فروردین طول می کشه ‌ تنها راه چاره این است که پالایشی یکم را بالا ببرند حتی دستوری هم اگر شده .